zaico Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Er på tur å oppgradere maskina, og hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe et X800xl, men da disse er umulig å få tak i får jeg heller kjøpe et annet. Det eneste spillet jeg krever meget god FPS i er CS:S, og helst det kommende Battlefield 2. Har fra før et Radeon 9800pro kort, og har enda ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe Nforce 3 eller Nforce 4, der avgjør skjermkortet Så her er mine alternativer: X800 - Hvor godt yter dette, noen muligheter å få dette opp i pro hastigheter? 6800le - Kan alle disse flashes? 6600GT - Noen vits å oppgradere? 6800 - Kan dette flashes til GT? Bra i CS? 6800 GT Asus DDR1 versjonen - er dette noe særlig? Har fra før et 9800pro, så gjerne bruk det som referanse. Takker for alle svar, da jeg er veldig usikker.
tørrfisk Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Anbefaler 6800 , det er ekstremt bra i CS og kjører alle nye spill fantastisk (syns jeg) i 1024x768.
guezz Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 (endret) 6800le - Kan alle disse flashes? 6600GT - Noen vits å oppgradere? 6800 - Kan dette flashes til GT? Bra i CS? 6800 GT Asus DDR1 versjonen - er dette noe særlig? Det meste du lurer på står her: Kjøpeguide: High-End X800XL finnes på lager til kr. 2866! Hvis du må oppgradere nå må det minst være 6800GT / X800Pro (les mer i kjøpeguiden). Siden du har 9800Pro ser jeg ikke helt poenget i å oppgradere nå. Jeg vil heller vente noen måneder på lanseringen av R520 og NVXX. Merk deg at CSS og BF2 er DX-spill, noe ATI er bedre i enn nVidia. Endret 8. februar 2005 av guezz
Cilveran Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 (endret) Punkt 1: AGP vs PCIe Jeg må jo si at skal du oppgradere hele plattformen nå, så ville jeg gått for nForce4 framfor nForce3. Grunnen til dette er: * Det er absolutt trolig du oppgraderer skjermkortet en gang til før du kjøper nytt Hovedkort med CPU, og agp holder nå på å bli faset ut, mens PCIe er på vei inn... Så når du siden ser etter nytt skjermkort, så er det pcie som kommer til å være aktuelt. MAO, ikke la skjermkortet nå avgjøre porten, men la porten avgjøre skjermkortet. Kjøp PCIe. (Dette argumentet er jo kun gyldig dersom du er enig med meg i at du kommer til å handle nytt skjermkort neste gang uten å kjøpe cpu og hk i samme slengen ) Ut ifra dette vil jeg foreslå videre mellom pciE kort... Jeg skal bare her slenge ut en påstand om at ATI på PCIe fronten har utkonkurrert nVidia (argumentet mitt er her i et innlegg på den tråden for de spesielt interesserte ) , og jeg foreslår derfor et av følgende to pcie skjermkort; X800XL er jo hos mange webshopper på ubekreftet ankomst om ei uke, og jeg vil våge påstå at dette trolig er den beste investeringen pris/ytelse på PCIe siden, og verdt å vente på. 6800GT klarer ikke konkurrere mot dette kortet når det gjelder pris... X850XT PE er det andre kortet jeg selv ville vurdert (og vurderer), men da må du jo opp en tusenlapp (+) i pris i forhold til X800XL, noe jeg ikke nå lenger er helt sikker på at det skjermkortet er verdt, men dette er det beste kortet ute på markedet for tiden Ettersom det opprinnelig var X800XL du tenkte å gå for, så foreslår jeg du smører deg med en ukes tålmodighet, slenger inn en bestilling nå, og satser på å få kortet i posten rundt 16.februar eller noe slikt... Det burde jo være overkommelig? EDIT: En siste ting... Å bruke 1700,- eller noe slikt nå på å oppgradere fra 9800pro til 6600gt virker for meg totalt meningsløst! Spesielt når du har muligheten til å gjøre mye bedre kjøp (eksempelvis x800xl)... Endret 8. februar 2005 av Cilveran
zaico Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Skrevet 8. februar 2005 (endret) Mye bra info Er enig i at 6600GT utgår, men nå må jeg ha nytt skjermkort før påske, da drar jeg bort og tar pcen med meg. Jeg kan vente drøye to uker, men om ikke x800xl er inne da, så må jeg kjøpe noe annet. Hva med x800 kan det overklokkes til x800pro? Hvor mye bak i ytelse er det @stock hastighet? Edit: Mulig jeg er paranoid, men har ikke helt trua på at databutikken.com har x800xl inne. Edit 2: Ser Databutikken fører adata minnebrikker, de har jeg hørt veldig mye fint om, om jeg nå bestiller skjermkort fra de, er disse minnebrikkene noe å satse på? A-Data Endret 8. februar 2005 av zaico
MistaPi Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 http://www.techreport.com/reviews/2005q1/s...00/index.x?pg=1 OverclockingI was able to crank up the Sapphire card's clock speeds to 425MHz for the core and 375MHz for the memory (or 750MHz once you take DDR's double data rate into account).
Cilveran Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Da leste jeg gjennom den testen MistaPi linka til (skal innrømme jeg kikka mest på X800XL vs X850XT PE ) I konklusjonen fant jeg: Don't expect miracles from overclocking the Radeon X800, folks. It's not that far from its peak clock speed already, which may explain why Sapphire went conservative and chose a 392MHz core clock for its cards. Også ..... why not pay a little extra and pick up a Radeon X800 XL for $299? Look back over our benchmarks again, and you'll see that the XL is firmly a step above the Radeon X800. Hmm. For meg, når jeg ser på pris på X800 også, så ligger den på omtrent 2400,- mens X800XL ligger på 2750 - 2800,- de fleste steder, så jeg holder meg fortsatt i troen på at X800XL er det klart beste kjøpet av disse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå