Gå til innhold

Skal Modde Q-Tech Kabinettet Mitt... Trenger Tips!


Anbefalte innlegg

Advarsel! Hele denne posten er veldig Off Topic.

 

Tror nok at prosjektet må legges på is til snøen her oppe forsvinner, og til jeg får tak i nok penger til glass... Beklager.
Dette er nå mer en faktum en jeg er villig til å inrømme...

 

Da jeg på lørdag kveld(Ja, jeg har ikke noe liv... :blush: Slutt å le nå!) skrudde fra hverandre datamaskinen min for å finne ut en alternativ løsning på kabelstekking og harddisk feste, geide jeg å blåse ut en eller flere komponenter. Det som nå står øverst på min innkjøpsliste nå er jordingslenke! :blush:

 

Når jeg prøvde å starte opp datamaskinen etter min oppdagelsesferd i kabeljungelen, fikk jeg ikke noe svar...

På skjermen står det "No Signal, or Cable Not Connected", så det er nok mest sannsynelig GPU som har blitt stekt. Burde vel egentlig ha skjønt at der var en dårlig idè å prøve å fa av kjøleren med knipetang... :wallbash:

 

Siden jeg får ikke sjangs til å stille en mer nøyaktig diagnose før uke 8, da jeg skal besøke min far i Tvedestrand, blir dette prosjektet definitivt lagt på is. Men så fort jeg har en oppegående maskin igjen blir det worklogg så det gjomner!

 

Edit:

Slenger senere opp et bilde av hvordan harddiskene miner "henger" nå...

Endret av OnI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seigen: Takk for tipset, men det funket ikke...

Det du foreslo lignet vel mest på en BIOS resetting, gjorde det ikke? Det var faktisk mellom min første og andre bios resetting at problemene virkelig tok av...

 

Det første jeg gjorde etter at jeg hadde skrudd sammen data'n var å starte opp(duh), her begynte bootingen normalt, ved at maskinen viser meg hvilken CPU jeg har og hvor mange MHz den kjører på. Etter dette telte den opp all RAMen min, 524022MB i total. Så viser den meg FSBen til RAM, 200MHz, og det er her allt låser seg...

Jeg prøver å ReBoote, men får samme skit igjen. Etter en rask tenke pause bestemmer jeg meg for å restarte bios. Siden dette er et Asus A7N8x HK må jeg flytte en jumper fra posisjon 1 til posisjon 2 og la den stå der i 5 sekunder.

Etter dette booter jeg opp på normal måte, og får meldingen "CMOS does no multiply", eller noe slik (Husker ikke ukkurat hva som sto der). Jeg slår av maskinen, og i min godtroelse om at det kan forandre noe, plugger jeg inn min Windown HDD og starter opp.

 

Og her er er jeg alltså nå. Med svart skjerm, durende vifter og hele pakka...

Og jeg har ikke den fjerneste anelse om hva som kan værer galt! All logikk tilsier at noe(en krets et eller annet sted?) er ødelagt, men jeg har ikke peiling på hvor denne kan ligge...

 

More as this develops. :hmm:

 

PS:

Det at du faktisk orket å lese dette må bety at du: a) ikke har noe liv, eller b) at du tror du kan hjelpe. Vis sistnevnte er det som passer mest for deg, vær så snill, ikke nøl med å gi meg tips o.l. på hva som kan være galt!

Lenke til kommentar

hmm, veldig likt som det som skjedde med mitt asus P4PE jeg tokk ut alt av ting untatt skjermkort, og lot CMOSen restarte seg, flytta pinnen i kanskje 1-2min pass på og skru av strøm da, og så skrudde jeg på pcen, og den starta ikke så prøvde jeg 4-5 ganger, så plutselig var bildet der

Lenke til kommentar

Rykende_Kaffe spurte hvordan jeg hadde festet harddiskene mine nå. Slik er det de "henger" nå...

Tok litt tid før jeg kom på en brukbar måte å feste dem på, but by God I came through at last. :thumbup:

 

Dette blir nok det siste inlegget her på denne tråden før jeg åpner en Worklogg i uke 9\10 eller der omkring. But don't get your hopes up, før den tid må jeg annskaffe et nytt hovedkort og kanskje et nytt skjermkort også...

 

Wish me luck! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...