Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slutt på BKKs 10Mbits eventyr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-20 12:31, Ganjaman skrev:

Fikk brev i posten fra BKK om at de endre bredbåndsabonnementet! De skal dele det inn i tre forskjellige produkter:


Bredbånd Kuling 2Mbit 430,-

Bredbånd Storm 4Mbit 690,-

Bredbånd Full Storm 8Mbit 890,-


Jeg sier bare NEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIII!



 

Det er jo fortsatt sinnsykt billig i forhold til alt mulig annet...

Lenke til kommentar

Å si at "vi trenger ikke mer enn 1 eller 2 MBit" er sprøyt. Det kommer helt ann på bruk. At dere som sier slikt ikke gjør annet enn å bruke et forum samt lese vg.no...nei, dere trenger ikke mer enn det, faktisk, så trenger dere ikke noe annet enn et 2.400 baud modem..

 

Det finnes andre mennesker her i landet som bruker internett linja si til ganske mye mer enn å lese den lokale nettavisen, og for de, vil 1 og 2 MBit bli heller smått (selv om det selvsagt ligger et lysår foran ISDN). Så snakk for dere selv heretter, og ikke trekk andre med dere ned i gjørma :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-20 23:21, Dumle skrev:

*lol* Alle snakker om mest mulig båndbredde, men strengt tatt folkens - til privat bruk og med fast månedspris etc. etc. spiller det egentlig noen rolle ?? Joda, litt fortere å laste ned en fil eller ti, men dog.....- har hatt bredbånd i snart ett år og begynner å gå drittlei hele internett og det er godt mulig jeg kvitter meg med hele greia om et år eller to.....- som alt annet her i livet, du går lei etter en stund.


 

ahem.. så du mener at man blir lei av alt som er etter en tid....akkurat ja :smile:

 

Ser det bare for meg; Sigaretter ? Ble så kjedelig..Brennevin ? Slutta å være gøy etter en uke..Fester ? Gidder ikke gå på de lenger, var bare samme tullet hver gang...Damer ? Pøh...jeg prøvde et par ukers tid, men det ble så kjipt til slutt. :grin:

 

Jeg har på følelsen at du er i definitiv minoritet med det synet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 14:36, PlacidDragon skrev:

Å si at "vi trenger ikke mer enn 1 eller 2 MBit" er sprøyt. Det kommer helt ann på bruk. At dere som sier slikt ikke gjør annet enn å bruke et forum samt lese vg.no...nei, dere trenger ikke mer enn det, faktisk, så trenger dere ikke noe annet enn et 2.400 baud modem..


Det finnes andre mennesker her i landet som bruker internett linja si til ganske mye mer enn å lese den lokale nettavisen, og for de, vil 1 og 2 MBit bli heller smått (selv om det selvsagt ligger et lysår foran ISDN). Så snakk for dere selv heretter, og ikke trekk andre med dere ned i gjørma :smile:


 

Tror du jeg bare sitter og leser nettavis på min 1Mbit jeg har hjemme? Tror ikke det du :smile:

 

Og da jeg satt på 2400bps var jeg faktisk rett fornøyd med det - da. Så 2Mbit er godsaker i forhold..

 

Nå er det selvfølgelig inflasjon i alt, men om du trenger båndbredde større enn 2Mbit så bruker du mest sannsynlig dette til noe som ikke er helt lovlig uansett :razz: Uten å kaste alle under en kam liksom.. Selvfølgelig er det mennesker med legitime grunner for slikt..

Lenke til kommentar

En "vis" mann sa engang at "640Kb ought to enough for everybody"

 

Da snakka han om minne på skjermkort...

 

Jaja, vi veit nå at det ikke er sant =)

 

Utviklingen kommer til å holde på så lenge vi lever ihvertfall, og vi blir nok aldri fornøyd. Om et par år sitter vi: "Fy ****, tre sekunder for å laste ned en mp3(4) sang! For no drit..."

 

Vi kommer ALLTID til å ønske raskere linjer. Det ligger i menneskets natur å være grådige :wink: Eksempel på det: Jeg har nå hatt 640/384 linja til NGT i et par mnd. Dette er IKKE raskt nok synes jeg, og jeg hadde 56k før! Dette fordi jeg bruker linja til litt andre ting nå, men likevel...

 

Man kan ihvertfall få lav nok ms lag i online spill da, nemlig 0 :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-22 19:50, Xvani skrev:

En "vis" mann sa engang at "640Kb ought to enough for everybody"


Da snakka han om minne på skjermkort...


 

Nei det gjorde han ikke... det var nok snakk om vanlig RAM. Alle som har brukt MS-Dos har vært plaget av de #/%/#( 640KiB-ene :razz:

Lenke til kommentar

NRK definerer bredbånd som min 4 mbit. dette er ikke uten grunn. dere som sier vi ikke trenger mer enn 1mbit osv, tenker dere aldri på at selve internett i seg selv tar et steg videre? teknologien der ville egentlig ikke bare stående i ro og vente på linjene (dessverre må den det nå :sad: ).

