Gå til innhold

hva er så ille på elkjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte bærbar hos Elkjøp for snart 3 år siden og har ikke noe å utsette på de. Etter 8-9 mnd ble batteriet dårlig og de sendte den på service og jeg fikk nytt. Skjermen ble svart i høst og jeg fikk beskjed om at garantien var utløpt, men hvis jeg ville reklamere var det bare å skrive et brev som ville bli lagt med pc'en. Skjermen ble byttet og jeg fikk pc'en i løpet av noen uker.

Jeg er enig med Simen1 om at de ikke har veldig mye kunnskap, men man har jo ikke mulighet til å sitte å lese på nettet hele dagen heller da...

Jeg anbefaler at man finner ut hvilke krav man har til en ny pc og, sjekker disse opp mot tilbudene de har. Spesifikasjonene kan man lese på alle produktene.

Gjør grunnarbeidet selv !

Garantien på pc'er er normalt 2 år, siden en pc er forventet å vare lenger enn dette kan man reklamere på produktet i inntil 5 år.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som sagt en annen plass: Kjøp ikke PC av en hvitevareselger.

3655514[/snapback]

Vet dette er et innlegg fra i fjord, men blir så irritert på folk som dette.

Hva i allverden vet du om kompetansen til selgeren, din ignoranse

ovenfor personer du OVERHODE ikke har noen innsikt i hva kan eller har

lært oppgijennom sitt liv.

En slkt uttalelse viser du er en trangsynt og rimlig uviten

person.

Get a grip.

Nei, jeg jobber ikke på elkjøp.

Skrevet (endret)

At EL-kjøp kan holde på som de gjør er at det finnes nok av rike naive nordmenn. Jeg har en kammerat som selger brunevarer på el-kjøp. Hver dag kommer det kunder inn og sier: jeg skal kjøpe meg ny tv i 20.000-klassen. Jeg har ikke mye greie på tver, så hva er det som er bra? Så kan El-kjøp selge en fjorårets modell til 19.000, mens du får årets modell til 21.000 på Sony-center eller enda billigere på nettet. Når folk skal bruke tusenvis av kroner og ikke gidder å sette seg det minste inn i markedet, ja da er det ikke annet å vente.

Det merkligste med EL-kjøp selgerne er at selv om dere begge er klar over at du som kunde kan masse om feks en bærbar pc, ja mye mer enn han, så fortsetter han likevel med fjaset sitt. Du spør feks om maskinen har en Dvi port og hvor rask hardisken er. Selgeren svarer at han ikke vet noe om det. Likevel fortsetter han med å raute ut fraser som "CPUen kan takle alt av nye programmer som finnes" osv.

Endret av rsidny
Skrevet

Nå har jeg bare handlet mobiltelefon på elkjøp, og det over nettsidene dems, men akkurat det systemet de har der er genialt. Handle billig på nettet, og få de samme rettighetene som folk som kjøper dyrt i butikken i forhold til reklamasjoner o.l. Og elkjøp på nett er ofte billigere enn andre nettbutikker, på utvalgte varer...:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Alltid like populært å sparke de som er størst.

Ingen er perfekt, alle har en dårlig dag, og alle ønsker å gjøre en god jobb. Sistnevnte blir ikke alltid gjort, da folk er forskjellige og har forskjellige måter å takle problemer på. Langt fra alle måter er riktige.

Hadde vært morsomt å laget et klagetråd som omhandlet selve kundene. Det er ikke rart Norge er verstinglandet i norden hva gjelder svindel og lureri. Nordmenn er så langt fra ærlige, og man merker at de forsøker å krafse og klore til seg alt mulig gratis.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...