Gå til innhold

Trenger program til å lese av CPU-temp


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Simen1: seriøst. etter 11000 poster så må du spørre om en så enkel ting som det der? hmmm.

 

kommer an på hvilket HK du har, men hvis du har MSI kort så kan du bruke enten:

 

PCALERT

elller

MSI Corecenter.

 

har du ASUS kan du vel bruke et program som heter et eller annet med probe. husker ikke helt hele navnet i farta da jeg ikke har ASUS kort selv.

Lenke til kommentar

Joda, jeg spør om enkle ting jeg også om jeg lurer. (Jeg er jo ikke ekspert på alt mulig, da hadde jeg jo ikke hatt noe nytte av forumet)

 

Spørsmålet lyder kanskje enkelt, men jeg har ennå ikke funnet noe som kan lese av temperaturen som er kompatibelt med hovedkortet mitt. Ja, det er nok litt særere enn jeg hadde håpet på. MBM5 funker ikke, PcAlert funker ikke, CoreCenter funker ikke, Everest funker ikke. :(

 

En annen ting er at jeg har blitt lurt for overklokkingsegenskaper. Hverken bios eller CoreCenter kan gi meg overklokkingsmuligheter selv om manualen lover det. Må si meg ganske skuffa over hovedkort-kjøpet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har samme kortet. Jeg får lest av viftehastighet og temperaturer med PC-Alert, og justeret vitene med Speedfan 4.20. Problemet er å justere viftene automatisk ut i fra temperatur, det får jeg ikke til. I ver 3.2 av bios er det kommet instillinger for viftehastighet, men jeg skjønner ikke justeringsmulighetene. Det er mulig å justere de fra 0 til 3f iHEX, som tilsvarer 0 - 63 i det decimale tallsystemet. Er det noen som kan hjelpe med dette?

 

Mvh

Harald D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...