Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor så dårlig rekkevidde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit.. Men er det noen som kan gi meg en link til noe mer kraftigre/sterkere nettverkskort (trådløst) til max pris 600kr? SOM _skal_ være bedre enn det jeg allerede har ;) det må kunne greie nesten full kontakt igjennom 1 etg som ligger la oss si 10meter unna (altså med en etg i mellom)

 

Men.. Det kan jo sikkert ikke være så dumt å legge en kabel heller men, det blir litt dumt å borre og styre når jeg har trådløs router og nettverkskort?!

 

lets say 600kr then.. :p

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar
Ja.. Det er det nok :) hehe.. Men det er bare såvidt jeg greier å være 40sec max på msn nå.. Og innternett funker helt greit noen ganger er det kick i kanskje 2-5 sec også er jeg på i 30sec.. lettere sagt ustabilt :cry:

Det der er bare tull. Ved 72% så detter du ikke ut av MSN. Da er det heller et problem med pcen din.

Lenke til kommentar

Jeg har en tråløs router med USB.

Sitter en etg. opp og litt bort.

 

I begynnelsen hadde jeg "veldig dårlig" forbindelse.

Flyttet PC'n noen få cm. til siden og fikk "veldig bra" signal.

Det skulle ikke mer til.

Vet også at det å skifte kanal kan hjelpe.

 

Eneste grunnen til at jeg har USB, er at det var det som fulgte med routeren.

Jeg inrømmer det gjerne.... jeg er slapp.

Hadde planer om å legge kabel, så hadde jeg tenkt å kjøpe et PCI, men ville forsøke med USB først.

Spiller endel på nettet i dag og har INGEN klager!

Har 704/128 linje, men vet ikke om det blir noen forskjell med høyere hastighet.

 

Stylus

Lenke til kommentar
Men det er ikke bare lurt å kjøpe et nettverkskort som ikke er usb? Og som skal være velldig bra? :hmm:

USB av god kvalitet som 3com m.f er da bedre enn PCI-kort. Husk du kan ha 5m med kabel mellom maskin og USB-WLAN uten tap eller dyr kabel. Flytter du mottageren noen meter kan det ha enormt og si for dekning og stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...