Gå til innhold

Finnes det et slikt sykkel-spill? (se beskrivelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En jeg kjenner har kjøpt seg ergometersykkel (50årskrise). Men det er jo veldig kjedelig å sitte i et rom med vegger på alle kanter og trø på. Det jeg liker med sykling er jo nedoverbakker, fart , vind som river i klærne, G-krefter i svinger osv. Nå i disse tider med fysisk utfordrende spill som Dance Dance Revolution og sånne pingpong spill der man spiller med hendene i tomme lufta forran en skjerm så kom jeg på en ide:

Et sykkel-spill som er tilkoblet ergometersykkel. Det trenger sikkert ikke så mye elektronikk for å koble en ergomerersykkel-displayet sammen med en slags USB styrespake. Så kan man sykle på og se på skjermen forran seg. Jo fortere man sykler jo bedre. (seff) også kan man ha elementer som politibiler som er etter deg og tar deg hvis du sykler for sakte, bjørner som dukker opp midt i et skogsparti og spiser deg hvis du ikke trør på. Så kan man gjerne ha en nettverksversjon av spillet der man sykler mot andre ergometersyklister. Siden det ikke er bare bare å svinge en ergometersykkel så kan man la PC'n/Spillkonsollen ta seg av svingingen automatisk. Det kan sikkert legges inn en rekke flere spennende momenter og moduser.. f.eks rene treningsmoduser der man kan velge å sette seg som mål å sykle en viss avstand i spillet, en viss tid, et vist antall intervaller, eller å holde en viss puls over en gitt tid. Fengende musikk som får deg til å til å trå på gasspedalen når du sitter i bil bør også være med i spillet.

Tenk deg å sitte på ergometersykkelen og sykle på mot en storskjerm/prosjektør. Adrenalinpumpende musikk i surroundanlegg og utrolig spennende sykling mot andre. Det kunne blitt spilleglede.. (Og en nasjon datanerder som raser nedover i gjennomsnittsvekt :p )

Spillet kunne gjerne også vært laget i helsestudioversjon med multiplayer på storskjerm/prosjektør.

Hva synes dere om idèen? Finnes det noe slikt? Eller er det tilfeldigvis en eller annen spillutvikler som leser dette og tenner på ideen?

Endret av Simen1
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...