Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Løst! NextGenTel struper DC++...?


Anbefalte innlegg

Endelig en med samme problem som meg! Hos meg har det ingenting med DC++ å gjøre, det bare skjer av og til, tilsynelatene uten grunn. Jeg har samme ruter (Netopia 4542) som deg, men jeg har NGT Delta 2600.

Når du sier det så skjer det av og til uten at DC har kjørt også, men det skjer ALLTID etter jeg har brukt DC. Kanskje det har noe med datamengden som sendes/mottas?...

 

Ost99, tror du problemet er det samme som du hadde på din router? Og i så tilfelle, kunne du tenke deg å skrive en "for dummies"-guide på hvordan du løste det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det funka bare på en hub med :6666 for min del.

Nå kommer jeg ikke inn på 3 av favoritt hubene jeg har i lista.

Gud veit hva dette kommer av :hmm:

det er de som kjører hubben som har bestemt at de skal bruke port 6666.. den porten er kun for de hubbene som trådstarter hadde problemer med..

hubbene du har problemer med kan gjerne bruke helt andre porter.. alt fra 400-65000 omtrent kan de bruke, og det var rein flaks at jeg fant ut at det var 6666 de hubbene ronny hadde problemer med brukte..

Lenke til kommentar

jeg kommer inne på noen etter hvert faktisk, men det tar veldig lang tid.

Noen ganger må jeg connecte på nytt flere ganger før det skjer noe,så ser man bare enkelte brukere i huben.Når jeg søker så kommer det opp treff, men står at huben er offline i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar

det høres veldig ut som om det muligens er portene.. var i allefall det jeg opplevde med trådstarter sine hubber.. se om du finner hubbens hjemmeside (om de har noen) og se om de skriver der hvilke porter du skal bruke for å connecte, eller hvis du kommer inn en gang i blant kan du jo spørre i main chat i hubben..

Lenke til kommentar
Det funka bare på en hub med :6666 for min del.

Nå kommer jeg ikke inn på 3 av favoritt hubene jeg har i lista.

Gud veit hva dette kommer av :hmm:

I public lista ligger hubbene med riktig adresse med portnummer og alt du trenger.

Bytt ut med den du har i favorittene som ikke funker.

Jeg måtte bytte ut halve favoritt lista mi. Hubber som ikke hadde et portnummer i adressa funka plutselig ikke lenger. Skjønner ikke hvorfor det blei sånn med det bryr jeg meg lite om nå for alt funker som normalt nå som portnummeret er på plass :)

Lenke til kommentar

Hvilken DC++ versjon bruker dere? Som dere kanskje vet har DC++0.668 versjonen slitt litt med spyware. Hvis dere kjører denne versjonen, skift versjon, kanskje det kan være løsningen.

 

Bare ett forslag, kan være mange andre ting. Håper dette kan hjelpe.

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har samme problem Hatigheten/routingen til Sverige er herpa. Har alltid funket 100% før. Har 8 mbit linja til NGT hvor jeg har lastet ned i 800 kb/s og nå er jeg nede i 100/200 kb/s. Noen ganger er jeg nede i 30 kb/s. Så noe har skjedd, det er det ingen tvil om.

 

 

Har samme linja som deg, og sliter med akkurat det samme.

Endret av Mio
Lenke til kommentar

hei du:)

 

Jeg kan si at du bare har rett.

Jeg kan spesifisere at det er til feks Fra NGT til internett leverandøren Bostrøm i Sverige som NGT sliter med:)

 

Ngt har hatt my problemer spesielt til Bostrøm,Bredbåndsbolaget:)

Dette problemet sitter bare NGT med og ingen andre av våres internett leverandører......

Når du får lav fart til de så trur du selfølgelig at det er de du motar fra er synderen;) fordi at du har jo selfølgelig testet mot andre FTP her til lands og da er det gull;)

Men sannheten er at til spesefice internett leverandører i utlandet så sliter NGT

noe veldig:)

Et typisk test man kan ta for å se hvem synderen er er bare å gå på www.tptest.se

da kan du få testet din linje mot de svenske internett providerene. da ser du hvem NGT er dårlig routet til;)

 

P.S vil bare legge til at jeg har hatt problemet selv men da bare med allt som er fra Bredbåndsbolaget. hadde dialog med NGT i over en uke hver dag med en som er nettverksansvarlig på NGT og vi feilsøkte sammen over TLF.vi fant feilen til slutt og fikk reparert det.

men Bostrøm er det nå som mangler:)

Vil bare si at de veit om sakne,men vil ikke innrømme det,men blir det nok press fra oss kunder så vil det nok hjelpe skal du se:)

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Jeg har et litt annet problem med NGT og DC++:

 

Etter å ha brukt DC++ og avsluttet programmet, er hastigheten på linja mi nede i ca 220-230. (Har NGT Charlie 1850/512). Jeg må resette routeren (Netopia 4542) for å få normal hastighet igjen. Har en ASUS WL500G Wlan-router stående i mellom. Noen forslag?

 

Jeg hadde også problem med at hastigheten gikk ned, og routeren måtte resettes. Hos meg hendte dette da jeg oppgraderte routeren med ny firmware. I følge ngt hadde de store problemer med denne routeren, og den versjonen av firmware. Det prøvde å løse problemet ved å "nedgradere" firmwaren igjen. Dette funket ikke hos meg, og de sendte meg dermed en ny router.en annen type.

 

En annen sak er at de krevde at jeg måtte betale for å sende den gamle routeren tilbake, når de hadde gjort "feilen"....dvs, de burde vist om dette problemet......men det er en annen sak......Å..digger ngt kundeservice :w00t::w00t:

Lenke til kommentar

skulle prøve å hente noe fra en BBB fyr nå,fikk ikke 1 kb/sec fra han engang,så noe er fucked up ja.

 

Hos ngt står det som vanlig "Det er for tiden ingen registrerte driftsforstyrrelser"

Merkelig da, det har jo fungert smertefritt i de 2 åra jeg har hatt ngt, og plutselig skjer dette.Morsomt og punge ut en tusenlapp for de 6Mbit jeg får ut av Echo og enda ikke få noe bra hastighet.

 

 

Tror du kan sette denne som ikke løst igjen RonnyM :)

Kanskje noen ansatte i ngt snapper det opp og sender infoen vi klager over videre.

 

Kjørte en test med "TPTEST 3.1 Enkelt läge" nå.

 

isp'r jeg fikk dårlig resultat fra er:

 

Bostream

Bredbandsbolaget

Chello/UPC (ikke så veldig dårlig)

Bahnhof Bredband (dårligst)

 

 

(testet bare de jeg kjenner til)

 

Det er vel en del huber som står på BBB, og der var det J*** ustabilt i følge testen,så det er vel svaret til conection timeout.

Mange frustrerte NGT brukere på en del norske hubs..hehe :)

Håper det går i orden snart.

Endret av Mio
Lenke til kommentar
Hos ngt står det som vanlig "Det er for tiden ingen registrerte driftsforstyrrelser"

Merkelig da, det har jo fungert smertefritt i de 2 åra jeg har hatt ngt, og plutselig skjer dette.Morsomt og punge ut en tusenlapp for de 6Mbit jeg får ut av Echo og enda ikke få noe bra hastighet.

 

Sitter med det samme problemet som deg.... :D

 

Jeg kan bare si at dette er noe av det dyreste internett linjen jeg noen gang har betalt for.

Litt for dumt å betale 1000 kr for dobbel ISDN linje :(

 

Det værste er jo at NGt lover og ringe deg opp og fikse problemet, men neida.... ringt 4 fire ganger nå på fire dager, men ikke har de ringt meg opp som de har lovet...

 

Kan bare si at når det gjelder service så stinker NGT...

 

P:S vil bare si at alle som har NGT og bor i Bergen og hele Østfold sitter med problemet med å få dårlig hastighet til Bostrøm i Sverige.Sikkert andre deler som har det også,men det er iallefall det jeg har fått vite..

Dette veit også NGT..... men gjør de noe med det? det er mitt spørsmål....

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Heisan.

 

Har kjørt TPTest nå, og ser ut til at det meste av Sverige fungerer greit nå, foruten Bostream Stockholm Max 100Mbit hvor jeg får 16kByte/s ca. Feilen ligger i routinga til NextGenTel og oppstod etter at de byttet ut en router hos seg i januar. Testet med flere andre isp'er og der fungerer alle testene på TPTest utmerket.

 

De sier jo selv at de vet hvor feilen ligger og at det skal ordnes i løpet av en dag og så lover de å ringe tilbake igjen,og så hører man ikke mer... Skuffende... Men som sagt tidligere.. NGT er konge når det fungerer og når man har problemer... ja da sitter man der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...