Gå til innhold

NTSC på PAL-tv


G4rD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV'n må støtte NTSC for at den kan vise det... Men jeg har sett noen programmer/fikser som gjør NTSC spill over til PAL. En kamerat av meg prøvde dette en gang iallefall og det fungerte fint. Eneste minuset var at bildet ble litt forskyvet på skjermen, men dette ble lett fikses med noen instillinger i spillet.

 

EDIT: Dette gjelder ISO filer, så da vil dette ikke akkurat være løsningen for deg alikevel... :blush:

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Finnes det TV'er som støtter både PAL og NTSC?

Omtrent alle tv'er solgt de siste 10 årene tipper jeg støtter både PAL og NTSC...

Såpass ja :)

Går det ann å finne ut om TV'en er enten PAL eller NTSC eller begge?

tja, har du ikke manualen så får du vel bare prøve med en NTSC film/spill og se om du får farger ;)

 

Edit: Tv'er solgt i europa har både PAL og NTSC. Amerikanske tv'er støtter vanligvis bare NTSC såvidt jeg vet..

Endret av likferd
Lenke til kommentar

TV'en behøver ikke nødvendigvis støtte NTSC. Det holder at den greier å synkronisere seg med et 60Hz RGB-signal (PAL-60), noe nesten enhver TV produsert etter ca 1990 greier (forutsatt at den har RGB scart). Så hvis du ikke allerede har det vil jeg anbefale at du går til innkjøp av en RGB scart-kabel til PS2'en din. Jeg kjører nettopp dette oppsettet med en moddet PS2 på en Panasonic TV som ikke støtter NTSC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...