Gå til innhold

IIK! harddisken min lager rare lyder...


MrDude

Anbefalte innlegg

Jeg har en Seagate Barracuda 200GB som lager noen skumle lyder...

det høres ut som om den stopper og starter hele tiden, (akkurat som om du stikker fingeren i en vifte i et halvt sekund) denne lyden kommer kun når harddisken er under belasning.

 

Disken er under et år gammer (kanskje 6-7 måneder).

 

Jeg har ikke windows på denne harddisken (kun spill), og jeg lurer på om det er harddisken som begynner å ta slutt... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

COD = Click Of Death. Den klarer man ikke bomme på den lyden, det er ikke at hard disken starter og stopper å spinne (selv om det kan være tegn på at den tar kvelden snart, eller kanskje ikke), men COD hører du klart med klare høye klikkelyderlyder som kommer ofte med 1-3 sekunders mellomrom når disken er defekt.

 

ER man i tvil så kopier/flytt viktige data man vil ta vare på over på andre disker, eller brenn ut på CD/DVD eller lignende medium, så kjør test av hard disken med verktøy fra hard diskeleverandøren sin. Seagate har noe som heter Seatools, dette får du lastet ned gratis på www.seagate.com og blir lagt ut på to vanlige disketter. boot PC'en med disketten stående i diskett stasjonen og kjør testene som dette programmet har. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...