Gå til innhold

Tråden om WoW-mages


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mages på high lvl yter best med en Arcane Explosion på max.. En lvl 60 mage med godt eq (equipment) yter fint rundt 7k dps (dmg per sec). AE mages er de mest ettertraktede chars til high-lvl instances. Man tar da ca. 6-7 mobs per pull. :)

Håper dette hjelper litt i det du lurte på.. :p

Lenke til kommentar

Går for 16 Arcane og 35 Frost jeg, åssen jeg legger det har forsåvidt ikke noe å si, men jeg tror jeg tar de to første radene utenom Frost Cone saken til fullt, dermed Arcane "Improve" skillene og Evocation til fullt, dermed over på Frost Cone og tar den opp, sammen med resten. På level 60 vil jeg ha alle sammen uannsett..

 

Gøy å sitte å tenke ut hvordan jeg skal legge talents, tror det får mye å si med talents seinere i spillet, har en level 40 lagt godt i talents i forhold til en level 44 med "dårlige" talents valg, så tror jeg at den på level 40 kan gruse den på level 44 temmelig godt.

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål: Hvilken rase er best som mage på horde(hvis det er noen) og hvorfor?

 

Hjelpsom tråd foresten :yes:

Tror det er Undead for undead begynner med mer Intelligence og Spirit en en troll mage. Men tror ikke det har så mye å bety i lengden ;)

Endret av Ingar123
Lenke til kommentar
Spør igjen jeg da, hva er å foretrekke av Frost/fire frost/arcane?

Eller noe annet? :p

Og hvor mye dmg sånn ca gjør en mage i forhold til andre klasser på høy lvl?

 

Edit: Ta også med hvorfor.

Jeg går ut i fra at rogues og mages er de klassene som gjør mest damage. MAge er , etter hva jeg har hørt av en level 60 mage i spillet, den klassen som gjør aller mest damage. Rogue gjør omtrent like mye, kanskje litt mindre, men tåler dog litt mer.

Hvis du setter en dyktig mage opp mot en dyktig rogue, vil jeg tro begge vil vinne ca like mye.

 

Hvordan jeg ser klassene:

 

Warriors: Grei damage, men best til å tanke

paladin: Lav dps, så uten alle immune spellsene ville den vært død rimelig fort (Immune spells er dog halve poenget med en paladin?

Rogue: Mye damage, men ganske sårbar. God pvp klasse

Mage: Mest damage output i spillet, men veldig sårbar fordi den kun kan ha cloth armor.

Priest: Beste healer class, og ikke så dårlig damage heller.

Druid: God allrounder klasse med nokså grei damage og veldig god healer.

Shaman: Også en god allrounder som fyller de fleste behov i en gruppe.

Warlock: Debuffer og veldig god soloing class.

Glemt noen nå?

Dette er som sagt hvordan jeg oppfatter klassene... :thumbup:

Du glemte hunter.

 

Hunter er kanskje den beste solo-klassen. Har også hørt at i veldig high end raid dungeons(Molten Core) så er hunters den beste dps-klassen.

 

Ellers vil jeg si at warriors på ingen måte har "grei" dps nå :p Tror en paladin gjør mer dps faktisk.

 

Og mage gjør desidert mest dps i korte kamper, men i lange kamper blir de fort forbigått av rogues, hunters og sikkert også warlocks.

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål: Hvilken rase er best som mage på horde(hvis det er noen) og hvorfor?

 

Hjelpsom tråd foresten :yes:

Ikke bry deg om starting stats, det er så liten forskjell at det ikke er noe å tenke på.

 

Will of the Forsaken er jo kjekt å ha, men ikke så viktig for en mage som for andre klasser.

 

Berserk(det er det det heter?) kan være veldig bra for mage. 25%(?) increased casting speed er kult. Kan bare brukes når du har under 20% hp så da tenker man som oftest på noe annet, men noen ganger bugger det og man kan bruke det med full helse(gøy!). :p

 

Resten andre forskjellene er ikke så store.

 

Ville gått for Troll selv fordi det er så mange undead. Ser ikke mange Troll mages.

Lenke til kommentar

Pally har ikke høyere dps enn warrior nei, men Warriors har ofte problemer med å få rage, dette gjelder mer i pvp enn pve.

 

Så nettopp en tråd om en lvl 60 warrior som tok en lvl 60 rogue og lvl 60 druid alene.. Crita for 1500dmg med Mortal Strike og 900 på vanelig attacks. Fyren hadde veldig bra utstyr, samt 30(!)% crit chance.

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål: Hvilken rase er best som mage på horde(hvis det er noen) og hvorfor?

 

Hjelpsom tråd foresten :yes:

Ikke bry deg om starting stats, det er så liten forskjell at det ikke er noe å tenke på.

 

Will of the Forsaken er jo kjekt å ha, men ikke så viktig for en mage som for andre klasser.

 

Berserk(det er det det heter?) kan være veldig bra for mage. 25%(?) increased casting speed er kult. Kan bare brukes når du har under 20% hp så da tenker man som oftest på noe annet, men noen ganger bugger det og man kan bruke det med full helse(gøy!). :p

 

Resten andre forskjellene er ikke så store.

 

Ville gått for Troll selv fordi det er så mange undead. Ser ikke mange Troll mages.

Men så var det jo mest "Traits" jeg tenkte på, og ikke stats. For det Blir vel omtrent det samme på lvl 60(?).

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Tja, jeg skal ikke spille som Horde, men jeg tror Troll har en fordel som mage, pga. 5% raskere casting speed, det merkes.

Finner ikke den jeg...?

 

Troll:

 

Berserking - active

Activate when "Wounded" to increase melee and spellcasting speed by 25% - lasts 20 sec - 2 min cooldown

 

Regeneration - passive

10% health regen bonus, 10% active in combat

 

Beast Slaying - passive

5% damage bonus to Beasts

 

Throwing Weapon Specialization - passive

+5 to Throwing Weapon skill

 

Undead:

 

Will of the Forsaken - active

Activate to become immune to fear, sleep, and charm effects - lasts 20 sec - 3 min cooldown

 

Cannibalize - active

Increase health regeneration by 200% while consuming a corpse - lasts 15 sec - 3 min cooldown

 

Underwater Breathing - passive

Underwater breath increased by 4x

 

Shadow Resistance - passive

All Undead get +10 Shadow Resistance

 

 

Som sagt så er Berserking og WotF de eneste du trenger å bry deg om egentlig. De andre har veldig lite å si.

Lenke til kommentar

Hva er ulempen med å konsentrere alle Talentsa på Fire?

Kanskje ikke på høy lvl, men går det ann å konsentrere alt på fire fram til lvl 30?

Har en 21 mage nå, og alle pointsa har jeg satt på fire.

Det funker drit bra, og jeg drepte lvl 24 creeps uten store problemer som lvl 20.

 

Så hva er fordelene med å legge noen points til arcane?

Lenke til kommentar

Hadde noen par dueler med folk fra lvl 8-12 er selv lvl 10 mage nå human, og må si at det ikke gikk bra, paladinene jeg sloss mot banka dritten ut av meg :p

Ellers så greier en mage seg fint i dueler forløpig værtfall :)

 

Men når det gjelder builder til mage, er det sånn at det er 16 arcane og 31 frost eller?

 

Edit: Omar det som er fint med arcane treet er at du får masse ting som har med mana å gjøre(husker ikke helt hva) pluss at du har Arcane missiles og Arcane explosion.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...