Gå til innhold

Merkelig rot i "Documents & Settings" mappene...


Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget en merkelig ting med mappen "Documents and Settings"...

 

I denne mappen, under mitt navn (administrator), har jeg en mappe som heter

"Lokale Innstillinger" I denne mappen ligger undermappene "Log", "Programdata", "Temp" og "Temporary internet files"

 

I tilleg har jeg også en mappe som heter "Local Settings" med en undermappe som heter "midlertidige internett-filer"

 

Det kan nesten virke som om IE bruker både mappen "Lokale innstillinger" og "Local Settings" om hverandre.

 

Jeg oppdaget dette da jeg skulle rydde litt plass på disken og slette alle de midlertidige filene. Bruker CCleaner til dette...

 

Så vidt jeg kan skjønne er det mappen "Lokale Innstillinger" som opprinnelig er den som skal brukes av systemet (Win XP, SP2)

 

Problemet er bare at selv etter at jeg har prøvd å slette de midlertidige internett filene i mappen "Local Settings" så står det likevel når jeg går inn på egenskaper for denne at den inneholder 210000 filer har 43 mapper og bruker 4,90 gigabyte diskplass. :ohmy: Selv om jeg ikke kan se mer enn ca 500 filer og ingen undermapper når jeg ser i mappen selv... Å vise skjulte mapper og filer får heller ikke fram noe...

 

Dette ble kanskje litt kronglete forklart, men jeg håper kjønner hva jeg mener og har noen synspunkter på dette...?? Skulle gjerne ha fått ryddet opp i dette :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett noe lignende med norsk Windows versjon. Tror det er en del programmer som ikke helt følger retningslinjene til Microsoft men tar en snarvei og forventer å finne de vanlige engelske navnene. Finner både "Program filer" og "Program Files".

Kan være at noe slikt også skjer med engelsk versjon og Regional Location er satt til Norge?

 

Det kan være en sær opplevelse å grave for dypt i disse mappene. Det finnes en del veldig spesielle filer og mapper, som ikke vises på normal måte i Explorer.

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg har klart å få orden på ting nå. :)

Flyttet de midlertidige internett filene til et nytt sted, og da fikk jeg plutselig frem alle filene og mappene som "gjemte seg", Deretter kunne jeg slette mappene med som ikke lenger var i bruk.

Så nå har jeg alle de midlertifige filene i EN mappe på ETT sted. Enn så lenge i alle fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...