Gå til innhold

Spm. vedr. FTP server oppsett.


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg skal sette opp min egen FTP server hjemme nå.

Da trenger jeg litt hjelp ang. oppsett. Flere av vennene mine anbefaler BulletProof FTP Server

Jeg har vært inne å prøvd å sette det opp med forskjellig kontier.

Oppsette jeg skal ha er som følger:

 

Antall brukere 6 kontier.

Den ene skal være master konto (beregnet på meg)

De andre skal være vanlig kontoer for venner av meg med visse rettigheter.

 

Det jeg skal dele ut ligger på forskjellig harddisker under forskjellig mapper.

d:\film\

d:\musikk

e:\upload\

e:\casper\ (kun tilknyttet master)

 

Jeg har prøvd i det programmet jeg nevner ovenfor men får det ikke til. Mappene dukker ikke opp og det som dukker opp kommer jeg ikke inn i undermappene.

 

Har satt på lese, list & subdir. retigheter på det meste men make og write på upload i tillegg.

 

Er det noen som kan hjelpe meg der ute?

Håper det ihvertfall...

har hørt at flere snakker om SFTP men hva er det. Vil ha dette her sikkert...

 

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ioFTPD er vel det beste man kan kjøre på windows platform.

(Personlig anbefaling)

 

Det kommer jo selvsagt anpå hva slags ftp server du skal kjøre da. Men masse trafikk, mange brukere og SSL så er dette programmet å bruke. Du kan også kjøre sitebot slik at alt nytt som blir lastet opp på din server blir listet på IRC. I tilleg kan du også implementere mange nyttige script enkelt og greit.

 

Sjekk ut http://ioftpd.com/ kan være litt vanskelig å sette opp første gang men les å lær så går det nok bra ;)

Lenke til kommentar
ioFTPD er vel det beste man kan kjøre på windows platform.

(Personlig anbefaling)

 

Det kommer jo selvsagt anpå hva slags ftp server du skal kjøre da. Men masse trafikk, mange brukere og SSL så er dette programmet å bruke. Du kan også kjøre sitebot slik at alt nytt som blir lastet opp på din server blir listet på IRC. I tilleg kan du også implementere mange nyttige script enkelt og greit.

 

Sjekk ut http://ioftpd.com/ kan være litt vanskelig å sette opp første gang men les å lær så går det nok bra ;)

Det er verd å ta en titt på Raidenftpd også. Meget god ftp server til en liten pris (20$)

 

Når det er snakk om HW, kan du vel bruke det du har. Kjører Raidenftpd på en P3 500, med 384ram. Går så det suser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...