Bosen Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 (endret) Jeg har planer om å starte å spille et av spillene, men er svært usikker. Hva er forskjelden på disse spillene. Hørt at man går drit fort opp i lvl på wqw. En jeg kjenner sa det tok han 1.5 timer til lvl 11 mens i eq2 tar ded minst 6 timer om ikke mer. Noen som har noe å si om et av spillene eller begge? Endret 9. februar 2005 av Bosen
tacomodo Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 EQ straffer deg mer enn WoW gjør og er lagt opp til å ta *mye* tid for å gjøre lite. Dette gjør at rewards'ene blir søtere deretter og. Det er også mer lagt opp til grouping. Du *kan* soloe, men det tar så ufattelig mye lenger tid. EQ2 har heller ikke PvP. WoW er laget for å være moro fra første stund. Se på det som en slags blanding av Diablo og EQ om du vil. Det er mer action, og du føler at du får gjort mer på kort tid. Grouping er ikke en så stor del av spillet, du kan fint soloe deg ganske langt - helt til 60 ifølge folk. PvP er også en stor del av spillet. Det er mye som skiller de to, men dette mener jeg er de største forskjellene. Skal du spille EQ2 bør du ha 3+ timer på det per session. WoW kan du logge på og spille 30 min og fremdeles få gjort noe.
xminator Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 (endret) Skal du spille EQ2 bør du ha 3+ timer på det per session. WoW kan du logge på og spille 30 min og fremdeles få gjort noe. Du burde legge til "Bør ha 3+ timer om du vil spille i en gruppe". Ikke så my for din egen del, men av ren høffelighet ovenfor de du spiller sammen med Ingenting er mer irriterende enn en gruppe med kattedør Det er fullt mulig å gjøre mye på 30 minutter i eq2 Begge er kjempespill. Begge er spill som vil holde det gående i flere år. Du vil garantert gå lei (eller bli avhengig) uansett hvilket av de to du velger. Begge er bygget etter tradisjonell moorpg stil. Prøv begge. Endret 10. februar 2005 av xminator
Idioteque Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 EQ straffer deg mer enn WoW gjør og er lagt opp til å ta *mye* tid for å gjøre lite. Dette gjør at rewards'ene blir søtere deretter og. Det er også mer lagt opp til grouping. Du *kan* soloe, men det tar så ufattelig mye lenger tid. EQ2 har heller ikke PvP. WoW er laget for å være moro fra første stund. Se på det som en slags blanding av Diablo og EQ om du vil. Det er mer action, og du føler at du får gjort mer på kort tid. Grouping er ikke en så stor del av spillet, du kan fint soloe deg ganske langt - helt til 60 ifølge folk. PvP er også en stor del av spillet. Det er mye som skiller de to, men dette mener jeg er de største forskjellene. Skal du spille EQ2 bør du ha 3+ timer på det per session. WoW kan du logge på og spille 30 min og fremdeles få gjort noe. Nå har jeg ikke spilt EQ2, men jeg er uenig i en del av de WoW-utsagnene dine der. Man kan vel sånnsett soloe seg gjennom hele spillet, men mange quests som man får, må man groupe, eller være i høyere level en questet er tiltenkt. WoW er kanskje morro fra første stund, men det er mye løping og andre ting som jeg ikke synes er spesielt gøy. WoW er heller vanskelig å spille i 30 minutt og føle at man har fått gjort noe...mener jeg. Topicstarter : Spill heller GuildWars
Dʋgɢtung Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Jeg regner med at du (Guardian) ikke har spilt noe særlig MMORPG? Det er ikke noe mer løping der enn i de fleste andre MMORPGer. Jo, man _kan_ få gjort ganske så mye på en halv time i World of Warcraft, bare man er effektiv. Dette var heller vanskelig å få gjort i EQ2. Grafikken er flott i begge spillene, og kanskje et eller to hakk bedre i EQ2. Stemningen derimot, den er bedre i WoW. Grafikken er med på å skape dette også. Jeg skal være enig i at det går ganske fort å gå opp i levels på World of Warcraft, men da kan man heller ikke ha det morsomt samtidig som man spiller. Da blir man ganske enkelt stående og grinde, og man får ikke gjort noe særlig av de mange questene. Da vil jeg gå så langt og si at man ikke får gjort noe morsomt med spillet. Questene er jo hele spillet Levelcappen synes jeg er for lav i World of Warcraft, men dette skal de mest sannsynligvis gjøre om på på flere måter. Både høyere levelcap, samt heroclasses hvis jeg har forstått det rett. World of Warcraft er et kjempespill, og det er også mulig for nybegynnere å spillet uten nevneverdige problemer. Jeg kjenner også tidligere EQ(1)-spillere som begynte med EQ2, for så å bare droppe hele EQ2 og spille World of Warcraft istedet for. EQ2 har ikke den samme sjarmen som WoW i de lavere levelene. Jeg gadd aldri å spille til over level 10 på EQ2 selv heller. Min anbefaling; Gå for World of Warcraft. Hittil det beste MMORPGet jeg har prøvd, og jeg har prøvd en god del. (deriblant SWG, Shadowbane, AO++)
orjanos3.16 Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Er en post her med diverse inspill om EQ2: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=371840&hl=
Erling E. Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Min mening kan lett oppsummeres slik: Jeg har vært trofast EverQuest-tilhenger helt siden lanseringen i 1999 (da jeg husker jeg fikk det importert fra Sverige to-tre dager etter det gikk online i USA, som jeg mener og tror var 16. mars, 1999. Spesielt når du husker en sånn dato, men ikke fødselsdagene til søskenene dine!), men EverQuest 2 er en skuffelse fra originalspillet. World of WarCraft > EverQuest 2.
