Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Telenor Adsl, med oppringning...HASTER


Anbefalte innlegg

HEi, vi skal dele nett mellom 3 pcer, og har en router/switch som skal ta seg av det.

Jeg har Telenor ADSL med oppringing, og vi får kun net på den ene maskinen.

 

Nå har vi en TP som går fra modem til min pc,og en TP som går fra maskinen min til switchen.

Alikvel får ikke de to andre maskinene net.

 

hvordan skal vi koble? og må vi evt. forandre noen innstilninger eller noe?

 

vennlig hilsen Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulighet for deg å flytte router sammen med modem, så er vel det å anbefale hvis en ikke har så mye greie på instillingene rundt sharing osv.

 

Hvis du setter Modem-Router/Switch og ut TP til Pc´ene, så deler routeren ut ip´r og alle kommer på nett samtidig.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Er det mulighet for deg å flytte router sammen med modem, så er vel det å anbefale hvis en ikke har så mye greie på instillingene rundt sharing osv.

 

Hvis du setter Modem-Router/Switch og ut TP til Pc´ene, så deler routeren ut ip´r og alle kommer på nett samtidig.

Enkelt og greit.

nei dette fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Er det mulighet for deg å flytte router sammen med modem, så er vel det å anbefale hvis en ikke har så mye greie på instillingene rundt sharing osv.

 

Hvis du setter Modem-Router/Switch og ut TP til Pc´ene, så deler routeren ut ip´r og alle kommer på nett samtidig.

Enkelt og greit.

nei dette fungerer ikke.

Som sagt...

 

Bruk internett connection sharing.

Høyreklikk på telenor adsl eller hva du kaller oppkoblinga og advanced eller noe og hykk av for share this connection.

Lenke til kommentar
Bruk internett connection sharing.

Høyreklikk på telenor adsl eller hva du kaller oppkoblinga og advanced eller noe og hykk av for share this connection.

Det har vi ordnet, men den andre pcen får fremdeles ikke net.

Skal TP'n fra min pc stå i gateway-port eller "vanlig"-port, på switch/router

Lenke til kommentar
Bruk internett connection sharing.

Høyreklikk på telenor adsl eller hva du kaller oppkoblinga og advanced eller noe og hykk av for share this connection.

Det har vi ordnet, men den andre pcen får fremdeles ikke net.

Skal TP'n fra min pc stå i gateway-port eller "vanlig"-port, på switch/router

Det er av og til ikke lurt å bruke port 1 eller den siste, hvis den er delt med uplink porten som skal være koblet til routeren. prøvd å bytte port?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...