Gå til innhold

Installasjon av Sun Solaris 10


enl

Anbefalte innlegg

Har lastet ned Sun Solaris 10 i DVD-format, men oppdaget til min store forskrekkelse at zip-filene ikke var spannet. Via en kort, og fullstendig ubrukelig, installasjonsbeskrivelse fra Sun, forklarte de at de ulike delene måtte settes sammen (concatentate). Stod ingen ting om noen programmer som kan fikse dette..noen som vet om et prog som kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lastet ned Sun Solaris 10 i DVD-format, men oppdaget til min store forskrekkelse at zip-filene ikke var spannet. Via en kort, og fullstendig ubrukelig, installasjonsbeskrivelse fra Sun, forklarte de at de ulike delene måtte settes sammen (concatentate). Stod ingen ting om noen programmer som kan fikse dette..noen som vet om et prog som kan gjøre dette?

Du skal vel ikke bruke Solaris som desktop? Det passer ikke til det :p

Lenke til kommentar

Hva jeg skal bruke det til har vel ingen betydning. Jeg lastet det ned fordi jeg har lyst til å bli kjent men Unix, ikke noe annet, og jeg vet det er et OS beregnet på servere. Hvis du bare kan bidra med "Nei, men kva skal du med Solaris?", kan du la være å svare.

Lenke til kommentar

Vel, det går fint an å bruke det som desktop OS, da Star office følger med. Man kan også bruke KDE, Gnome og Sun's eget javashell med solaris. Dessuten skal systemet etterhvert støtte linux-programmer. Jeg kommer nok til å bruke det som et server OS.

Lenke til kommentar
Via en kort, og fullstendig ubrukelig, installasjonsbeskrivelse fra Sun, forklarte de at de ulike delene måtte settes sammen (concatentate).

Hvis de bare skal settes sammen ("brutalt" uten hensyn) så er det bare å bruke 'cat' kommandoen:

 

cat fil2 >> fil1

cat fil3 >> fil1

osv

 

Én pil betyr "erstatt," to piler betyr "append." Merk at fil1 i dette tilfellet vil være ødelagt hvis dette ikke er riktig framgansmåte, og at du behøver mye ekstra plass får å kunne gjøre dette (naturligvis).

 

Lykke til med Solaris!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nei, men kva skal du med Solaris?

Har akkurat lastet ned ISO'ene, har kjørt CAT for å sette dem sammen og venter på at K3b skal bli ferdig med brenningen...

 

Hva jeg skal med Solaris 10? Kjøre den opp i VMware og se om jeg kan lære meg litt basic Solaris drift, igangsetting. Spent på hva som følger med. Med 2.5GB DVD og en companion CD på 500MB, så må det jo følge med endel!?

 

Gleder meg vilt og hemningsløst ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...