Gå til innhold

Ram FujitsuSiemens Amilo?


Ampy

Anbefalte innlegg

Heisann! Min kjennskap til bærbare maskiner er litt begrenset, og jeg tenkte å gi min bror en rambrikke i bursdagsgave. MEN da lurer jeg på følgende;

 

Han har bare en brikke stakkars, på 256mb (Infineon 32Mx64 sdram pc2700U-25330-A0 256MB, DDR, 333, CL2.5) Maskinen har en P4 2,8 Ghz CPU

 

Hva kan jeg kjøpe til han? MÅ maskinen ha en brikke til på 256(eventuelt er det en fordel med en lik brikke?) eller kan jeg handle inn en på 512?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som nevnt går det fint med en 512 brikke i tillegg. Bare pass på å kjøp en PC2700 med CL2.5 så er du sikker på at det virker.

Dette er vel KUN så lenge HK ikke støtter Dual Channel DDR. Hadde nemlig et problem med maskinen min. Virket som den hadde virus da den restartet seg etter 30 sek i Windows. Grunnen var pga det var en 512 brikke og 2 256 brikker. Samme merke og latenzy.

Lenke til kommentar
hmm.. har ikke peiling om hovedkortet på den bærbare pc'en hans støtter Dual channel..

Men det er jo mye mer fristende å gi han en 512 brikke.. Denne feks;  https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26112  ?

Er ikke noen ekspert på Laptop og RAM til disse, men bruker ikke de SO-DIMM minne som denne?

 

Og ikke DDR ram som du linker til...

Endret av Heia
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...