Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst problem. Mottar ikke IP


Anbefalte innlegg

Det er en elev her på skolen som har en Compaq nx7010 med trådløst nettverkskort som jeg vet støtter 802.11a og b.

Nettverksnøkkelen er satt inn og det står at maskinen er koblet til.

Men jeg får ikke IP! Det er så merkelig ettersom det står at maskinen både sender og mottar pakker hele tiden uten problemer.

Men IPen kommer ikke. Ikke nettmaska heller for den saks skyld.

 

Kan det være noe med trådløs-kortet? Basestasjonen kjenner ikke igjen radiotypen virker det som og kommuniserer med maskinen, men maskinen forstår ikke signalet eller noe sånt.

 

Noen som har vært borti lignende?

Trådløsstasjonen er fra Cisco og vi har ingen problemer ellers med Dell-maskinene..

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer dette trådløse nettverkskortet mot andre aksesspunkter?

Har du prøvd å finne nye drivere til dette kortet?

 

Hvilken IP-adresse ligger inne når du skriver ipconfig?

En ting til.. Har du sjekket at personen har satt en statisk IP? For hvis han har gjort dette, må den jo settes tilbake til DHCP..

Lenke til kommentar
Fungerer dette trådløse nettverkskortet mot andre aksesspunkter?

Har du prøvd å finne nye drivere til dette kortet?

 

Hvilken IP-adresse ligger inne når du skriver ipconfig?

En ting til.. Har du sjekket at personen har satt en statisk IP? For hvis han har gjort dette, må den jo settes tilbake til DHCP..

Vel, denne eleven har aldri brukt den bærbare mot trådløst nettverk før, men jeg kan ikke skjønne at det ikke skal virke!

Har ikke prøvd med nye drivere, det orker jeg heller ikke da det er bare en elev! :p

Han kan jo bare bruke kabel lissom, men problemer er at jeg har kutta av kabelen som går til kobsen! :no: Skulle bruke linja til den trådløse stasjonen! :!:

 

Ok, når det gjelder IP-adresse.

Når jeg skriver ipconfig får jeg ingenting. Altså TCP/IP er satt til DHCP og maskina mottar i fleng, men den mottar ingen informasjon om TCP/IP.

 

Forjævlig alle disse problemene med trådløst nettverk altså!

Lenke til kommentar
Dobbelt- sjekk at WEP nøkkelen er riktig. Du vil få et slikt problem dersom den er feil. Mao. du vil få opp signalstyrke osv, men IKKE få IP- adresse.

 

Lykke til!

Støttes. Trodde selv jeg var uten nett i 3 uker, mens løsningen var at WEP nøkkelen hadde forskjøvet seg 1 nummer "i hodet mitt" :blush: Litt skummelt at du ikke får beskjed om at nøkkelen er feil.

Lenke til kommentar
Bruker WPA, men jeg regner med at det er det samme som WEP når det gjelder nøkkel osv. Kan prøve å skrive inn nøkkelen på nytt, men er det logisk at det vil funke da?

Blir maskina koblet til om jeg har skrevet nøkkelen feil?

Hmm, forstår jeg deg riktig, at du har satt opp WEP på maskinen, men kjører basestasjonen med WPA? Hvis dette er riktig, så vil dette ikke fungere. Du skriver at kortet er et a/b-kort. De fleste b-kort støtter ikke WPA. Kan dette være problemet?

 

Når det gjelder kontakt med basestasjonen, så vil maskinen naturlig nok ha kontakt, men blir ikke verifisert som gyldig klient om det ligger en ugyldig nøkkel på maskinen. Masinen vil da stå og prøve å logge seg på basestasjonen, men blir avvist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...