ukjentbruker Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 I wow kan man legge til macroscript, hvilke fordeler gir dette og hva kan man gjøre med macroscript?
Zindre- Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 I wow kan man legge til macroscript, hvilke fordeler gir dette og hva kan man gjøre med macroscript? Jeg bruker det til å finne grupper eller å si at jeg healer noen når jeg er i party. Utrolig nyttig.
Dʋgɢtung Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Har selv bare prøvd å lage enkle makroer alá /train osv. Er det noen som har tips til nyttig makroer, eller muligens en side eller to med tips?
Plexius Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Når dere svarer på spørsmålene om f.eks ting som dette her kan dere gjerne si hvordan vi gjør også i tilleg til hvordan det virker
Zindre- Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jeg lager ikke macroene selv, så UI forumet til WoW er en fin ting
Gjest member-60584 Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 jeg har bare 2 macroer som priest. en knapp til "/oom"(out of mana) og en knapp til "/helpme"(når jeg blir angrepe)
haarod Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Unødvendig post nåvi. Lurer også på dette, skjønner ikke poenget med macros. For å lage en macro for å kaste et spell så skriver du /cast Fireball (rank 1) f.eks.
nåvi Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jaja... da går der glipp av mye bra info. Synd for dere.
Zindre- Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Se på wow siden neste gang, men for denne gang: http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/macros.html
cairn Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 (endret) En av de mer praktiske tingene med macroer er for eksempel: A, B, C og D bruker spille sammen hele tida. A er presten, og han diller med makroer. B er warrior, C er en mage, og D er en warlock (helt tilfeldigvis, cirka). Det presten kan gjøre nå er, siden han spiller med B, C og D konstant, å lage makroer som gjør at han healer hver av de med ett tastetrykk uansett hva som skjer, og om han er i gruppe eller ikke. Presten kan lage en makro som setter B som mål, og kjører en fin liten heal på ham. (eller henne). Det samme gjør han med C og D. Det som skjer nå er at han har tre makroer, en for hver person. Han kan for eksempel legge disse på knappene b, n og m (også tilfeldige taster). Uansett hva som skjer når de spiller trykker A b,n eller m for å heale B, C eller D respektiv. Det virker kanskje som det ikke gir helt mening, men det er faktisk veldig nyttig å ha senere i spillet når man spiller i store raidgrupper. De tre tankene i det spesifikke raidet (ikke B, C og D) - kan være i forskjellige grupper i samme raid, og presten kan heale med en knapp uavhengig hvilken gruppe og hvilken mob de slår mot. En annen liten "koselig" macro for de som ikke bruker et tilpasset brukergrensesnitt kan være "/script AcceptQuest()". Ved å legge den inn på en eller annen snarvei, kan man akseptere oppdrag på null komma niks, mens man normalt må vente på den av og til evig trege teksten som kommer gradvis og forteller deg hva oppdraget går ut på. Det er mye informasjon om dette på det offisielle forumet. Her er link : http://forums.worldofwarcraft.com/board.as...e-customization ( NB: Engelsk ) Endret 6. februar 2005 av cairn
tacomodo Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jeg har forsøkt å lage noen enkle greier inni spillet ved hjelp av den edit macro tingen, men jeg klarer f**n ikke skru på attack! Har prøvd /attack, /attack on, /autoattack, /autoattack on, osv osv men ingenting fungerer. Er det noen som vet hvordan man skrur på via macro? En annen ting jeg lurer på er hvordan man target'er groupmembers i en macro. Som f.eks /target f2: /cast Healblabla.
Twennie Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 En annen ting jeg lurer på er hvordan man target'er groupmembers i en macro. Som f.eks /target f2: /cast Healblabla. Skal du lage en macro som viser for eksempel hvem du healer, skriver du /p Healing %t + spellen du skal bruke. Da vil /p være for å si det til gruppa di og %t den du har som target til enhver tid. Macroer er utrolig nyttig for å gi informasjon til gruppa, slik som at man er under angrep (som healer/mage eller noe annet som tåler lite), at en pet trenger healing, manaen er slutt, man er silenced ect. Jeg har også macroer som automatisk bytter våpen/utstyr for meg, kjempegreit hvis jeg går fra å heale til å sloss f. eks.
Blakken Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Jeg har spilt mange MMORPG igjennom tidene.. Og macro er et must.. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne med å forklare nytteverdien av disse. /assist <Main assist> /p Im offtanking %t ! Please watch my health /p 800 HP heal inc on %t in 2.5 sek /p Sheeping %t Dont break it! /p Assist me on %t now! *er en del kommandoer til som skal skrives inn under disse ulike eksemplene men det gidder jeg ikke skrive. Listen er uendelig og forskjelling fra klasse til klasse..
tacomodo Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 En annen ting jeg lurer på er hvordan man target'er groupmembers i en macro. Som f.eks /target f2: /cast Healblabla. Skal du lage en macro som viser for eksempel hvem du healer, skriver du /p Healing %t + spellen du skal bruke. Da vil /p være for å si det til gruppa di og %t den du har som target til enhver tid. Macroer er utrolig nyttig for å gi informasjon til gruppa, slik som at man er under angrep (som healer/mage eller noe annet som tåler lite), at en pet trenger healing, manaen er slutt, man er silenced ect. Jeg har også macroer som automatisk bytter våpen/utstyr for meg, kjempegreit hvis jeg går fra å heale til å sloss f. eks. Jeg trenger finne ut hvordan jeg targeter groupmembers i macroen. Og hvordan man skrur på attack
cairn Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Har ikke prøvd det du ber om der, men hvis Attack er som alle andre "spells" og "skills" - prøv /cast Attack
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå