Gå til innhold

Skal Modde Q-Tech Kabinettet Mitt... Trenger Tips!


Anbefalte innlegg

Greetings Earthlings...

 

Har lenge ønsket å modde mitt eget kabinett, og her for et par dager siden bestemte jeg meg for å gjøre noe ut av det. :dremel:.

 

Det første jeg gjorde var å finne ut av hvor jeg kunne sette vinduet, etter dette begynte jeg å skisse. Klokken fire om morgenen ble de første planene satt opp, der jeg prøvde meg fram med et par forskjelige utforminger.

 

Og her er jeg da i skrivende stund.

 

Jeg vill vert veldig glad om de mer erfarne modder'ne kunne komm med noen tips og\eller feil jeg ikke burde gå på, pluss en liste over diverse ting jeg vil komme til å trenge.

Trenger også tips på hvilke farger jeg burde bruke på kabb'et (kombinasjoner o.l).

 

På forhånd, Takk!

 

PS:

Poster snart et bilde av hvordan jeg kunne tenke meg å utforme vinduet...

Endret av OnI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

velkommen til forumet :fun:

jeg vil råde deg til å ikke kutte opp kabinettet for mye,

og jeg vil også nevne at det blir dårlig plass til cdrom er hvis du setter vifte i toppen.

(snakker nå utifra at det er et tradisjonelt q-tec miditower)

men det hadde vert en fordel å se planene om åssen du skal ha det og gjerne et bilde av hvordan kabinettet ser ut nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Inni kabbet...

 

Som dere ser er det et vanlig Q-Tech Midi tower.

Innholdet er:2 HDDer, DVD-R og et jævlig kabelrot

 

Edit:

På bildet ser dere kabbet etter at jeg rydder opp i kablene etter beste evne...

Strips er tingen!

post-226-1107529511_thumb.jpg

Endret av OnI
Lenke til kommentar

Heisann! Vi er visst to sjeler med samme tanke :p

Har også tenkt til å modde mitt kabinett.

 

Har en topic på forumet, har fått inn mange gode tips på det, i tillegg kan du sjekke

mine idéer til hva som kan gjøres med kabinettet.

(http://forum.overklokking.no/index.php?s=&act=ST&f=226&t=369860&st=0#entry3594891 )

 

Når det gjelder kabelrot så er mitt gode tips at du bytter ut alle IDE og/eller Floppy kabler som evt måtte være av den gamle tynne og flate typen med nye runde kabler.

Hvis du gjør det så anbefaler jeg hvis du har planer om glassvindu og uv lys eller noe i den retningen, å kjøpe UV-reaktive kabler.

Andre kabler som interne strømkabler etc. kan du kjøpe kabelstrømper til. (gjerne uv reaktive de og?)

tror www.microplex.no har det beste utvalget i kabler og kabelstrømper.

 

ønsker deg lykke til videre og håper du blir fornøyd med kabinettet ditt ;)

Lenke til kommentar

Takk Rykende_Kaffe!

 

Fant nettop ut akkurat det du sa om HDDene da jeg lagde bildet du ser nedenfor (Satt i Photoshop i ca 2 timer!), men hvis jeg ikke gjør det sånn får jeg med ca halvparten av noen luftehull i døren, noe som vil bli utolig stygt.

 

http://img.photobucket.com/albums/v694/Ola...ManKanJoHpe.jpg

 

Ringte litt rund til forskjellige forhandlere for å finne ut av noen priser i dag, og fant ut følgende: Plexiglass vil koste ca 100,-, en boks med maling koster 90,-(!) og en haug andre ting jeg ikke har tenkt til å poste her.

 

Noen som har noen idèer\tips om hvilke frager som vill vært kult sammen? Tenker på svart kabb med rødt inni og et par blå leds, pluss et UV-lys...?

 

PS:

Vurderer å opprette meg en egen Worklog for dette prosjektet, siden Moderatorene sikkert ikke blir så glad for å finne et Workliggish inlegg her på Case-mods forumet.

 

Edit

PPS:

La nettop merke til at bildet ble VELDIG stort, men jeg gidder ikke å gjøre noe med det. Beklager!

Håper at serveradminen ikke har noe imot det...

 

Edit 2:

Endret bildestørrelsen. Enjoy!

 

*Bildet er fjernet*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Takk Rykende_Kaffe!

 

Fant nettop ut akkurat det du sa om HDDene da jeg lagde bildet du ser nedenfor (Satt i Photoshop i ca 2 timer!), men hvis jeg ikke gjør det sånn får jeg med ca halvparten av noen luftehull i døren, noe som vil bli utolig stygt.

seriøst, lagde du det bildet i photoshop? :dribble: .

det var noen ting jeg ikke likte med det hullet, jeg ville gjort så du ikke så hardiskene og jeg ville festa det på en helt annen måte, bolter ser liksom ikke helt pent ut ;)

enten kunne du kjøpt list eller bare limt det på :yes: .

 

og du, jeg forlanger worklogg ;)

Lenke til kommentar

Lagde bildet "With mah 1337 Photoshop sk|11z"!(Eller var det lite Photoshop skillz?)...

 

Any who.

 

"Boltene" er forresten en del av looken jeg er på jakt etter. Men det er egentlig vifte monterings skruer(slike som man skrur fast vifter til chassiset med) i gull farge.

Tror det kan bli kult hvis det ser ut som om plata er boltet fast til kabinettet, enten med tommeleskruer(I rødt kanskje?:hmm:) eller med noe annet.

Plexien skal jo selvsagt limes fast ved hjelp av silikon eller epoxy på innsiden av døra... :roll:

 

Har bestemt meg for hvilke farger jeg skal bruke:

*trommevirvel*

helvetesvart utapå med en skarp rødfarge inni!!! :w00t:

 

Worklog kommer så snart materialene er i boks, noe som kan ta en stund sett at jeg ikke eier nåla i veggen når det kommer til penger.

Tror nok at det blir mye husarbeid framover, ja... :blush:

 

Edit:

PS:

Vet ikke hvorfor, men H'en i Helvetesvart vill ikke blit stor uansett hvor mye jeg prøvde... :no:

Endret av OnI
Lenke til kommentar

Trukke det Fur... :no:

 

Blir for stygt når bar halvparten av DVD-ROMen vises...

Selv om det kunne blitt stilig med det utsnittet du viser der. :hmm:

 

Edit:

Noen som vet om det blir stilig med blå Katoder med den røde lakken?

Sitter på microplex å lager innkjøpsliste\ønskeliste.

Valgets Kvaler! :cry:

Endret av OnI
Lenke til kommentar

Rykende_Kaffe: Under ser du et bilde av kabb'et mitt slik som det ser ut nå...

Det er stygt og jævlig å se på, pluss at det har en serie med "sprekker" som skal forbedre luft gjennomstrømningen i kabinettet. Jeg har på bildet streket opp det utsnittet du nettop foreslo... Skjønner du nå hva jeg mener?

Kaffe sitt forslag

 

Driver for tiden å jobber med en annen ide i Photoshop: Hvis jeg monterer HDDene i hver sine 5" brønner og kapper vekk to 3" brønner slik at jeg bare har plass til Floppy der, kan jeg med nød greie å skjule alt av lagrings medier bak metall.

 

Slenger opp et bilde senere om hvordan dette kan se ut.

Lenke til kommentar

Bildet nedenfor viser hvordan jeg mest sansynelig må utforme vinduet for å få det beste resultatet. Blir nok sikkert nødt til å kappe vekk to 3" brønner (bare 2 av dem er i bruk til HDD og Floppy) slik at jeg kan få gjømt allt. :hmm::dremel:

 

Uten 3"

 

Som dere ser har jeg etter beste evne prøvd å tegne opp den biten av HKet som manglet, ATX pluggen og en bit av IDE-kabelen(Det er ikke lett å tegne med mus!!).

 

Tror nok at prosjektet må legges på is til snøen her oppe forsvinner, og til jeg får tak i nok penger til glass... Beklager. :cry:

Men så fort jeg får tak i utstyr blir det Worklogg!!! :D

 

Planen nå er å finne ut om denne idèen vil virke i praksis. På tide å skru data! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...