Gå til innhold

Hjelp! Ledig plass på harddisken vises som brukt.


Anbefalte innlegg

Etter å ha sittet opp nesten i hele natt med å frigjøre plass på harddisken, ved å brenne ut et hav av CD-er og slette unødvendige filer, har jeg oppdaget noe merkelig. På min 200 GB disk står det nå at ca 145 GB er brukt, og at jeg har vel 45 GB ledig... Tingen er bare at dette umulig kan stemme.

Jeg har gått gjennom absolutt alle mappene på denne disken, og etter mine beregninger, er det faktisk bare drøyt 80 GB som faktisk er i bruk nå.

Med andre ord er det ca 65 GB som vises som brukt, selv om det faktisk er ledig.

Skjønner ingenting...

 

Mens jeg nå har såpass med ledig plass tenkte jeg at jeg skulle ta en defragmentering siden det er en god stund siden...

Etter en analyse av disken ser jeg jo at det er nødvendig (masse rødt der...)

Men det grafiske bildet med alle fargene av analysen ser litt merkelig ut..

Fra venstre mot høyre er to tredjedeler av grafen en fin blanding av mest rødt, litt grønt, litt blått, og litt hvitt. Mens, den siste tredjedelen er helt hvit noe som jeg synes antyder ledig plass eller med andre ord de 65 GB som jeg "mangler"...

 

Altså: Det står at jeg bruker 145 GB av disken og har 45 GB ledig, selv om jeg faktisk egentlig bare bruker 80 GB og skulle hatt 110 GB ledig tilsammen.

Noen som har peiling på hva det er som er galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høgreklikk på søppelbøtta di og velg purge all protected files. Norton har ein fiffig og til dels unyttig funksjon som tar vare på alle filer du enten flytter eller sletter.

Prøv det.

Papirkurven er helt rensket den. Både tømt og "purget" for norton protected files. Men er tross alt 65 GB her jeg ikke kan gjøre rede for... Skulle gjerne likt å visst hvor de gjemmer seg... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...