Gå til innhold

Ny spill pc ,23 000, trenger sårt hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei og hopp. :fun:

 

Jeg skal kjøpe meg ny pc og trenger litt hjelp (vær så snill,del deres meninger)

 

PC en skal hovedsakelig brukes til spilling, kanskje se noen filmer og gjøre litt lekser. Jeg har laget et forslag, men det er mye som jeg er usikker på så jeg tar imot alle innspill jeg kan få.

Jeg synes også 23 000 er litt mye å bruke på en PC så hvis det hadde vært mulig å få den ned i pris hadde det vært bra, men jeg betaler viss det er nødvendig.

 

Håper også på at dette er en maskin som vil holdet en stund. Er det det?

 

Har tenkt og kjøpe delene gjennom komplett og netshop.

 

Alle innspill mottas med stor takk!

 

PS: husk at alt jeg har satt opp bare er forslag så det er bare skifte på alt dere vil.

 

 

 

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=13061.

 

+

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...63-3B756FF8DCF8

 

og igjen alle innspill mottas med stor takk. :thumbup:

Endret av Wobokel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt til å overklokke?hvis ikke tror jeg du kan spare inn på ram/minne du har valgt

 

Du kan også velge BOXED versjonen av amd athlon prossesoren du har valgt, denne fungerer ypperlig hvis du ikke skal overklokke..

 

Det som drar opp prisen i ditt oppsett er alle de "småtingene" du skal ha i tilleg, en pc som er like kraftig kan mån få til langt under 23,000 kr men som sagt mus, tastatur, lydkort, skates+++trekker opp prisen, du kan spare mye på å bruke det innebygde lydkortet og kanskje du har mus og tastatur fra en annen pc liggende

Endret av BølerNico
Lenke til kommentar

Vel.Du kan gå til innkjøp av ett annet HK da.

Jeg har Diamond selv...og skjønner ikke HELT hva alt oppstyret var rundt kortet.

For all del ,det er et godt kort..men ikke verdt de 500 ekstra i forhold til andre HK

Det er mye pes rundt lyden på Diamond...du må ha -5v support på psuen din..og 24 pin atx kontakt.

Det følger ikke men Wlan adapter som annonsert og heller ikke Bluetooth thingien.

Lenke til kommentar

mitt tips er å slakke litt på kravene sånn generelt. Ligger du unna det absolutte high end hardwaren så kan du bygge deg en glimrende spillmaskin til 10-12000 kr. Kjøper du 3200 ram, gt6600 grafikk etc, så funker det likevel som juling på de siste spillene. Jeg mener at det ikke er verdt 10 000 kroner for å kunne kjøre de tyngste instillingene istede for de nest tyngste på grafikkinstillingene.. sånn satt litt på spissen. Men herregud om du flyter i penger så må du bare kose deg i innkjøpet. Jeg syntes at selve innkjøpsdelen er en herlig tid. Man leser og sammenligner om og om og om igjen, og har den litt uvele magefølelsen når man har trykket på "kjøp" knappen. :cry:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
mitt tips er å slakke litt på kravene sånn generelt. Ligger du unna det absolutte high end hardwaren så kan du bygge deg en glimrende spillmaskin til 10-12000 kr. Kjøper du 3200 ram, gt6600 grafikk etc, så funker det likevel som juling på de siste spillene. Jeg mener at det ikke er verdt 10 000 kroner for å kunne kjøre de tyngste instillingene istede for de nest tyngste på grafikkinstillingene.. sånn satt litt på spissen. Men herregud om du flyter i penger så må du bare kose deg i innkjøpet. Jeg syntes at selve innkjøpsdelen er en herlig tid. Man leser og sammenligner om og om og om igjen, og har den litt uvele magefølelsen når man har trykket på "kjøp" knappen. :cry:

 

Lykke til!

Forstår poenget ditt på en måte, men er 6800GT "absoulutte high-end" som du selv kaller det. Hadde han valgt Ultra i oppsettet, så kunne du heller sagt at han skulle gått for GT.

 

Og selv vil jeg si at det er lite vits i å kjøpe mainstream skjermkort, for meg er skjermkort en invistering som skal vare en god stund før man må bytte. Hadde trossalt mitt gamle ti4600 i 3 år var det vel, og var helt brukbart da jeg byttet det bort, et av mine beste kjøp vil jeg påstå (var high-end da jeg kjøpte)

Lenke til kommentar
Jeg syntes at selve innkjøpsdelen er en herlig tid. Man leser og sammenligner om og om og om igjen, og har den litt uvele magefølelsen når man har trykket på "kjøp" knappen. :cry:

Der traff du spikeren på hodet.

 

Har et problem med dat at butikkene alltid mangler noen deler og at de ikke helt når de får delene inn, og jeg har ikke lyst å bestille før jeg vet at jeg får det i nærmeste fremtid. Situasjonen blir jo enda mer komplisert når jeg skal kjøpe fra flere forskjellige butikker. Hva bør jeg gjøre?

 

Men viss vi bare ikke tenker på sparing, er det forslaget jeg har satt opp bra? (minne, cup, strømforsyning)

 

Er det et stille system?

 

Som også hds nevnte så ser jeg dette som en invstering. Jeg har satt opp et ganske bra system med tanke på at det er det som vil gi mest igjen for pengene, med tanke på at det blir lengre til neste gang jeg må oppgradere. Men tar jeg feil er det bare å gi beskjed?

Lenke til kommentar

Med fare for å bli flamet, vil jeg bare si at når man får er x850xt pe til 4000, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe et 6800gt til ca. samme pris??

