Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Hovis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha utført oppgraderingen selv. Men dersom du gjør det, må du passe på og jorde deg, slik at du ikke ødelegger noe med den statiske elektrisiteten du har.

 

Å få Dell til å utføre oppgraderingen, vil garantert koste mer enn det smaker.

Oki! Jorde meg ja. Men er det enkelt å utføre?? Har vært med å bygge et par stasjonære maskiner, og syntes ikke det var like lett å sette viften på cpuen! hvordan fungerer dette på en bærbar, må si jeg aldri har sett hvordan en bærbar er satt sammen. Så at det var noen lokk under og litt beskrevet i boken. Men det problemet får jeg ta når jeg bestemmer meg for å skifte cpu. Tør du tippe pris på en Pentium M cpu til høsten?? Koster ca 2000 å oppgradere på dell ser jeg fra Celeron M.

Det er forskjell fra merke til merke. Som f.eks på min AOpen 1551. Der trenger jeg bare ta vekk et lokk under pcen og vips der ligger CPU, vifte og ram. Veldig enkelt på min. Men hos andre så må du fjerne ganske mye. Jeg foreslår at du tar en titt på Dells sider. De pleier å ha sider med info om hvordan du kan fjerne CPU og andre ting.

Lenke til kommentar

Sett litt etter prosessor på nettet nå (PSdata og mpx)! Hvilken av de Pentium M prossesorene er det som passer til min maskin Inspiron 6000?? Blir vel de det står Sonoma bak det da eller??

Fant ikke beskrivelse på dell jeg, men er som regel blind når jeg leter etter noe på nett så. Men hvordan funker garantien til dell vhis ikke jeg kjøper av dem eller de ordner det?? De tar seg godt betalt vil jeg tro.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Den trenger en Dothan med 533MHz FSB. For eksempel denne.

 

Edit: Det ser jammen ut til at den kan bruke de gamle 400MHz versjonene også. Lite å spare på disse, dog med mindre det er for å kjøpe Celeron-M nå og så oppgradere senere. De tilgjengelige konfigurasdjonene varierer jo fra dag til dag på Inspiron 6000 ser det ut til...

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Den trenger en Dothan med 533MHz FSB. For eksempel denne.

Men mener jeg hørte noe om at minnet er 400mhz?? Eller er jeg helt på jordet nå?? Så en prosessor av den typen er det som passer. Ok. Takker for info. Regner med at de går ned utover året så da kjøper jeg da. Selv om Celeron M funker fint så er det litt irriterende i lengden å høre på viften som går hele tiden selv om det ikke er mye støy.

Lenke til kommentar

Dell tilbyr bare 400MHz minne på denne av en eller annen grunn ser jeg. Trodde man kunne velge bedre spesifisert RAM på de høyere 'Dell anbefaler' sytemene, men det ser ikke slik ut. Brikkesettet støtter 533MHz minne, så man skal kanskje ikke se helt bort fra at maskinen støtter det og at det vil komme etterhvert som markedet utvikler seg.

 

Sjekk notebookforums. Skulle ikke overraske meg om noen har forsøkt raskere minne i en Inspiron 6000 og postet der.

 

Edit: Dell USAs specs tilsier at den støtter 533MHz DDR2.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Dell tilbyr bare 400MHz minne på denne av en eller annen grunn ser jeg. Trodde man kunne velge bedre spesifisert RAM på de høyere 'Dell anbefaler' sytemene, men det ser ikke slik ut. Brikkesettet støtter 533MHz minne, så man skal kanskje ikke se helt bort fra at maskinen støtter det og at det vil komme etterhvert som markedet utvikler seg.

 

Sjekk notebookforums. Skulle ikke overraske meg om noen har forsøkt raskere minne i en Inspiron 6000 og postet der.

 

Edit: Dell USAs specs tilsier at den støtter 533MHz DDR2.

Men når jeg da har 400 mhz minne er vel denne et like greit alternativ å kjøpe senere da, Intel Pentium M Processor 715a (1.5GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB). Billigere er den jo også er vel 400mhz som er forskjellen fra de andre Pentium M cpuene???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...