Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Hovis

Anbefalte innlegg

:D Fikk min Dell Inspirion 6000 igår kveld kl. 2000. Bra service av Linjegods som leverer så seint på Fredag kveld. Er veldig fornøyd med PC'n, ser vel i ettertid at jeg burde ha bestillt annen farge (fikk hvit). Min vifte gjør ikke som de andre her, min går bare i ny og ne. Svært overrasket over hvor klar og tydelig skjermen var :thumbup: . Ellers er inntryket at den er solid og etstetisk bra :love:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:D Fikk min Dell Inspirion 6000 igår kveld kl. 2000. Bra service av Linjegods som leverer så seint på Fredag kveld. Er veldig fornøyd med PC'n, ser vel i ettertid at jeg burde ha bestillt annen farge (fikk hvit). Min vifte gjør ikke som de andre her, min går bare i ny og ne. Svært overrasket over hvor klar og tydelig skjermen var :thumbup: . Ellers er inntryket at den er solid og etstetisk bra  :love:

 

 

Men hvilken prossesor har du?? Jeg har Celeron, kan vel ha noe med det å gjøre?? Eller hva tror dere andre?? Min går rolig hele tiden, og ikke ekstra av og til. Er det mulig at dette kan stilles fra noen programmer el no??

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Har selv kjøpt fra Dell og det kommer jeg absolutt aldri til å gjøre igjen!

For det første så har de en serviceavtale som koster 2000-3000.

Avtalen betyr at de fikser maskinen din når noe går galt.

 

Jeg valgte å ikke kjøpe serviceavtale.

Men det var dumt, for poff sa det og adapteret gikk i stykker.

Dessverre tar nemlig flere måneder å få fikset bagateller hos Dell.

Det er nesten ingen vanlige butikker som har reservedeler til Dell.

 

Da kommer problem nummer 2.

Siden Dell har avtaler med underleverandører som fikser maskinen når noe går galt, har disse sikret seg alle tilgjengelige reservedeler på markedet.

Dell sier at du kan bestille adapter hos Dell men det tar 5-6 måneder.

Det var da som F. tenkte jeg. Ok da får noen av partnerene gjøre det.

Partnerene tar hele 2000-3000 kroner for å fikse maskinen!

Selv om adapteret koster 200-300 kr. Jeg måtte la dem gjøre det men ble selvsagt totalt flådd.

 

Etter noen måneder sa det poff igjen. Det var skjermen som røk.

Tok kontakt med Dell og måtte gjennom samme mølla med partnere, reservedeler etc.. så nå ligger Dell-en på Grønmo-søppeldynge.

 

Nei, jeg sier det igjen. Ikke finn på å kjøp Dell!

Endret av RadeonMaster
Lenke til kommentar
men min vifte går hele tiden, ikke noe høy lyd, men litt sus hele tiden!! finnes det noen måter man kan stille inn på vifte osv?? må jo få lage litt lyd, men trodde viften gikk ekstra mye av og til. tar jeg feil der?? min går jevnt rolig hele tide. men det er vel kanskje normalt??

dette gjelder en Dell inspiron 6000.

noen som kan si meg om dette gjelder både pentium M og celeron M?? Jeg har Celeron M i min maskin, kan dette ha noe med dette å gjøre??

Lenke til kommentar
men min vifte går hele tiden, ikke noe høy lyd, men litt sus hele tiden!! finnes det noen måter man kan stille inn på vifte osv?? må jo få lage litt lyd, men trodde viften gikk ekstra mye av og til. tar jeg feil der?? min går jevnt rolig hele tide. men det er vel kanskje normalt??

dette gjelder en Dell inspiron 6000.

noen som kan si meg om dette gjelder både pentium M og celeron M?? Jeg har Celeron M i min maskin, kan dette ha noe med dette å gjøre??

Jeg skal ikke si noe sikkert, men det høres rimelig ut at vifta går kontinuerlig på grunn av at du har Celeron-M og ikke Pentium-M. Du mangler jo SpeedStep-systemet på din prosessor, så derfor går den for fullt hele tiden. Og da må den jo rimeligvis også kjøles ned hele tiden.