 

Sli er et argument selvfølgelig, men da mener jeg at det da må det kjøpes to sli kort nå. Jeg stiller et stort spørsmål til hvor fremtidsrettet sli er. Man kan jo tenke seg at en oppgraderer med et nytt skjermkort om et år, da er 6800gt kansje sunket til 2000kr (i verstefall er det ikke å oppdrive lenger) mens et nytt "x1000 what ever" koster rundt 4000ca. Da det er snakk om skjermkort allerede til høsten fra ati med 32 eller 48 pipes, vil det være sannsynligt å tro at en snakker om iallefall 64pipes eller noe i den dur om et helt år, legger man til ny teknologi yter dette kortet mest sannsynlig det firedobbelte. For ikke å glemme at det vil komme nye diretx versjoner som ikke vil støttes av de "gamle" 6800gt kortene.

 

Ati variant kr4000 nå = det beste kortet, kr4000 neste år = det beste kortet. Eventuelt 2000kr for økonomi kort tilsvarende 2x6800gt uten mulighet for utdatert teknologi.

 

Geforce variant kr3000-4000 nå = nest best, kr2000 neste år for nytt gt= middelmådig grafikk tilsvarende 6600gt i dag + mulig utdatert teknologi

 

Dette er hvordan jeg tenker, og grunnen til at jeg kjøper nF4 ultra, håper dere forstår hvordan jeg tenker. Sli fremstår for meg som en måte for å få ekstrem ytelse NÅ. Kan også hende jeg er helt på bærtur.... ;)

 

Og bare så det er sagt: dette er kritikk mot sli, ikke en statement på hvilken produsent jeg mener er best ;) , jeg mener bare det at nF4 ultra er billigst, og like bra...

 

Mitt forslag :thumbup:

 

edit: leser nå at 32-48pipes var litt overdrevet, til gjengjeld blir ati r520 lansert i mai, og mange tror den har 24 pipes. Den har og støtte for gddr4 med 1.2ghz x2 teoretisk båndbredde...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

niks, sa jo jeg ikke har noe forhold til ati, jeg skrev jo at det var kritikk mot sli, kjører selv med et 6800le og har nettopp kjøpt 6600gt til nyest pcen min fordi de er de beste kortene i middelklassen.. Men skulle jeg ha brukt 4000 på skjermkort så er jeg ikke i tvil om jeg ville ha valgt ati sitt x850xt pe...

 

Jeg kan gi et liknende eksempel for nvidia også... Du kjøper et 6800gt i dag og om et år når du skal oppgradere til ett til, tror jeg ikke det er noen vits fordi du kan like godt kjøpe et helt nytt kort i fra nvidia, som vil yte likt med 2x6800gt, for samme prisen som et 6800gt. Da har du i tillegg et kort du kan bruke i en annen pc eller selge...

 

Ergo argumenterer jeg imot å kjøpe et sli HK, så fremt man ikke har planer om å kjøpe et til med en gang/rimelig kjapt, da jeg ikke ser det økonomiske poenget med det.

 

ati kortet plukket jeg ut da det er det jeg mener ville kunne gi mest for pengene i det prissegmentet du hadde satt opp. Ellers er jo club3d sitt 6800gt et veldi godt og rimeligere alternativ...

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål. Er det ikke mer framtidsrettet å satse på socket 939 og IKKE socket 754. Er vel en del og hente på ytelse). Når en først legger litt penger i PC, mener jeg...

3200 er vel S754(3500 er S939).

 

Lykke til!

 

Mvh

 

Wollis  :roll:

Hvis du hadde klikket på linken hadde du sett at det står Socket 939..

Her er forøvrig AMDs prosessorer :

 

S754 : AMD Athlon 64 2800+, 3000+, 3200+, 3400+ og 3700+ samt Amd sempron 3100+.

 

S939 : AMD Athlon 64 3000+, 3200+, 3500+, 3800+, 4000+ og FX-55.

Ta å pugg dette du før du poster en så unødvendig post neste gang...

 

EDIT : Uthevet 3200+ slik at de synes bedre.... :thumbup:

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Takk for alle innspill så langt, :thumbup:

det er bare å komme med flere til alle min spørsmål. :D

 

Hvis un0kai har rett hadde det vært fristende å heller gå for en x800 et eller annet.

x850xt pe fikk de ikke inn i nærmeste framtid og jeg har ikke lyst å vente helt til det kommer på markede. Har allerede ventet i en evighet.

Hvis utviklingen går så fort som un0kai sier tror jeg at jeg går litt ned i pris iforhold til x850xt pe. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Takk for alle innspill så langt, :thumbup:

det er bare å komme med flere til alle min spørsmål. :D

 

Hvis un0kai har rett hadde det vært fristende å heller gå for en x800 et eller annet.

x850xt pe fikk de ikke inn i nærmeste framtid og jeg har ikke lyst å vente helt til det kommer på markede. Har allerede ventet i en evighet.

Hvis utviklingen går så fort som un0kai sier tror jeg at jeg går litt ned i pris iforhold til x850xt pe. Noen forslag?

Gå for X800XT PE eller bedre, det er ganske bra kort. Jeg betalte 3300 for mitt men nå ser jeg x850xt pe koster 3800kr bare, det er kanskje et bedre kjøp.

Jeg spiller nå Farcry og HL2 i 2048x1536 oppløsning med grafikk stilt så høyt det går, så jeg anbefaler gjerne x800xt kortene.

Doom3 spiller jeg kun i 1600x1200 oppløsning forresten, det går ikke ann å stille høyere :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...