Gå til innhold

Interesse for en guild med folk herfra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hmm.. Tror ikke at jeg helt har fått med meg hva en "guild" er jeg! Noen som kan forklare / komme med en kjapp oppsummering!? :blush:

En guild er det man i andre spill refererer til som en klan, altså du går sammen masse folk og holder litt meir sammen enn andre på en måte. Arbeider meir i lag, og danner en egen liten community.

I WoW vil du tjene på å være i en guild på fleire måter:

I en god guild vil guildmates gi deg items og trade goods du trenger uten at du slipper å betale for det. Du får hjelp på quests, og du får være med i et morsomt community.

Skrevet

Det er faktisk allerede opprettet en klan for folk fra Gamer.no/Hw.no, men den er ikke støttet av noen av sidene. (NorthClan)

Legion of Light ble vel også startet, men den ble oppløst før final beta var ferdig.

Skrevet
Det er faktisk allerede opprettet en klan for folk fra Gamer.no/Hw.no, men den er ikke støttet av noen av sidene. (NorthClan)

Har aldri tenkt på å ha en guild som er støtta fra nettverket her, men meir som en guild beståande primært av folk herfra liksom - en enkel måte å samle folk på.

Uansett, fant ingen anna tråd om emnet, så eg laga en ny en.

Og, NorthClan - meir info, someone? Alliance eller horde?

Skrevet
hmm.. Tror ikke at jeg helt har fått med meg hva en "guild" er jeg! Noen som kan forklare / komme med en kjapp oppsummering!?  :blush:

En guild er det man i andre spill refererer til som en klan, altså du går sammen masse folk og holder litt meir sammen enn andre på en måte. Arbeider meir i lag, og danner en egen liten community.

I WoW vil du tjene på å være i en guild på fleire måter:

I en god guild vil guildmates gi deg items og trade goods du trenger uten at du slipper å betale for det. Du får hjelp på quests, og du får være med i et morsomt community.

Takker! Men, hva blir egentlig den store forskjellen på Guild og Group da? Blir ikke det å joine en gruppe for å utføre en quest det samme som å være i en Guild? ..bare spilt litt EverQuest II, så det meste innenfor MMORPG er veldig nytt for meg..

Skrevet

Har aldri tenkt på å ha en guild som er støtta fra nettverket her, men meir som en guild beståande primært av folk herfra liksom - en enkel måte å samle folk på.

Uansett, fant ingen anna tråd om emnet, så eg laga en ny en.

Og, NorthClan - meir info, someone? Alliance eller horde?

www.northclan.com

Skrevet

Forskjellen på guild og group er egentlig ganske stor. For det første, har man i en guild ofte et slags hieraki (leder, underledere alt ettersom). Dette er slik at man ofte alltid har noen å spille med, som man kan groupe med. Man blir samspilte, og det hele blir mer effektivt. Det er kanskje mer sosialt, så langt det kan bli sosialt.

En group er jo som oftest kun noen som møtes tilfeldig, og... vel, ja... gjør quests sammen.

Det koster vel 10 gull for å opprette en quest, pluss at man trenger minst ti unike signaturer. Dette er som oftest ingen sak.

Nå har jeg ikke fått med alt som har med guilds og gjøre, så dere andre can fill me out :)

Skrevet
Det koster vel 10 gull for å opprette en quest, pluss at man trenger minst ti unike signaturer. Dette er som oftest ingen sak.

Er det ikke 10 sølv og 9 signaturer da?

Skrevet

Er det ikke 10 sølv og 9 signaturer da?

Er det det?

Jeg mener å huske 10 gull, men jeg skal ikke være skråsikker i uttalelsene mine. Det er vel ni signaturer, ja, siden den tiden er deg selv :)

Skrevet

Hei du... jeg er med...er bra fersk da,har ikke spilt betan eller noe.men har spilt en del warcraft.. hvordan møtes vi?,sitter her med CE instalert og det er jo ikke mange timene igjen nå :D

Skrevet
10 sølv for å lage guilden ja, 10 gull for å designe guild-tabard ;)

Men det ser ikkje ut som det er så alt for stor interesse her nei...

Heh, 10 gull hørtest litt mye ut ja. Tror nok de fleste allerede er med i diverse guild fra betaen, men venner/bekjente osv. Men for all del, å opprette et guild er ganske lett, og det vil nok komme til flere nye spillere etterhvert som ikke har spilt i betaen og som vil være interessert i å joine opp med andre gamer(.no)e. Dersom man lager et selv blir man jo også kongen på haugen da, hvis man liker slikt :)

Skrevet
Fikk en liten idè som iallefall _eg_ synest virker morsom:

Ja - som tittelen seier, er det interesse for å skape en guild med folk primært fra gamer.no/hardware.no-forumet?

Er det Horde eller Alliance?

Skrevet

ok,som sagt er jeg fersk så det er det samma for meg..men er dere klare 00.01 da :thumbup: ..og vilke server møtes vi på eller hvordan treffer man hverandre?

Skrevet
ok,som sagt er jeg fersk så det er det samma for meg..men er dere klare 00.01 da :thumbup: ..og vilke server møtes vi på eller hvordan treffer man hverandre?

Er nok ikkje klar før i morra kveld, når eg faktisk har spillet. Om det eventuellt skal bli da. Det finner vi vel ut, med mindre eg gir blaffen i guild så lenge :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...