C4mpi Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Hei, tenkte jeg skulle bestille en k700i fra nettbutikken til elkjøp. Må ma man betale med en gang man får pakken eller kan man vente i f.eks 4-7 dager?
Alastor Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Om man kjøper over nett og betaler med kredittkort, så skjer det 2 ting. I det du har fyllt inn alt og trykker "bestill/betal" eller hva det nå står, så tar visa en reservasjon av pengene på kortet ditt. Dvs at pengene ikke er trukket, men de er reservert. Så blir beløpet automatisk trukket den dagen varen sendes. Om du bestiller med postoppkrav (dyrt), så betaler du i det du henter pakken, og pakken må hentes i løpet av 2 uker etter den har kommet fram til postkontor.
rag-fo Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 (endret) Feil! Med kredittkort så blir ikke beløpet trukket fra din bankkonto i det hele tatt, Du får regning på vanlig måte fra kreditkortselskapet. Som forfaller når du har vanlig forfall (Vanligvis 4-7 uker etter) Med debetkort (vanlige bankort) blir det trukket fra din konto når varen sendes. Som det står ovenfor.... Endret 3. februar 2005 av rag-fo
Alastor Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Sorry, jeg blander selvfølgelig, har man et eget kredittkort så får man regning ja. Men det jeg mente var at om man betaler med et vanlig VISA-bankkort, så reserveres pengene direkte fra din konto, og så trekkes de når varen sendes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå