Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin låser seg


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=10405 + Cooler Master Hyper 6

 

Dette er da min nye maskin. Nå har jeg montert maskina og installert windows og noen andre småprogrammer.

 

Jeg har også installert UT2004 og spilt en runde for å teste. Det hele gikk bra helt til jeg skulle ut av spillet. I det jeg trykka exit fikk jeg blåskjerm og reboot. Glemte å skru av autoreboot sånn at jeg så blåskjermen....

 

Et annet og kanskje mer irriterende problem er at maskina låser seg når jeg prøver å installere en mod til UT2004 (Red Orchestra). Alt låser seg untatt mIRC, om jeg har mIRC oppe.

 

Noen som kan hjelpe meg? Si fra om det er for dårlig forklart :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det har med minnedump å gjøre... sto en hel masse om det i alle fall. Husker ikke nøyaktig hva som sto dessverre :hmm:

 

EDIT: fant en tråd som et problem lignende mitt er tatt opp. Tror den hjelper meg :)

Flott!

Ellers må du bare si ifra, og jeg skal gjøre mitt ebste for å hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar

Problemet er ennå ikke løst...

 

DVS: Jeg har e mistanke om at det er RAMen som er problemet. Jeg kan ikke se at RAMen ikke er kompatibel, derfor tror jeg den kanskje er skada på no vis...

 

Feilmeldingen i blåskjerm er: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Fikk den da jeg gikk ut til windows ved å trykke på windowsknappen mens jeg spilte Red Orchestra (mod til UT2004). Har lest på forskjellige forum om hva det kan være, men jeg har ikke funnet noen løsning ennå. Jeg er heller ikke 100% sikker på om det er RAMen :roll:

Lenke til kommentar

 

Feilmeldingen i blåskjerm er: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Dette tyder på at du har enten en konflikt mellom to eller flere hardware komponenter, eller at det er feil på noen av komponentene.

 

IRQ konflikter var vel noe som hørete DOS /Win95 til, så jeg mitt 'wild-guess' er at dette skyldes rammen din.

 

Ta og sjekk denne med Memtest86 (søk google.com)

 

Uansett, det du kan forsøke er å koble fra alle cd/dvd enheter og andre ting som du ikke trenger for å boote, og se om dette hjelper.

 

(du skal få noen tallkombinasjoner etter feilmeldingen, ta og noter ned denne og søk på microsoft.com)

 

mvh r

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vet ikke om det hjelper nei :p Men jeg har et MSI GF 6800GT selv...

 

Har du det samme HK som meg?

Nope. Ikke samme HK som deg.

 

Er det sånn at jeg ikke skal få noe error i det hele tatt om minnet er bra? Og hvor lkang tid tar egentlig Memtest86?

 

Stemmer. La det stå på noen timer, i alle fall.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt Memtest86 gjennom hele natta, samt kjørt "Test 9 [bit fade test, 90 min, 2 patterns]" i noen timner i dag. Men jeg har ennå ikke fått noen error :hmm:

 

Før jeg kjørte testen satte RAMen til 2-2-2-5 manuelt i BIOS. Dette sto på auto. Kan det ha hjulpet?

 

EDIT: Blåskjerm igjen:

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000A (0x9D086240, 0x00000002, 0x00000000, 0x8051EC1C)

 

Når jeg nå kjørte igang Red Orchestra hørte jeg noen stygge lyder som jeg tror kom fra skjermkortet. Dette skjermkoertet er et MSI GF 6800GT 256MB AGP kort. Etter jeg kjøpte det la jeg merke til at mitt har rød plate (husker ikke hva det heter) og ikke grønn som i linken. Mulig det bare er fordi det er en tidlig utgave?

 

Vel uansett, kan en sånn feilmelding som jeg får komme av skjermkortet?

 

EDIT2: Jeg bruker seineste nVidia driver 66.93

Endret av Lactobacillus
Lenke til kommentar

Nå er det ikke meningen å mase eller *bumpe* unødvendig. Men jeg har kun helgene med maskina mi pga forsvaret.

 

Nå har jeg fått et tips om at det kanskje kan være PSUen som er for svak. Jeg har en NorthQ 4001SE 400W. Er det for lite på systemet mitt?

 

Jeg har også sjekket sikringsboksen for å se om det er nok strøm inn i rommet jeg sitter i. 10 ampére blir kanskje litt lite fordelt på et lite rom (pc rom), gang og utelys?

Lenke til kommentar
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

This error indicates that Windows or a kernel-mode device driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.

 

Parameters

 

On the blue screen, the following parameters are displayed:

 

  1. Memory referenced

  2. IRQ at time of reference

  3. 0: Read

      1: Write

  4. Address which referenced memory

 

Cause

 

This error usually occurs after installation of a faulty device driver, system service or BIOS.

 

If you encounter this stop code whilst upgrading to a later version of Windows or when applying a service pack or hotfix, the error may be caused by a device driver, system service, anti-virus package, third-party network client or backup tool which is incompatible with the new version.

 

Resolution

 

To resolve an error caused by a faulty device driver, system service or BIOS:

 

  1. Restart the computer.

  2. Press F8 at the character-based menu that displays the operating system options.

  3. Select the Last Known Good Configuration option.

 

Ser ut som det er en driver, en srevice eller en BIOS som krøller det til for deg,

prøv ' Last Known Good Configuration, - F8 under oppstart.

 

mvh r

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...