Gå til innhold

Linux som leser NTFS


Anbefalte innlegg

Hallo der

jeg leter etter en linux som kjører fra cd og som kan lese (og slette) filer i NTFS formatet.

grunnen til dette er at jeg har en fil på skrivebordet (det er en 0 byte fil)som ikke vil vekk, den brukes vistnok altid av et program, har prøvd omtrent alt av muligheter og kommet fram til at det ekleste sansyneligvis ville vært om jeg brukte linux til og slette den fra mappen den ligger i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å boote med en dos disk med ntfs support? Finnes på www.bootdisk.com. Ellers kan du vel bruke recovery console i Windows også.

Jeg ville ikke brukt ntfs fra linux til noe annet enn å lese partisjonen da dette er i beta stadiet.

 

Fra linux-ntfs.sourceforge.net:

The original driver, in 2.4 has some write code in it, but it is extremely dangerous to use it. The possibility of destroying your filesystem is very high.

 

The new driver, introduced in 2.5.11, has some write code, but it's very limited. The driver can overwrite existing files, but it cannot change the length, add new or delete existing files.

 

Så enten får du kanskje ødelagt partisjonen helt eller så får du ikke slettet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...