Gå til innhold

Sjeldene og spesielle mobiler. Hvilke?


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvor mye SE T68 og T68i er verdt. Må alltid ha den nyeste eller mest avanserte telefonen på markedet, men det kommer nye hele tiden (noe som blir dyrt), så jeg fant ut at det er en god del andre mobilting å samle på, så jeg starter med SE T68 og T68i. Det som er så spesiellt med de er at T68 er den siste Ericsson telefonen, og T68i er den første Sony Ericsson telefonen, så er de verdt mer da? Og hvor mye?

 

En ting til. Er det noen andre mobiler som det er noe spesielt ved som jeg kan samle på? Og helst ikke så dyre. Ikke så billig å samle på 9xxx serien til Nokia eller Pxxx serien til Sony Ericsson. Så noen til rundt 500 kroner. Samme hva som er spesiellt ved de, men om det er den første telefonen av xxxxx, Den minst solgte telefonen til xxxxxxxx. Dårligste telefonen til xxxx...osv...

 

Takker for svar

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er så spesiellt med de er at T68 er den siste Ericsson telefonen, og T68i er den første Sony Ericsson telefonen, så er de verdt mer da? Og hvor mye?

Er ikke en ekspert når det gjelder slikt, men jeg er sikker på at du ikke får mye for en T68(i) nå. De er med andre ord ikke verdt mange tusen fordi de er de første mobilen til dem og siste telefonen til dem.

De er mer gamle, utdaterte mobiler nå (men altså ikke så gamle at de er verdifulle)

 

De eneste mobilene som jeg har hørt er verdt noe, er det første mobilene som kom ut på markedet. Altså ikke en SonyEricsson eller en Nokia.

Lenke til kommentar

De som er spesielle og verdt å samle på mener jeg er:

 

8850, 8855 og 8910/8910i - lukseriøse mobiler fra Nokia. Oser klasse og stil over dem. 89XX har titan-deksler og det gir en helt annen gripefølelse.

 

Motorola V70 - den var virkelig hauset opp og svært populær når den kom ut. Har swivel funksjon, alla S700i for å åpne tastaturet. Liten og frekk mobil.

 

SL45(i) - den første mobilen som kom med mp3spiller. Det var stort på den tiden ja. Holder fortsatt den dag i høy klasse. Utrolig bra mp3lyd på den.

Lenke til kommentar

Hei!

Ikke for å kverulere, men var ikke Ericsson R600 den siste til Ericsson? Det trodde jeg.

En annen spesiell telefon tror jeg Nokia 8110 Var vel den første nokiatelefonen i hvertfall i den "luksuriøse 8xxx klassen.. Dessuten den første mobilen med nedfellbart deksel over tastene, tar jeg ikke helt feil. Dessuten kjent fra den først matrixfilmen.

Endret av ZoLaMont
Lenke til kommentar
Nokia 7650 - Første telefon med Symbian og Series 60.

SonyEricsson P800 - Den første med Symbian og UIQ (arrester meg om jeg tar feil).

Nokia 3510 - Første på det norske markedet med polyfone ringelyder

Siemens SL45(i) - Utrolig tidlig ute med minnekort og mp3, java osv.

Siemens C55 med sin 16 toners polyfoniske høyttaler, kom til Norge før Nokia 3510 vel ? Synes å huske det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...