Gå til innhold

Maskin krasjer, mulig minneproblem?


B_A_R_T

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig en PC med athlon950 og 256 minne med en ekstra 512 brikke slik at den kunne nyttes til videoredigering, Maskinen greie å kjøre rendring i mellom 5-20 minutter. Noen ganger fryser den helt mens den andre ganger robooter med tilhørende discscanning.

 

Får beskjed om at disken inneholder 32 kb i skadede sektorer. Har prøvd på 2 forskjellig disker også.

 

Hvis jeg følger med kan jeg se en blå skjerm noen ganger når den krasjer men får ikke tak i hva som står der. Er oppe i kanskje 0,2 sekunder.

 

Hva bør jeg gjøre for å feilsøke dette problemet.

 

Prøver med memtest for øyeblikket!

 

Trenger råd. Hovedkort, disk, ?

NB: Maskinen er stabil under vanlig kjøring med kontorapplikasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 'disker' mener du harddisker? Det går i allefall dårlig å bruke en hdd med skada sektorer - har du mistanke om at rapporten er feil? Evt. fjern haken for automatisk restart i system egenskaper.

 

Det er en gammel maskin som trenger oppdatering av Bios (?) + noen driver oppdateringer.

 

Etter memtest kan du jo kjøre diagnose på hdd (last ned fra produsent), og se om den klarer å isolere clustre i skada sektor. Da vil du mest sannsynlig miste data og må formatere. Underveis i formateringen vil du trolig få rapport om den ble vellykket og kan fortsette å bruke hdd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...