Gå til innhold

Trykkfeil i den nye "Elkjøp avisen".


Anbefalte innlegg

Skulle ønske de automatisk fikk bot fra forbrukerrådet for hver "skrivefeil" så hadde de nok tatt seg "bryet" med å ikke legge inn skrivefeilene i første omgang.

hehehe, forbrukerrådet kan ikke bøtelegge noen eller gjennomføre noe i forhold til en butikk. Forbrukerrådet kan bare anbefale ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
USB 1.1 = USB2

USB 2.0 = USB2

 

Forskjellen er at 1.1 = USB2 Full-Speed mens 2.0 = USB2 Hi-Speed

Hvor finner du dette?

 

I de skrivelsene jeg har funnet er USB FullSpeed lik USB1.1 ELLER 2.0 og USB HighSpeed lik USB2.0.

 

EDIT: Glemte en ELLER...

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hvor finner du dette? Kan du vennligst dokumentere dette?

Gjerne:

 

Because the USB 2.0 Specification encompasses all USB data transfer speeds, low (1.5Mb/s), full (12Mb/s) and high (480Mb/s), it is important that vendors clearly communicate the type of product on packaging and in marketing and advertising materials. Inconsistent use of terminology in combination with the existing general misconception that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB and/or failure to display the Certified USB logo on qualified products creates confusion in the marketplace. 

 

Siden man ikke kan heve ut i sitat:

general misconception that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB

 

Kilde: www.usb.org

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Siden man ikke kan heve ut i sitat:

general misconception that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB

 

Kilde: www.usb.org

De bruker selv den terminologien om hverandre på den siden...

  Q1: Why does the USB specification revision 2.0 support three data-transfer rates?

 

 

 

 

A1: The USB specification version 2.0 was created to be fully backward compatible with earlier versions of the specification for consumers’ investment protection. The USB specification revision 2.0 incorporates the higher performance that end-users requested-- the fast data-transfer rate of 480 Mb/s. By combining all three USB data transfer rates into the latest specification, peripherals already running at the slower speeds (1.5 Mb/s, 12 Mb/s) covered by earlier versions of the specification (1.0 and 1.1) are designed to be fully compatible with other products designed to the USB specification version 2.0.  So this way, you plug it in – and it just works.

 

 

All USB 2.0-compliant systems, such as laptop, notebook, and desktop computers, must by definition support all three data rates: 1.5 Mb/s, 12 Mb/s, and 480 Mb/s. The nature of peripherals, however, creates a situation that is a little less clear. One class of peripherals may be available with either the fast data-transfer rate of 480 Mb/s or the slower data-transfer rate of 12 Mb/s.

 

Så det er ikke rart at oss forbrukere kan føle seg forvirret! ;)

Det jeg mener er at hvis jeg for eksempel kjøper en bærbar pc, og detstår oppgitt i annonsen at den har 4 USB2 porter, så ville jeg følt meg snytt hvis det viser seg at den kun har USB1.1 porter. Der ville det ha større konsekvenser at begrepene blir "fritt benyttet" sammenlignet hvis man kjøper en liten USB penndrive. Så det ser ut til at man må få presisert at de produktene man kjøper har USB HighSpeed, sånn for å være på den sikre side at man får det man er ute etter.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at hvis jeg for eksempel kjøper en bærbar pc, og detstår oppgitt i annonsen at den har 4 USB2 porter, så ville jeg følt meg snytt hvis det viser seg at den kun har USB1.1 porter.

Spesifikasjonen sier at hardware som pc ol som har USB2 skal støtte alle 3 hastighetene så det skal ikke skje.

"Småting" behøver derimot ikke støtte alle 3.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Var bort på elkjøp å vurderte å kjøpe en sånn jeg også. på vei mot kassen så jeg også at det stod usb1.1, så jeg gikk tilbake og så på noen andre og da lå det BÅDE usb1.1 og usb2 penner i samme kurv. veit ikke om det er tilfellet hos deg, men du kan jo dra dit å se om det ligger andre penner der som er usb2.

hvis det er det kan du jo kreve at du får byttet i en slik.

 

EDIT: det er jo ikke så bra tilbud da. se i prisguiden for eksempel

 

EDIT2: har hørt at flashvoyager er bra og den koster bare 5kr mer. se lengre ned på denne siden for tester: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305806&cks=FRO

Endret av bjorn432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...