Gå til innhold

Ikke bilde på ny Dell 2001FP


Robriks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva f... er dette for noe da? To personer med akkurat samme problem???

 

Ikke noe bilde dersom du trekker ut kontakten til PCen heller?

Når jeg trekker ut kontakten fra pc'en, skjer det ingenting med analog, skjermen er av, og powerlampa oransj, med dvi er det fortsatt backlight og jeg får "self test feature check"

Lenke til kommentar
Noen rapporterer også at det kan hjelpe å bytte ut DVI-kabelen med en som er bedre.

 

Har 3 forskjellige dvi kabler liggende, og alle skal være helte kurante, så jeg nekter å tro at dette har noe å si. Har testet og det hjalp overhodet ikke

Lenke til kommentar

Har kikket litt på Rage 3D og Dell sine supportsider, og problemet dere opplever kan være relatert til at Skjermen identifiserer seg feil.

 

Når du kobler skjermen til PC´en gir den fra seg en EDID (extended display identification data), som identifiserer den. Denne ID´en brukes av skjermkortdriverne til å bestemme hvilke oppløsninger skjermen takler. Problemet med en god del Dellskjermer (og Samsung også tydeligvis) er at de avgir en uriktig EDID.

 

Skjermdriverne oppfatter at de er koblet til en analog monitor, og nekter å sende signal over DVI kabelen.

 

Dell support har laget en fix, som skriver en riktig EDID til skjermen, sånn at DVI kommer online igjen. Litt ned på sidene er det en direktelenke til filene, sånn at man slipper å ta turen innom DELL support.

 

dessverre ser det ut til at det kun er mulig å skrive denne til skjermen dersom man har et Nvidia kort.

 

Hvis det faktisk er dette som er problemet, burde dere få skjermbilde om dere slår av maskina og skjermen, kobler fra DVI kabelen, kobler til analog og starter opp igjen.

 

R.

Lenke til kommentar

Har i løpet av helgen nå fått tilbake bildet på skjermen, både på d-sub og delvis på dvi. Dessuten var jeg heller ikke fornøyd med utgaven som jeg fikk med henblikk på gjennomlysning og jevn bakgrunnsfarge etc. Har nå konferert med Dell og de sender meg erstatningsskjerm, men må vente ca 5 dager siden jeg krevde en ny og ikke en innbytteskjerm som jeg kunne få dagen etter. De nye skjermene må nemlig sendes fra Irland så vidt jeg skjønte. Da får vi se hvordan dette løser seg etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...