Gå til innhold

Hvilke er raskest: xD-Picture Card, CompactFlash++

svas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

CompactFlash er nok muligens det raskeste valget.. :)

xD Picture Card har read/write speed på 5/3 MB/s. xD er nok raskere enn vanlig, standard CompactFlash, men om du kjøper high-speed CF-kort, så er dette langt raskere. SanDisk, som lager kvalitetsprodukter, har f.eks. CompactFlash Extreme III, med minimum read/write speed på 20 MB/s

CompactFlash er i tillegg svært billig i forhold til kapasitet - selv kjøpte jeg her om dagen 2 stk SanDisk CF Ultra II 1GB kort til våre digitalkameraer, til den nette pris av drøye 400 kroner stykket. Disse har en read/write speed på 10 MB/s. :!: xD-kort er nok dyrere pr. MB, og er vel ennå ikke laget i større størrelser enn 512 MB så vidt jeg vet - 1GB kommer i første kvartal 2005 sies det.

it24.no 329,- for 256 MB xD-kort

efast.no 178,- for 256 MB CF-kort

it24.no 539,- for 512 MB xD-kort

efast.no 323,- for 512 MB CF-kort

it24.no 799,- for 1GB SanDisk Ultra II CF-kort

efast.no 571,- for 1GB CF-kort

Min konklusjon er at du burde gå for et high-speed CF-kort fra en kvalitetsprodusent - dette slår xD både på pris og hastighet. Den eneste ulempen kan være den fysiske størrelsen på CF-kortene, men så lenge kameraet ditt tar disse kortene, er det jo ikke noe problem. Størrelsen er også et pluss på CF, om du har tenkt å ha flere kort - ikke så lett å miste noe som er litt større... og xD-kortene virker mer skjøre enn CF, spør du meg.... (personlig mening)

Håper dette hjalp deg litt videre. Lykke til!

Endret av jendor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...