Gå til innhold

Lavt volum på mp3 spiller....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har PRO-LUXE PX 660 jeg klager ikke på lyden men, jeg liker å ha på høyt volum. Me det blir ikke noe høyt når jeg setter det på fult på min mp3 spiller som er en CREATIVE MuVo 2.

Burde jeg kjøpe mye headset eller er det noen andre valg??

Hvis det blir bye headset vurderer jeg Koss PortaPro

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenk på den forsterkeren som er inne i MP3 spilleren den er ikke stor i forhold til den som sitter i PC'en/"phone"utgangen på annlegget ditt. derfor så klarer ikke MP3'en å drive headsettet med full effekt.

Skrevet

Du burde vel bare være glad...

Høyt volum er gøy det, men det å nyte stillheten er enda bedre...

Øresus er ikke noe morsomt..

Skal være forsiktig med bruk av headsett/ørepropper.

Skrevet (endret)

Viss du har mulighet for custom eq-preset, så kan du flytte alle bryterene opp

eit eller fleire hakk viss du skjønner.

Om dette er skadeligt for headphones veit eg ikkje.

:hmm:

Edit; leif

Endret av Ed Hunter
Skrevet (endret)

Du bruker kanskje for "tungdrevet" headset. Få deg sånn earplugs som du enten setter inn i ørene eller som er på bøyle og går litt inn i ørene.

Endret av Launch
Skrevet
Du bruker kanskje for "tungdrevet" headset. Få deg sånn earplugs som du enter setter inn i ørene eller som er på bøyle og går litt inn i ørene.

samme som jeg mente men du forklarte det på en veldig mye bedre måte LOL :p

stikk på el-kjøp og kjøp deg de til 200- 300kr de låter bra nok til MP3/minidisc. er ikke bra nok til dataspilling men (CS / CSS)

Skrevet
Jeg er forsiktig.

Det er bare så sinsykt lavt, hvis jeg sitter på bussen hører jeg nesten ikke hvilken sang det er, det er litt kjipt

Da vil jeg anbefale disse :

http://www.ndsdirekte.no/productinfo_spec....id=MDR-EX71SL/B

De har god lyd og isolerer mot utvendig støy.. Funker nesten som et hørselsvern...

De er noe dyrere i butikken, har sett noen forlanger 700 kr :no:

Men du kan bestille de i fra sony for en kurrant pris også. Aldri hørt om overnevte firma, men det skader kansje ikke å prøve.

Ja, headsett er skadelig for hørselen. Jeg regner med at øresusen min kommer i fra bruk av headsett/øreplugger..

Øreplugger/headsett spiller veldig nære øret..

Skrevet (endret)

WOW 6 - 23000hz. man hører jo ikke under 20hz jo. men 23000hz da skal man ikke ha høyt før man er døv hehe. virket bra disse. billig oxo

Endret av oddis89
Skrevet

Jeg tror jeg skal bytte heset. De jeg har er så vonde å ha på i lengden :mad:

Siden jeg kan sitte å høre på musikk i flere timer i strekk når jeg sitter i bil å skal kjøre et stykke. Setter komfår litt høyt.

Jeg likker ikke sånne propper :nei:

Skrevet

Kan anbefale Sennheiser PX100! Er behagelig på øret og har god lyd.

PENSEH0001_3.jpg

Koster 368,- på Hifiklubben, men dei har Sennheiser på Elkjøp og

(kjøpte mine for 399,- på elkjøp).

HiFi Klubben

Ellers testa eg Koss UR40, og synes dei var ekstremt komfortable!

Prisguide

Skrevet (endret)

Er det noe bra bass i PX 100 da (ikke sånn alt for mye bas da seff)???

De koss UR40 (eller hva de het) er alt for store. jeg vurderer Koss PortaPro??

Er det et dumt valg??

Er PX 200 vonde å ha på seg i lengre perioder

Endret av thomas ll
Skrevet

Jeg har PortaPro... Helt greie de.

Valget mellom sennheiser og koss må du nesten ta selv(dvs gå og teste de), for det er nok litt mye meninger her på forumet :)

Skrevet

PX100 kan du teste hos hifi-klubben.

Men det finnes mye som er råere enn alt av Koss, PX100 og PX200. Det spørs bare hvor mye du har tenkt å bruke på hodetelefoner.

Knut

Skrevet

Har ikke prøvd PX200, og PX100 har jeg kun prøvd i kort tid. Men jeg går utfra at komforten på disse er sammenlignbar med PortaPro.

Beyerdynamic DT231 fås for ca 600 kr hos hpx.no og datashop.no. De sprenger budsjettet ditt litt, dette er en hodetelefon som omslutter ørene dine såfremt de ikke er over gjennomsnittlig store. Disse kan være veldig behaglige og låter bedre enn de andre alternativene som hav vært nevnt her. Men, blir det for dyrt, så har du 3 greie alternativer fra før.

Knut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...