Gå til innhold

Hvilke anbefales: S100, S700, D500, Razr V3, 6630?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja, synkroniseres med outlook

-MMS: Ja

Form:

-Antenne: integrert

Skjerm:

-God skjerm, minst 65000 farger

Pris:

-ikke viktig

Diverse:

-Merke: helst ikke nokia (men ikke absolutt)

-Kamera: ja, minst VGA

-Bluetooth: ja

-Minnekort?:foretrekkes, men ikke absolutt

-MP3: foretrekkes, men ikke absolutt

-Radio: ja, VIKTIG

-Batterilevetid: ikke viktig.

-Løsninger der radio "ettermonteres" via plugg eller lignende er ok, det som er viktig er at jeg kan høre på radio (via plugg i øret), og at radioen dempes og mobilen svarer når det ringer)

 

Såvidt jeg kan se er det bare SX1 (siemens), S700 og K700 (sony-ericsson) som finnes med radio utemom nokia. Jeg hadde SX1, og denne dekket alle behov, men har mistet denne på sjøen :scared: og nå har jeg lyst på noe nytt.

 

Finnes det plugg til "ettermontering" av radio til noen mobiler? Er fasinert av f.eks. D500 (samsung) og S100 (qtek), men disse mangler radio :no:

 

EDIT:

Jeg fann denne, som gir mye friere valg, da alle telefoner med blåtann plutselig får radio/mp3...

 

Da står jeg litt mellom:

- Qtek S100: Fordi denne har stor skjerm og "det meste" ellers. Høy pris?

- SE S700: trenger ikke Diva GEm til mionst 1000,-. Stor skjerm og mpx kamera. Tykk.

- Samsung D500: Utrolig flott design. mpx-kamera.

- Motorola Razr V3: tynn klapptlf.

- Nokia 6630: har g3 og edge. Symbian. Stygg, men funksjonsrik

 

EDIT 2: la til Nokia

 

Andre gode forslag?

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Velg S100 hvis du vil har en mobil med PDA-Funksjonalitet.

- Velg S700i hvis du vil ha en fantastisk skjerm og et bra kamera.

- Velg D500 hvis du vil ha en grei, billig og liten mobil

- Velg V3 hvis du vil ha en mobil som skiller seg ut, og ikke er så veldig opptatt av spesifikkasjoner.

jeg ville vel si at skjermen til S700 er et stykke unna fantastisk da :p S100 sin oppløsning er like bra som S700i sin. Lurifaksen har vel testet om det blotte øye kan se stor forskjell. De fleste bommet ganske grovt på den testen.

 

D500 er en like god telefon som S700i, i mine øyne. Eneste ting er vel minnekortet.

 

S100 takler større minnekort, har flere muligheter, mer software tilgjenngelig, bedre kraft og minne. Større og mer oversiktlig skjerm.

Lenke til kommentar

skal ikke nekte for det, men ville du sett forskjellen om du ikke visste hvilken som hadde 262k skjerm og hvilken som hadde 65k skjerm?

 

nok om dette her.

 

Jeg opplever S100 som flere hakk bedre telefon enn S700i. Eneste som kan gjøre en S700i bedre, er en mindre skjerm, med 262k skjerm, og radio. Prisen kunne ikke forsvare verdien i starten, og det kan den enda ikke etter min oppfatning.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
skal ikke nekte for det, men ville du sett forskjellen om du ikke visste hvilken som hadde 262k skjerm og hvilken som hadde 65k skjerm?

 

nok om dette her.

 

Jeg opplever S100 som flere hakk bedre telefon enn S700i. Eneste som kan gjøre en S700i bedre, er en mindre skjerm, med 262k skjerm, og radio. Prisen kunne ikke forsvare verdien i starten, og det kan den enda ikke etter min oppfatning.

Å sammenligne S100 og S700i blir etter min mening helt feil, siden de to mobilene stiller i hver sin klasse.

Lenke til kommentar

etter min oppfatning nei. Begge er telefoner, men skal innrømme at S100 er mer pda enn faktisk telefon. Kunne kanskje sagt at s700i er et jålesmykke som koster mer enn den smaker, mens S100 er et produkt for personer krav til funksjon og andre ting.

 

men dette er min mening. jeg har ikke hatt s100, men vurderer den selv. S700i hadde jeg i drøye 2 uker-1 mnd

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
- Velg S100 hvis du vil har en mobil med PDA-Funksjonalitet.

- Velg S700i hvis du vil ha en fantastisk skjerm og et bra kamera.

- Velg D500 hvis du vil ha en grei, billig og liten mobil

- Velg V3 hvis du vil ha en mobil som skiller seg ut, og ikke er så veldig opptatt av spesifikkasjoner.

Nå er vel ikke samsung d500 så mye greiere og billigere enn s700. Den har like bra skjerm bare mindre. Noen funskjoner mangler den mot s700, men jeg ville absolutt tatt d500 foran s700!

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt s700i. Det å seie et skjermen ikkje er så god blir berre feil. Det e den nydligeste skjermen jeg noen gang har sett. Når du holder den er ikkje prisen vesentlig .

veeel, det er opptil smaken. Sharp har bedre skjerm om vil skal diskutere det.

 

Jeg står enda fast på at skjermen ikke er den drømmen folk skal ha den til å være.

Lenke til kommentar
Jeg ser at du helst ikke vil ha Nokia, men hvorfor vurderer du ikke 6630? Absolutt en telefon å anbefale.

Ser ut til å ikke være en så aller verst telefon, det, selv om det er nokia. Den var riktignok stygg som det holder, men praktisk. Skal nok ligge mest i en bæreveske, så det gjør ikke mye. Må nok bruke diva gem for radio, likevel.

 

Tror jeg må redigere tittel...

Lenke til kommentar

Her er litt utdypende kommentarer som jeg gjerne vil at folk er enig eller uenige i.

 

- D500 falt jeg for, men selger på Nordialog (får utrolig gode priser der pga jobben) sier at den har dårlig dekning og dermed et dårlig valg. Noen som har merket det?

- S700 var tykk og "snurretastaturet" var tullete. Et fornuftig valg likevel pga funksjonene (radio/minnekort/1,3 kamera/stor skjerm)

- S100 frister fordi jeg alltid har hatt lyst på pda med windows, og her er alt i en maskin. Hvordan er denne i bruk som mobil? Skrive sms?

- Razr har kult design da, men vet nesten ingenting om telefonen. Noen som vet?

- 6630 har jeg blandede følelser for. Det er 1,3 kamera og 3G som er det eneste som gjør denne bedre enn SX1 (som jeg er litt lei), og er nå ikke skjermen litt liten til å surfe på nettet (som egentlig er det 3G foreløpig er bra til). Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Her er litt utdypende kommentarer som jeg gjerne vil at folk er enig eller uenige i.

 

- D500 falt jeg for, men selger på Nordialog (får utrolig gode priser der pga jobben) sier at den har dårlig dekning og dermed et dårlig valg. Noen som har merket det?

- S700 var tykk og "snurretastaturet" var tullete. Et fornuftig valg likevel pga funksjonene (radio/minnekort/1,3 kamera/stor skjerm)

- S100 frister fordi jeg alltid har hatt lyst på pda med windows, og her er alt i en maskin. Hvordan er denne i bruk som mobil? Skrive sms?

- Razr har kult design da, men vet nesten ingenting om telefonen. Noen som vet?

- 6630 har jeg blandede følelser for. Det er 1,3 kamera og 3G som er det eneste som gjør denne bedre enn SX1 (som jeg er litt lei), og er nå ikke skjermen litt liten til å surfe på nettet (som egentlig er det 3G foreløpig er bra til). Eller tar jeg feil?

 

 

D500:

Det med dekning ble antatt å være en software bug, som gav begrenset dekning i enkelte tilfeller. Dette skulle vel være fikset til nå. Telefonen har bedre avspilling på lyd enn S700i (høyttaler mp3) ved hjelp av en ekstra "høyttaler" som monteres på siden.

 

S700i:

telefonen min var ikke akkurat en drøm. Skjermen var ikke noe særlig, og det er sammenliknet med feks mpx220,sharp gx30, p910i osv osv.

 

6630:

Kameraet er ikke noe særlig. Det merket jeg fort, til vanlig wap så duger den, men ikke til vanlig www.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Nope.

 

Dette var en annonse i papirutgave distibuert til alle i Bergen og omegn (som vedlegg til BT). Kanskje denne annonsen har gått flere plasser?

 

I alle fall, tilbudene svirrer der på huset, for når jeg kjøpte den, så var det ingen so m visste eksakt pris, de sprang "tulling" til de fann rett pris i tilbudsavisen deres. ("Hva var nå rett pris på D500, noen som vet?" ble det ropt ut i butikken (he he).

 

Moralen er: Ta alltid med skriftlig tilbud, enten fra nett eller tilbudsavis, så ordner det seg nok. OG moral2: Følg alltid med på tilbudene, den mest årvåkne vinner :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...