 

jada, mimrer om å kunne sett VM på tv i dvd kvalitet gjennom tvutgangen jeg. men folk som ikke har peil sier jo at ISDN er nok (grøss&gru)

 

btw.

jeg ønsker å drive en cs server med ca 20 spillere. Hvor mye båndbredde trenger jeg for GOD ping da?

Lenke til kommentar

Alle har nok med NGT sin Bravo-løsning (640kbit) så lenge man ikke driver med tung nedlasting av film, musikk o.l.

 

Mende som laster ned film o.l., som veldig mange med bredbånd gjør nå til dags, tror jeg på egentli greier seg med en 2mbit eller maks 4mbit linje.

 

Men det er naturlig for mennesket å ønske seg mere så jeg forstår dere som går for mere.

Lenke til kommentar

Vel, godt mulig det en gang i fremtiden blir behov for mer en 1 til 2 MB - når behovet til interaktivt tv etc. er bedre utbygd etc.

 

Men inntil videre......- tja, jeg er iallfall sterkt tvilende. Dersom noen påstår at man på "død og liv" trenger mer for å laste ned filmer, musikk etc. - så vil jeg hevde at nærmere 100 % av DET behovet kan tillegges et behov for å laste ned pirat kopier (og ikke prøv dere med unnskyldninger om at det finnes mye gratis å få tak i *lol*)

 

Og dersom det er tillfellet - så blir det omtrent som å si at vi alle trenger Ferrari fordi vi skal begå bankran.....*lol*

 

Men joda, mye båndbredde er kjekt å ha...- men ikke mer. Jeg ville heller ha vært mer forbannet på prisen de ulike aktørene tar for det lille de tilbyr.

Lenke til kommentar

FY F*** det virker som om folk har glemt at mesteparten sitter faktisk IKKJE med et bredbåndstilbud på hendene og blir tynt for peng med modem/ISDN... eg sier at vi skyter stjelenor og gir penger til et utenlandsk firma som kan gi os alle 10-100mbit... SÅ DET SÅ!

 

_________________

I want to run away, never say goodbye... I want to know the truth instead of wondering why... I want to know the answers, no more lies... I want to shut the door and open up my mind..

 

[ Denne Melding var redigert av: Chepe på 2002-06-24 13:29 ]

Lenke til kommentar

Sitter her å har lyst å lastened/se live diverse film trailere å for ikke å snakke om hobyen min å sitte å se på diverse animationer laget i 3dsmax og diverse, å spill demoer noen komer faktisk ut før selve spillet å jeg har lyst å prøve det. alt dette kunne jeg sikkert klart meg med 2mbit men jeg skulle gjerne slippet så vente. det er hele poenget å lippe å vente. seff jeg er ikke den som ikke kopierer litt her og der :wink:

Lenke til kommentar

Nå må vi ikke glemme at BKK IKKE LOVET mer enn 2mbits overføringshastighet..

 

Og dette er noe de nå har funnet ut; de har ikke sjangs til å tilby alle sine brukere 10mbits, men 2mbits... (fordi de suger, og det er snakk om pris?)

Der vi la opp spredenettet for BKK, fikk ikke den ene brukeren mer en 6mbits, og da var han den eneste vi koplet til patchepanelet(En bruker på ett helt B/L, og alikavel fikk han ikke mer en 6mbits), så om de har holdt oss for narr hele tiden eller hva, vet ikke jeg, men som sagt, de garanterte ikke mer en 2mbits..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-20 12:31, Ganjaman skrev:

Fikk brev i posten fra BKK om at de endre bredbåndsabonnementet! De skal dele det inn i tre forskjellige produkter:


Bredbånd Kuling 2Mbit 430,-

Bredbånd Storm 4Mbit 690,-

Bredbånd Full Storm 8Mbit 890,-


Jeg sier bare NEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIII!



 

NEI!!! Det var jaggu meg ille.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 13:10, Folo skrev:

du får aldri nok båndbredde, på skolen jeg gikk på hadde vi 100mbit, når du da kommer opp i 4 - 5 mb/s så er det ganske mye kjekkere i forhold til 400 - 500 kb/s, 10 mbit er et ganske minimum, vist du skal ha bredbånd.

har du ikke testa ut 100 mbit, er det lett å si at 2 mbit er nok, men tro meg jo mer jo bedre.


 

Hvis man er litt fornuftig, så skjønner man at det er helt latterlig å bare betale 400kr i måneden for 10mbit. Seff er det kjekt med 100mbit hvis man skal laste ned 20-30 divxer daglig, men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...