Champ Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 (endret) Har bygget meg en "video-opptaker", filene jeg tar opp fungerer fint å vise på "opptakeren". Men når jeg kopierer filene over til min egen maskin så vil den ikke vise filene. Det som er så merkelig er at dette KUN er når de kopieres over nettverket prøvde å legge de over med en USBpenn og da funket de utmerket. Hvis jeg kopierer filen over fra "opptakeren" til min egen data får jeg som sagt ikke sett filmene men da kan min lillebror se på filmene fra min data. hvis han kopierer filene over på sin data fra "opptakeren" får ikke han sett dem på sin data men jeg får sett dem via hans maskin. Ganske innviklet forklaring håper dere forstår hva jeg vil frem til Legger bare med et Scenario så det lettere kan forståes hvor "rart" jeg synes det er. Jeg tar opp et program med opptakeren, men har lyst til å se det på datamaskinen min istedenfor TVn så jeg kopierer filen over til min egen datamaskin (kunne ha streamet også men det funker heller ikke). Filmene funker ikke Min lillebror kan heller ikke se på filmene som blir kopiert direkte fra opptakeren men han kan se på filmene som ligger på min datamaskin, hvis han da velger å kopiere dem over på sin maskin så kan jeg kopiere dem tilbake og de funker i beste velgående. Endret 11. februar 2005 av Champ
opticus Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 dette er vel strengt tatt ikke en nettverks greie, høres ut som, tja si det.. aldri hørt om noe slikt før kommer garantert til å komme spørsmål om codec, programvare osv.. er veldig vanskelig å feilsøke når ingen andre enn du vet hvilken codec som er brukt, hvilken software som er brukt til diverse... osv..
Champ Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 burde jo ikke være noen codecer eller lignende siden jeg kan jo spille av filene (etter de har byttet maskin et par ganger)
opticus Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 jeg regner med at filmene ikke dukker opp av seg selv(prøver å ikke være spydig her), men at det er en eller annen software som lager dem, kan du fortelle hva dette programmet heter?
Champ Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 er et All in wonder kort, så er ATI- Multimediacenter, har prøvd hundreogørten forskjellige formater, absolutt ingen som funker.
opticus Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 nyeste drivere og alt er oppdatert til nyeste versjoner?
Kevlar Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 (endret) Det er jo helt klart nettverket det er noe kluss med, derfor er det unødvendig å spamme tråden med klaging over at dette ikke hører hjemme i nettverk. Men du har virkelig et originalt problem der, sannelig min hatt. Prøv å pinge og se om du får merkelige resultater på ping eller pakketap. Endret 12. februar 2005 av Kevlar
Champ Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 ingen pakketap eller noe slikt, sitter bare og klør meg i huet her jeg
Terrasque Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Det eneste jeg kan forestille meg er at filen på en eller annen måte er låst, kanskje en kombinasjon av overførings-programmet og dårlig støtte av protokoller på ene siden? Har du prøvd å bare kopiere filen lokalt og se om kopien virker? Prøvd å spille av med http://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/...w32-1.0pre6.zip ? Den bruker ikke windows media wigets, så kan hende den klarer å komme forbi locks og slikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå