Gå til innhold

NY PC - Fremtidsrettet


Anbefalte innlegg

Pcen skal brukes til spill, multimedia og annet.

Jeg spiller egentlig ikke så mye, men det er litt viktig at den også klarer "morgendagens" spill.. :)

 

Se her:

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=11727

 

Når jeg satt i sammen pcen så valgte jeg nesten alt jeg hadde lyst på, men oppdaget raskt at det ble litt dyrt.

 

Er det noen komponenter jeg kanskje kunne "nedgradert" noen hakk for å presse ned prisen litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en grei pc det, men har hørt at det er bedre å satse på 76 gb raptor disken istede for 36 gb disken.

Også vis du skal spille en del så kansje jeg ville valgt en annen mus? Logitech mx510 eller Razer Diamondback kansje?

Jeg ville valgt en Bzerk PSU, billig men har fått veldig bra omtale, har den selv :)

 

Det var det jeg kunne komme på i farta værtfall

Lenke til kommentar

Hadde nok valgt 2x sATA disker og kjørt de i raid istedenfor løsningen med raptor. t stk 200GB Sata2 fra maxtor med 16MB cache f.eks.

 

Ikke Twinmos, crucial eller Kingston om du shopper hos mpx.

 

Kan jo prøve å softmodde et 6800LE, sparer 1500,-

 

Å klokke en 3000+ til 3500 er kanskje litt optimistisk. 3200+ Winchester er vel de mest villige.

 

Om du spiller, villle jeg ha valgt en annen mus. F.eks. Et Logitech UltraX sett med tastatur og mus. Samme musa som MX510, men uten de 2 knappene som hele tiden kommer i veien allikevell. Og det fineste? tastaturet på markedet (med untak av DiNovo of course) (samlet pris rundt 500,-)

 

Spar noen kroner, og kjøp Nec 3520a dvd brenner.

 

De høytalerene....suger.

Endret av Torro
Lenke til kommentar
Hadde nok valgt 2x sATA disker og kjørt de i raid istedenfor løsningen med raptor. t stk 200GB Sata2 fra maxtor med 16MB cache f.eks.

 

Ikke Twinmos, crucial eller Kingston om du shopper hos mpx.

 

Kan jo prøve å softmodde et 6800LE, sparer 1500,-

 

Å klokke en 3000+ til 3500 er kanskje litt optimistisk. 3200+ Winchester er vel de mest villige.

 

Om du spiller, villle jeg ha valgt en annen mus. F.eks. Et Logitech UltraX sett med tastatur og mus. Samme musa som MX510, men uten de 2 knappene som hele tiden kommer i veien allikevell. Og det fineste? tastaturet på markedet (med untak av DiNovo of course) (samlet pris rundt 500,-)

 

Spar noen kroner, og kjøp Nec 3520a dvd brenner.

 

De høytalerene....suger.

Å klokke en 3000+ "Winchester til 3500+ er ikke no problem, en kamerat av meg har klokket sin til en 4100+:)

så det er ikke de, det står på.

 

Men spørsmålet er da, hvor mye skal du spare inn på den handlevognen?

 

Slett begge PSUene, og kjøp deg en F/S på 480w fra microplex.

Dropp twinmos rammen og legg på en OCZ ram,(noen andre får anbefale)

Kjøp 74gb raptoren pga, har hørt at det skulle være en del problemer med 36GBen! (kick me if i'm wrong!)

Kjøp en 3000+ og en Thermaltake Big Water, og klokk til du kreperer;)

Og hvorfor SLI, har du lest denne (http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13083)?

Kjøp deg heller et annet Nforce4 uten SLI!

 

Dette hadde blitt en sinnsyk PC!

Lenke til kommentar

king_pedersen: Å kjøpe en 3000+ winchester samt bigwater er ikke forsvarlig etter min mening såframt han ikke får kjøpt settet til 400 av noen her på forumet. hos netshop blir da prisen over 2000kr for ett opsett som "kanskje" kan klokkes til 3500+. han sparer bare 200kr her. Prisen ved salg synker også betraktelig. Har trådstarter penger så anbefaller jeg DFI lanparty nforce4 ultra og OCZ 1024 rev2. Har du litt strammere budsjett så gå for kingston rammen som nevnt over.

 

Er forsåvitt enig i at han godt kan kjøpe en raptor 74gb. men trådstarter spurte faktisk etter muligheter for å spare inn litt :).

Endret av eln
Lenke til kommentar

Les før du svarer? :dontgetit:

 

 

 

king_pedersen Skrevet 02/02/2005 : 07:50

 

Å klokke en 3000+ "Winchester til 3500+ er ikke no problem, en kamerat av meg har klokket sin til en 4100+

så det er ikke de, det står på.

 

Men spørsmålet er da, hvor mye skal du spare inn på den handlevognen?

 

Slett begge PSUene, og kjøp deg en F/S på 480w fra microplex.

Dropp twinmos rammen og legg på en OCZ ram,(noen andre får anbefale)

Kjøp 74gb raptoren pga, har hørt at det skulle være en del problemer med 36GBen! (kick me if i'm wrong!)

Kjøp en 3000+ og en Thermaltake Big Water, og klokk til du kreperer;)

Og hvorfor SLI, har du lest denne (http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13083)?

Kjøp deg heller et annet Nforce4 uten SLI!

Dette hadde blitt en sinnsyk PC!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...