Gå til innhold

Usb 2.0 pci gjør så pc ikke booter


jollybee

Anbefalte innlegg

Hey, sinnsykt bra forum det her. Bare for å si det.

Problemet mitt er at jeg har kjøpt et:

pci u-163 usb 2.0 3+1 port fra ST Lab.

 

Når jeg setter dette i pci porten i pcen min, så vil ikke maksinen boote en gang.

Funker sånne kort på alle hovedkort. Det er riktig nok en ganske gammel pc.

Asus hovedkort, husker ikke prod.navn

Men: PIII 550 mhz (boxed) slot 1 het det vel. , 576 sdram pc-133. Det bør gi et lite bilde.

Selvbygg.

 

Noen som har vært borti problemet, eller vet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme USB kontroller som deg. For noen dager siden satt jeg det inn i enn gammel datamaskin med PII CPU. Har enda ikke brukt kontrollern, men PCen både booter og winXP fant kortet og installerte driver.

 

Ville bare nevne det for deg. Du bruker jo kontrollern i en nyere PC enn meg så det er rart det ikke funker.

Lenke til kommentar

Har selv lignende erfaring da jeg prøvde å installere et firewire kort i en gammel IBM NetVista maskin (Celeron 700). Maskinen drev og jobba med et eller annet, men jeg fikk aldri noe skjermbilde, men alt ble bra så snart jeg tok det ut igjen. Hadde også problem da jeg prøvde å bytte skjermkort, (PCI) ikke noe bilde da heller. Min konklusjon ble at gamle IBM maskiner fortjener ikke min tid og bekymring.

Lenke til kommentar

Jeg er langt på vei enig med art.

Men jeg tror faktisk du har PCI vers 1.x. Denne bussen støtter ikke 3.3V og om USB kortet bruker denne spenningen kan pin-layout skape problemer, f.eks. med booting.

Alternativt har du en 256Kb Bios som ikke klarer å adressere det nye kortet og skaper kollisjon.

Lenke til kommentar
Asus hovedkort, husker ikke prod.navn

Men: PIII 550 mhz (boxed) slot 1 het det vel. , 576 sdram pc-133. Det bør gi et lite bilde.

Selvbygg.

 

Noen som har vært borti problemet, eller vet en løsning?

Jeg vet at dette hjepler ikke så mye, men du kan jo tenke på å oppgradere sytemet ditt. Du får utrolig billig pc på mpx.no til 4000,- Slot1 begynner å bli veldig gammelt....

Lenke til kommentar
Jeg har samme USB kontroller som deg. For noen dager siden satt jeg det inn i enn gammel datamaskin med PII CPU. Har enda ikke brukt kontrollern, men PCen både booter og winXP fant kortet og installerte driver.

 

Ville bare nevne det for deg. Du bruker jo kontrollern i en nyere PC enn meg så det er rart det ikke funker.

Har nå testet en del USB enheter på maskinen. Småting som blåtann og usbpen funker fint, men når jeg kobler i litt mer strømkrevende ting som min eksterne 2.5" harddisk som tar strøm fra USBen for å drive harddisken så henger maskinen seg etter kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...