Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slutt på BKKs 10Mbits eventyr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-20 12:31, Ganjaman skrev:

Bredbånd Kuling 2Mbit 430,-

Bredbånd Storm 4Mbit 690,-

Bredbånd Full Storm 8Mbit 890,-


 

Ingen grunn til å fortvile. Det er jo meget billig sammenlignet med dagens DSL og kabel tilbud. Skulle nesten ønske jeg var bergenser også :smile:

Lenke til kommentar

Det er synd, for det er altfor få i Norge med 10 mbit.. Kan ikke noen starte et selskap i OSLO som gir oss 10mbit?

 

I sverige er det jo 3-4 stykker! (BBB, Sunet og et jeg aldri husker navnet på, mulig det er flere oxo)

 

Vurderer å flyttet til sverige =) Der har de oxo 2,5/0,75mbit adsl til kr 275 oxo!!!!! Skam dere telehor!!

Lenke til kommentar

BKK lar oss heldigvis få full vindstyrke til prisen av laber bris ut året - tid til å vurdere realitetene.

 

Skulle hørt dama når jeg sa det -"skal du betale 900 kr for internettet i mnd." "ja, svarte jeg forsiktig" - så kom bomben "Trenger du den farten da? Det er jo bare du av kameratene dine som har det - de andre har jo mindre enn den som skal koste 430.." -- Kvinnfolk...

Lenke til kommentar

Jeg visste at dette abbonementet var for godt til å være sant!!!

 

HAdde gledet meg til deres bredbånd en gang i fremtiden!

 

Men kanskje de da kommer til å gi faktisk ytelse til de forskjellige!

 

idligere har jo målet deres vært at ingen skal få under 2 MB. Nå må de gi full ytelse til de som betaler for det!

Lenke til kommentar

*lol* Alle snakker om mest mulig båndbredde, men strengt tatt folkens - til privat bruk og med fast månedspris etc. etc. spiller det egentlig noen rolle ?? Joda, litt fortere å laste ned en fil eller ti, men dog.....- har hatt bredbånd i snart ett år og begynner å gå drittlei hele internett og det er godt mulig jeg kvitter meg med hele greia om et år eller to.....- som alt annet her i livet, du går lei etter en stund.

Lenke til kommentar

du får aldri nok båndbredde, på skolen jeg gikk på hadde vi 100mbit, når du da kommer opp i 4 - 5 mb/s så er det ganske mye kjekkere i forhold til 400 - 500 kb/s, 10 mbit er et ganske minimum, vist du skal ha bredbånd.

har du ikke testa ut 100 mbit, er det lett å si at 2 mbit er nok, men tro meg jo mer jo bedre.

 

og jeg fatter ikke hvorfor norge ikke kan følge opp slik svenskene gjør. det er jo flere kraftverk en BKK som holder på å bygge ut, men det er da hvertfall på tide. De kan jo tjene en drøss med penger på dette her så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke får fingeren ut, hvorfor ha dsl på 0,5 mbit når du kan ha ekte bredbånd på 10 mbit+, jeg fatter ikke at telehor og resten av suppa satser på dsl som er så gammel teknologi, og så tilbyr de bare ADSL , gi oss i det minste VDSL, eller hukk opp med noen skikkelig, jeg blir bare så irritret.

Lenke til kommentar

[k]Hvorfor de ikke legger ut 10mbit kabler[/k]

 

Fordi i Norge har vi noe som heter, ulendt terreng. Og uledt terreng gjør kabel strekkingen KANON dyr. Og skal du ta inn igjen dette, med de prisene som i dag er på bredbånd, så skal du steike meg ha mye penger i bakhånd, før du igjen begynner å tjene på abm.

 

Dette er ikke tilfelle i sverige, dermed går utbyggingen mye raskere (selvsagt også høyere prioritert i sverige) men det er en grunn for at Norge henger etter.

 

Det er sikkert andre grunner også, bla. at telenor tjener SÅ mye mer på ADSL enn de ville gjøre med ekte bredbånd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-21 13:30, SpeedIT skrev:


Fordi i Norge har vi noe som heter, ulendt terreng. Og uledt terreng gjør kabel strekkingen KANON dyr. Og skal du ta inn igjen dette, med de prisene som i dag er på bredbånd, så skal du steike meg ha mye penger i bakhånd, før du igjen begynner å tjene på abm.



 

Joda. Det er dyrt å legge kabler. Det er vel grunnen til at BKK kun bygger ut i borettslag.

 

Men det som koster penger er å grave hullet! Å stappe fiberoptiske kabler med 1000-vis av Gbps i hullet er bare småpenger i forhold.

 

Så jeg tviler sterkt på at de få personene i borettslaget som er smarte nok til å forstå hva Internett er klarer å bruke en brøkdel av kapasiteten... selv om alle har 10Mbps...

 

LeD

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring fra å sitte på 100Mbit og digger det såklart, men i det store og det hele trenger man ikke mer enn et par Mbit til privat bruk.

 

Såklart om man skal drive mail, web, irc, mp3, film, whatever server så trenger man mer båndbredde. Men generelt sett så er vel dette avsatt til bedrifter som igjen også har slik båndbredde.

 

Skal du som privatperson ha slike servere blir det etterhvert mye vedlikehold og kanskje du etterhvert må kreve penger for det - og dermed er du en bedrift selv. Og da trenger du båndbredden.. :smile:

 

Dette ble kanskje ut av sammenheng, men jeg orker ikke redigere :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...