Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Instillinger for Speedtouch på 10.0.0.138

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme behov:

Mitt modem var i utgangspunktet satt opp på en litt "freaky" måte da jeg fikk det for snart 2 år siden. Det er først nå - når jeg skal inn med et trådløst aksesspunkt at jeg har behov for å endre oppsettet på det.

Det viste seg at det lå inn brukernavn/passord. Men dette kunne jeg ikke finne noe sted i dokumentasjonen fra Telenor. Reset av modemet til factory default hjalp ikke. Ringte support på 05000, og vedkommende jeg snakket med kunne ikke forstå dette. Han hadde aldri hørt om at det var satt restriksjoner på modemet. Men han HADDE hørt noen nevne kombinasjonen bn: adsl / pw: 1024 i noen tilfeller.

I mitt tilfelle stemte dette. Fikk omsider logget på via web-grensesnitt med adsl/1024.

MEN:

Jeg hadde kun tilgang til Basic configurasjon - dvs; jeg fikk kun se hvordan noen funksjoner var satt opp. Kunne ikke endre...

Så det jeg gjorde, var å laste ned en zippet fil med software for SpeedTouch 510 fra speedtouch.co.uk - samt en firmware-oppgradering til versjon 4.2.7. Med denne softwaren kunne jeg oppgradere, og etterpå fikk jeg utvidet funksjonalitet, med tilgang til Advanced konfigurasjon.

Dessverre så lå det inne i denne oppgraderingen kun to templates, begge beregnet for telefonsystemet i UK - med PPPoA. Jeg kan ikke nok om routere til å begynne å fikle med modemet via Telnet/CLI.

Ville derfor vært det enkleste å få tak i de opprinnelige 3 templates som følger med modemet (visstnok skal de finnes på CD'en som burde ha fulgt med...?).

Templatene har oppsett for både PPPoE med DHCP og NAPT, samt Bridged modus.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få tak i disse...

Noen som kan hjelpe - evt lagre sitt eget oppsett og poste det her?

Roy Paulsen

Skrevet

Takk skal du ha, agvg!

Lastet ned firmware fra det Nederlandske domenet, og oppgraderte modemet på nytt. Vips! De originale templates var på plass. Ingen sak å sette opp modemet som ren bridge nå!

Når det gjelder forskjell på v3 og v4 - ha'kke peiling! Men regnet med at modemet mitt var såpass nytt at det kunne gå bra. Hvilket det gjorde. Jeg _liker_ trøbbel... :dribble:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...