Jernbaneverket Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Drivere til Linux er noe det må bli mer av. Hvis du vil ha det - er det fordel med så mange underskrifter som mulig. Produsenter gjør ingenting om det ikke blir respons.
sixx Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg har ikke Linux selv, men jeg støtter det de jobber for fullt ut, så du har min underskrift Microsoft er alt for stort!!!
stigfjel Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Nå er mye allerede blitt gjort. nVIDIA har ganske gode drivere for Linux, mange TV-kort (PCI) fungerer til linux, mange lydkort er også støttet, for ikke å snakke om nettverkskort. Chipset-støtten kunne vært bedre, men de viktigste er støttet. WLAN-støtten er på full fart inn. Intel går nå inn og bidrar sterkt til driverstøtten for sine WLAN-kort. Men jeg skrev under likevel.
janfredrik Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Jeg har stemt, men bør vel eller vært under Programvare - > Linux
CAT0 Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Har du så mye hardware som ikke fungerer som den skal i linux? Personlig mener jeg at det er ganske bra med drivere for tiden, eneste som ikke fungerer hos meg er den innebyggede Ricoh cardreaderen i laptopen.
stigfjel Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Hovedmaskinen i min profil er 100% oppegående i Linux.
arokh Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 "Det finnes få eller ingen drivere til nyere skrivere, skannere og digitalkamera. Dette gjør at alle må kjøpe Microsoft Windows for å bruke utstyret." Feil. Ta en titt på http://www.linuxprinting.org/ De fleste scannere og masse digitalkamera er støttet også. Fin tanke dette her, men tviler på at 20 underskrifter på www.opprop.no vil få industrien til å vektlegge Linux mer enn de allerede gjør.
Anonym1234567890 Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Då har eg og skrive under. Har ikkje hatt Linux så lenge....men fekk problem med printeren og scaneren min
stigfjel Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det man burde fokusere på nå, er å fikse drivere til FreeBSD. FreeBSD ligger langt bak linux når det kommer til driverstøtte. Og her kan man ikke bruke drivere som er skrevet under GPL, siden BSD har en egen lisens.
xSotte Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Du har min støtte. Razerzone musen min funket dårlig i Mandriva
Freeky2k Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Mens vi snakker om drivere, hvor få tak i chipset drivere til P4P800-E Deluxe? Fant bare lyddriver på asus sin side.
graiggen Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Mesa don't likese bump. Uansett, signatur-innsamlingen fikk *nesten* min stemme http://www.opprop.no/opprop.php?id=ost
ratix Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Du har min støtte. Razerzone musen min funket dårlig i Mandriva En mus er vel en mus, eller?
olear Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Det man burde fokusere på nå, er å fikse drivere til FreeBSD. FreeBSD ligger langt bak linux når det kommer til driverstøtte. Og her kan man ikke bruke drivere som er skrevet under GPL, siden BSD har en egen lisens. Skal firmaene lage drivere for et OS som er mindre utbredt en Linux? Tror ikke det. Du får nok se deg fornøyd med at nVIDIA faktisk lager drivere til BSD.
olear Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Leste oppropet, skal firmaene lage drivere selv? Jeg vil ha åpne drivere. Jeg vil ikke være avhengig av låste drivere som aldri blir oppdatert. Tror ikke vi trenger slike kampanjer lengre, Linux er blitt mye mer utbredt de siste årene, og slik vil det fortsette. Når brukermassen blir stor nok så må produsentene tilslutt gi etter og levere drivere, eller kommunisere med Linux utviklere slik at vi får gode drivere.
slime mold Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Dette er tullete. Det som betyr noe er om maskinvareprodusentene publiserer spesifikasjoner, ikke om de produserer ufrie binærdrivere som nybegynnere må integrere i kjernene sine (kjempelett). Så lenge nyere maskinvare er uspesifisert, vil vi ikke ha gode frie drivere, og så lenge vi ikke har gode frie drivere vil folk aldri bli fornøyd med Linux "out of the box", og Linux vil forbli et obskurt OS for spesielt interesserte.
kyrsjo Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 "Det finnes få eller ingen drivere til nyere skrivere, skannere og digitalkamera. Dette gjør at alle må kjøpe Microsoft Windows for å bruke utstyret." Feil. Ta en titt på http://www.linuxprinting.org/ De fleste scannere og masse digitalkamera er støttet også. Fin tanke dette her, men tviler på at 20 underskrifter på www.opprop.no vil få industrien til å vektlegge Linux mer enn de allerede gjør. Kjenner meg ikke igjen i den der - skrivere har skjelden vært noe problem (HP! HP! HP!). Scanner har jeg ikke, og digitalkameraer flest går på PTP eller USB mass storage og er derfor ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå