Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT bytter ut Cisco routere.


Anbefalte innlegg

NGT sender i disse dager ut nye routere for de de oppgraderer nettet sitt.

Det vil si at jeg må sende inn min knall gode cisco router som jeg er kjempefornøyd med. Den nye routeren som de vistnok har sendt er en Thomson uten Switch.. Så da må jeg vel begynne å åpne porter på nytt igjen. Det er jo typisk, nå som alt funker så bra, så skal de oppgradere..

Er det noen som vet noe om dette..?? Jeg finner ikke noe info på NGT sine sider..

Det som også er noe snodig, er at de gamle routerene ikke funker fra torsdag. Jeg har fortsatt ikke fått den nye routeren.. Merkelig at de ikke kan sende ut slikt i god tid...

Jeg er ellers kjempegodt fornøyd med NGT aldri noe kødd med linja.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en mail fra NGT.

Her er mailen jeg fikk..

 

 

Vi oppdaterer vårt utstyr i sentralen og sender deg en ny ruter med nye kabler. Dette vil du motta i posten før vår oppdateringen av sentralen vil bli gjennomført.

 

Viktig:

- Oppdateringen i sentralen vil skje Torsdag 10.02.05 fra kl 05:00 til kl 07:00. Linjen vil altså være nede i dette tidsrommet.

- Ditt nåværende utstyr vil fungere frem til oppdateringen begynner. Dette utstyret vil ikke fungere etterpå.

- Ditt nye utstyr vil ikke fungere før etter kl 07:00 denne dagen.

- Du vil også få med en returlapp for tilbakesending av gammelt utstyr (Ruter,Kabler & Strømforsyning).

 

Mer info om dette vil du få i pakken som du mottar.

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat samme mail som Tullegutt for ca 3 mnd siden..

 

Da datoen hvor oppgradeingen skulle skje kom, skjedde det ikke en dritt. Har ikke hørt noe mer fra NGT om den saken heller. Linjen funker som normalt og har har ikke byttet noe utstyr. Virker som de ikke har helt kontroll på sakene sine :whistle:

Endret av basip
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at de sender ut routere uten porter hvis de har en som er med porter.. 4 porter hadde vært kjempefint... Men med min flaks...

Når jeg går inn på Broadpark, så finner jeg ikke noe om Thomson routere.. Bare Cisco ig Netopia.. Hvis de allerede har begynt å sende ut disse Thomson routerene, burde det vel stått litt om dem på sidene deres..?? Merkelig..

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at de sender ut routere uten porter hvis de har en som er med porter..

Det dreier seg selvsagt om kostnader, man sparer noen kr på den uten switch og kjøper man titusenvis blir det fort penger av noen tiere pr stk.

Kunne de ikke spurt hva vi ønsker da..

Hvis jeg hadde måtte betalt litt for å få den med ekstra porter, hadde jeg gledelig betalt mellomlegget..

De kunne i alle fall ha tilrettelagt det slik at vi kan få lov til å velge...

Lenke til kommentar
De kunne i alle fall ha tilrettelagt det slik at vi kan få lov til å velge...

Det ville kreve mye mer logistikk og administrasjon, alt koster og marginene er ekstremt små så det ville antagelig bli for dyrt.

Er neppe så lenge før NGT begynner og selge routere tenker jeg for og redusere kostnadene slik som de fleste andre gjør i dag.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg endelig kommet meg på nett igjen.. Men som vanelig, så måtte jeg ringe kundeservice for at alt skulle funke igjen..

Merkelig at hver gang NGT gjør en eller annen forandring, så må jeg ringe den j... kundeservicen. Og hver gang kan ikke vedkommende som svarer hjelpe meg. De sender bare saken videre til en "senior konsulent" som de så fint kaller det, og de jobber jo selvsagt bare på dagtid.. Så da må man bare smøre seg med masse tålmodighet...

Ok. og så over til problemet mitt..

Jeg er vant til denne fantastiske Cisco routeren, og nå er alt nytt for meg.

Jeg sitter nå her og forsøker å åpne noen porter. Dette var da virkelig mye enklere på Cisco sin router.

Jeg forsøker nå å åpne porter til serveren min. Jeg må nok åpne mange andre porter også, men jeg trenger litt nybegynner hjelp..

Noen som kan hjelpe meg litt på vei.???

Lenke til kommentar

Begynner å bli drit lei nå..

Jeg får ikke til å åpne disse pokkers portene..

Uansett hva jeg gjør, så hjelper det ikke en dritt..

Før når jeg hadde UPC slapp jeg å drive å åpne porter, og det var jo bare helt glimrende. Jeg skulle virkelig håpet at det gikk å åpne hele dritten slik at en slapp denne port åpningen.. Skjønner ikke hvorfor ikke dette er valgfritt..

Og kunne ikke dette gått automatiskt. Bare en boks som poppet opp med spm om jeg tillater at den legges inn som nat oppføring.. Så enkelt kunne del vel ha vært..?

 

Men hvis det er noen som kan komme med en god lettbeskrivende forklaring, kanskje jeg kan klare det..?? Hvem vet..

 

Håper noen har noen gode veiledninger slik at jeg kan få åpnet disse portene..

 

Hilsen

Leif Ivar

Endret av Tullegutt
Lenke til kommentar
Uansett hva jeg gjør, så hjelper det ikke en dritt..

Før når jeg hadde UPC slapp jeg å drive å åpne porter, og det var jo bare helt glimrende. Jeg skulle virkelig håpet at det gikk å åpne hele dritten slik at en slapp denne port åpningen.. Skjønner ikke hvorfor ikke dette er valgfritt..

Hvordan sjekker du at de ikke virker?

Og med NGT sin PPPoA så er du litt låst dessverre.

Lenke til kommentar

Hvordan jeg sjekker om de ikke virker er ikke vanskelig.

Jeg bruker Bulletproof FTP server som jeg kjører på port 21.

Jeg har vært inne å satt opp udp og tcp protokoll på port 21 og og min interne ip adresse. Hverken jeg eller de jeg kjenner klarer lenger å komme inn på denne serveren.

Jeg har også satt opp en teamspeak server. Den klarer vi heller ikke å logge oss på..

Dette er direkte elendig. Jeg spiller endel på nettet og da blir teamspeak serveren flittig brukt, men nå er det et avsluttet kapittel.

Jeg har sendt mail til NGT kundeservice, så jeg får vel et svar fra dem om noen dager.. Ting tar tid.....

 

Men er det mulig for meg å kjøpe en annen router enn den jeg fått fra NGT som vil gjøre hverdagen min noe enklere..??

Jeg må tydelig vis finne på noe lurt, eventuelt bytte leverandør slik at jeg får mulighetene jeg søker.

 

Jeg har alltid vært kjempefornøyd med NGT men nå må man jo være dataguru for å bruke dette nettet. Det er trist. Det er ikke lenger lagt opp til hobby brukere som meg lenger..

Nå har jeg knota mye med dette og begynner å bli lei.. Det kan umulig være meningen at det skal være slik.. :nei:

 

Leif Ivar

Lenke til kommentar

Hvilket filtersett er du nevner her.. Det har jeg ikke vært borti før..

Så lenge jeg brukte Cisco routeren så funka alt helt som det skulle..

Så det skulle vel ikke være noe i veien for at det skal funke på denne nye Thomson routeren..??

Det skjønner i alle fall ikke jeg..

 

Men nå ser jeg at det finnes gode løsninger på andre routere..

Noen som vet om denne er bra og funker på NGT sitt nett..??

http://www.draytek.no/produkter_vigor2500.htm

Noes som vet pris på en slik.??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...