 

Men kanskje du kan oppgradere til Pentium-M 2.10 GHz om ett års tid. Da er den sikkert på billigsalg, grunnet Sonomas inntreden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke si noe sikkert, men det høres rimelig ut at vifta går kontinuerlig på grunn av at du har Celeron-M og ikke Pentium-M. Du mangler jo SpeedStep-systemet på din prosessor, så derfor går den for fullt hele tiden. Og da må den jo rimeligvis også kjøles ned hele tiden.

 

Men kanskje du kan oppgradere til Pentium-M 2.10 GHz om ett års tid. Da er den sikkert på billigsalg, grunnet Sonomas inntreden. :thumbup:

Oki, så du tror det er derfor?? Men når jeg da muligens oppdatereer litt senere vil dette skje automatisk? trenger ikke gjøre noe annet enn å skifte prossesor da. Er ikke høy lyd fra viften, men har hørt andre si at deres vifte bare går på av og til, men at de da går for fullt en liten stund. Men men, sånn blir da man må spare litt penger. Takk for info.

Lenke til kommentar
Oki, så du tror det er derfor?? Men når jeg da muligens oppdatereer litt senere vil dette skje automatisk? trenger ikke gjøre noe annet enn å skifte prossesor da. Er ikke høy lyd fra viften, men har hørt andre si at deres vifte bare går på av og til, men at de da går for fullt en liten stund. Men men, sånn blir da man må spare litt penger. Takk for info.

Jeg tror du bare trenger å skifte prosessoren og så vil resten ordne seg selv, men jeg er ikke sikker, så dette bør noen andre her inne bekrefte/avkrefte.

Lenke til kommentar

Har begynnt å sikle litt på denne maskinen, siden den nå har fått X300 skjermkort.. Til dere som har bestiltt denne, er den lett? Veier den lite..

 

Er den god å bruke? Men det viktigste er, må man betale med en gang, eller kan man vente til man får den på døra, hvor lang tid er levering? Reiser en uke til London nå, og skulle gjerne likt å vente til jeg får lønn i mars..

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men kanskje du kan oppgradere til Pentium-M 2.10 GHz om ett års tid. Da er den sikkert på billigsalg, grunnet Sonomas inntreden. :thumbup:

 

 

Men hvis jeg bestemmer meg for å bytte prosessor innen et års tid?? Må jeg da sende den til dell, eller kan jeg skifte dette selv uten noen vanskeligheter?? Går det da utover garantien??

Lenke til kommentar
Men kanskje du kan oppgradere til Pentium-M 2.10 GHz om ett års tid. Da er den sikkert på billigsalg, grunnet Sonomas inntreden. :thumbup:

 

 

Men hvis jeg bestemmer meg for å bytte prosessor innen et års tid?? Må jeg da sende den til dell, eller kan jeg skifte dette selv uten noen vanskeligheter?? Går det da utover garantien??

Jeg ville ha utført oppgraderingen selv. Men dersom du gjør det, må du passe på og jorde deg, slik at du ikke ødelegger noe med den statiske elektrisiteten du har.

 

Å få Dell til å utføre oppgraderingen, vil garantert koste mer enn det smaker.

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar

Jeg ville ha utført oppgraderingen selv. Men dersom du gjør det, må du passe på og jorde deg, slik at du ikke ødelegger noe med den statiske elektrisiteten du har.

 

Å få Dell til å utføre oppgraderingen, vil garantert koste mer enn det smaker.

Oki! Jorde meg ja. Men er det enkelt å utføre?? Har vært med å bygge et par stasjonære maskiner, og syntes ikke det var like lett å sette viften på cpuen! hvordan fungerer dette på en bærbar, må si jeg aldri har sett hvordan en bærbar er satt sammen. Så at det var noen lokk under og litt beskrevet i boken. Men det problemet får jeg ta når jeg bestemmer meg for å skifte cpu. Tør du tippe pris på en Pentium M cpu til høsten?? Koster ca 2000 å oppgradere på dell ser jeg fra Celeron M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...