Bloody Mess Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Hvor langt opp går levels i WoW? Eller blir man bare bedre og bedre og det ingen ende tar? BTW: Er det artifakter som er veldig verdifulle, som det f.eks finnes bare et eksemplar av i hele spillverden?
kimandre Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Jeg har spillt online spill siden Ultima Online ble gitt ut.. Og av flere grunner synes jeg det var det beste online spillet så langt.. Frem til januar i år har jeg spillt SWG siden utgivelsen. Og for å si det slikt; EQ2 er en stor skuffelse. Utrolig bra grafikk, og artigt at alle NPC'ene snakker.. Men alt det legger man ikke merke til etter ett par dagers spilling.. Så alt handler om innhold. Man kommer seg raskt til lvl 15 solo, men deretter er man nesten tvunget til å finne ei gruppe å spille med, og avhengig av klasse, kan dette faktisk ta flere timer. Og så er det som det ble nevnt tidligere, at man kan liksom ikke bare stikke fra ei gruppe etter en halvtimes tid. Da har man knapt fått gjort noe, og man er garantert at de personene, og de grupene de er i, aldri mer vil spille med deg. Alle oppdragene du kan finne, er artige og morsomme frem til lvl 20, men deretter er det bare rutiner. Dra fra A til B og drep C.. Men slik er det stort sett i alle online spill.. Jeg har ikke spillt WoW ennå, men grunnen til at jeg velger det, er muligheten for PvP. Det beste spill innholdet er det man skaper selv, og som tidligere hodejeger fra SWG er det kuleste å overvinne andre spillere. Ingen oppdrag er like, og resultatet er sjeldent det samme. Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal spille WoW fordi jeg syntes det virket som et overkommersialisert, overhypa spill.. Men jeg tror faktisk det var EQ2 som jeg burde hatt den meningen om.. Også er det den lille biten om kunderelasjoner, som SOE ikke har noen kunnskap i det hele tatt om.. (Alle som var Runeye -> splitpaw spillere vet hva jeg snakker om). Uansett, 2mnd med EQ2 og jeg er møkka lei. Faktisk det første online spillet jeg har spillt i mindre enn ett år..
kimandre Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Hvor langt opp går levels i WoW? Eller blir man bare bedre og bedre og det ingen ende tar? EQ2 har foreløpig level 50 som høyeste. WoW har level 60 maks.. Men det gjelder nok bare frem til de første ekspansjonene begynner å trille ut senere i år..
chil Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Hvor langt opp går levels i WoW? Eller blir man bare bedre og bedre og det ingen ende tar? EQ2 har foreløpig level 50 som høyeste. WoW har level 60 maks.. Men det gjelder nok bare frem til de første ekspansjonene begynner å trille ut senere i år.. greit at WoW har 10 flere levler, men tipper det tar 3 ganger lenger tid å komme til 50 i EQ!, det går SYYYKT seint, men jeg liker det slik... WoW er et mye lettere og simplere spill enn eq2, det eneste eq2 mangler er PVP, å det er en STOR! mangel
Bone Skrevet 14. februar 2005 Skrevet 14. februar 2005 Først prøvde jeg EverQuest II, så her om dagen fikk jeg prøvd World of WarCraft. Skal ikke utdype så mye, men mitt kortfattige inntrykk er slik som dette; EverQuest II vs World of WarCraft, er som Baldur's Gate vs Diablo .. NÅ får jeg sikkert mye pepper, ..og greit er det.. Men, til mitt forsvar (eller ikke?!); jeg har ikke spilt Diablo noe særlig, rett og slett for at jeg ikke likte det. Grunnen var at det i sin tid skuffet meg da det bare var å "banke løs", mer eller mindre.. (dette skal IKKE gå utover WoW, btw..) WoW liker jeg veldig, veldig godt! Den har kjempefin grafikk (EQ2 sin er nok bedre, men WoW er veldig "koselig" og fargerik og slik jeg liker den). WoW har mye sjarm, som EQ2 også har.. Det som EQ2 vinner MYE på i forhold WoW er at alle NPC'ene snakker, og at den har et veldig omfattende tradeskill -opplegg. Det savner jeg litt.. For the record; Voice'n savner jeg mindre enn tradeskill'n.. Det er også et par andre småting, men de har mindre å si i den store sammenhengen.. Hva liker jeg best? Vanskelig å si, begge rager høyt på hver sin måte, men jeg savner som sagt tradeskill-opplegget fra EQ2 veldig mye.. mvh Bone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå