Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger noen tips/råd til bilkjøp


Andie

Anbefalte innlegg

Hey.

Har tenkt å kjøpe meg en Golf IV GTI. Er rimelig ny i "kjøp-brukt-bil-verdenen". Så jeg spør om noen råd.

Har bl.a. kommet over en som har gått 87 000 km, med alu felger både på vinter og sommer og diverse trimming. Prisen er 179 000,-. -98 modell.

Er det verd å gi så mye for den?

Med tanke på at vi er i 2005 nå, bør jeg heller skaffe meg en 2000 modell? Med dette tenker jeg på den dagen jeg skal selge den igjen.

 

Kan jeg bli utsatt for barnesykdommer på bilen? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet :)

 

Generelt sett så er det mindre "barnesykdommer" på en senere utgave av samme bil. Vet ikke så mye om feil på golf4, men det jeg har hørt er at luftmassemåleren kan blir dårlige på de\slutter å virke, mange som har byttet den til en annen type, da skal den holde. Har du flaks så kan det være nok å rense den.

 

Ellers så er det vel stort sett bare småfeil, låser som ikke virker skikkelig er typisk på noen, AC som ikke er helt god, er det jeg har hørt om den. Siden det er en GTI du skal ha så er det jo greit å sjekke alt mulig, om den er krasja, lakkert om igjen, sjekk service historien på den osv. Er jo nesten garantert kjørt hardt og når den er trimmet itilleg så er jo ikke det noe fordel eller, kan få mye feil pga chiptrim på de. En Naf test er eller ikke dumt, de kan finne ganske mye som man ikke ser med det første.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...