Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det kommer ingenting på skjermen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har skrudd sammen en pc i dag (trodde jeg). En AMD sempron 2400+ på et asus a7v8x-x hovedkort. Geil 512 DDR-ram og et geforce fx kort.

 

Det som skjer er at når jeg starter opp pc'en, begynner alle vifter å surre, men det kommer ingen verdens ting på skjermen.

 

Jeg har testet med annet grafikkort, med samme resultat, så jeg antar at det ikke er problemet.

 

Det piper ikke i kabinetthøyttaleren når jeg skrur på pc'en... (mener at den er riktig tilkoblet)

 

Hva kan være galt?

 

HK, CPU, RAM ? jeg er litt lost akkurat nå hvertfall!

 

Håper noen har noen kloke ord!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kun tilkoblet 1 IDE-kabel (med HD og DVD-RW) Begge enhetene står på Cable select, og jeg har satt blå kontakt i blå på HK, grå på DVD og svart på HD. I tillegg står skjermkortet i. Ellers er det ikke gjort noen tilkoblinger. Får fremdeles akkurat det samme resultatet...

 

- Ingen pip, kun konstant lys fra HD-LED'en (ikke lys i Power-LED) og det kommer ingen ting på skjermen!

Lenke til kommentar
Nymontert ja.. Hvordan skal jeg finne ut om det er kortslutning på undersiden?? Prøvde også å starte uten IDE-kabel montert. Da fikk jeg samme oppførsel, men IDE-LED'en lyste ikke i det hele tatt (virker i og for seg fornuftig)

Sjekk at du har brukt riktige spacere på undersiden, og at det ikke er noe av metall som kommer borti noen kontakter både under og over kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...