Gå til innhold

Er det mye forskjell på MP+ / MP? (WS)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til vår store glede har en i clanen vår har bestemt seg for å kjøpe en ws til oss.

MEN:

Han er fast bestemt på å kjøpe "MP" på www.gameserver.no til 600kr for 3mnd.

Men er det mye forskjell på MP / MP+ ? Bør vi heller gå for MP+ til 900kr for 3mnd?

En sitter på ISDN, mens vi ande cruiser på ADSL. Vi liker å ikke å ha ping over 70, bare så det er sagt. Heller ikke veldig ustabil ping, men det er det vel egentlig ingen som gjør.

Hva bør vi velge, og hvilket tilbud får vi mest for pengene på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

tja, hvis dere ikke liker høy ping, hadde det kanskje vært en ide å ikke satse på

gameserver...

Det står "Nøyaktige hitboxer" men har spilt en del mixer på slike servere og de er ikke så nøyaktige.. :thumbdown:

Endret av AmmO
Skrevet (endret)
tja, hvis dere ikke liker høy ping, hadde det kanskje vært en ide å ikke satse på gameserver...

Altså, vi er ikke noen "pro" folk, vi har gamet CS i 1-2 år hele gjengen. Noen lenger og tror jeg, husker ikke helt. De serverne vi får når vi bestiller på SMS liker vi godt, men er det stor forskjell på de og hakket under? (De vi bestiller på SMS er jo MP+)

EDIT: Hva anbefaler du da, til en rimelig penge for 3mnd? (Gjerne under lappen)

Endret av -Teddy-
Skrevet (endret)

Hva dere bør velge? Min mening: Noe annet enn gameserver.no. Eneste positive jeg har å si om dem er bra kundeservice. Serveren de har er overbelastet så det holder, med unntak av Opteron-utgaven, men de er jo igjen en god del dyrere.

www.gameguard.no

www.killzone.no

Og hva enn du finner på å gjøre, hold deg langt unna Novanett.

Du kan også ta en titt her, for å lese hva CS.nu skrev om de forskjellige.

Jeg anbefaler GameGuard, da jeg har best ping på disse, samt hitboxen er faktisk brukbar sammenlignet med mange andre servere. Eneste som er "dårlig" er kundeservice, men det er noe de har begynt å skjerpe seg litt på nå iallfall.

Når det gjelder spørsmålet ditt så vil jeg ikke svare. I min ordbok er gameserver.no et synonym for drit.

Endret av XoRc
Skrevet

Pingen er ca den samme, og hitboxene er (om ikke merkbart) litt nøyaktigere på MP+, så da velger dere ut i fra budsjett, ikke produktets kvalitet. Med det ville jeg altså gått for MP uten +, selv om gameserver suger hytte penis.

Skrevet (endret)

Ikke meningen på noen måte å "hi-jacke" denne tråden, men har lurt litt på noen av disse tingene selv og vurdert gamerserver også.

Så langt jeg kan se er jo gameguard inni H¤(%&%VETE mye dyrere enn gameserver(min ikke helt stødige hoderegning sier minst dobbelt så dyrt...)

Hva er det som er så bra med disse serverene, kontra gameserver sine, som gjør at gameguard kan ta slike priser?

Altså gamerserver cs 1.6 public 12 mnd = 4590,- INK MVA

Gameguard cs 1.6 public = 17495,- INK MVA (prisene på gameguard's sider er EKS MVA)

Gameguard har 16 slots, gamerserver 14.....

Er det noe helt fatalt jeg har misforstått her eller??

Vurdere sterkt å leie en server selv for 6-12 mnd, og tenkte også selv i utgangspunktet på gamerserver.no fordi prisene var noenlunde rimelige.

Noen som har litt mer input angående dette??

Og by the way, i testen på CS.nu VANT jo faktisk gamerserver...

Endret av linnca
Skrevet

Leiet selv fra gameserver og lå på 15~ ping konstant. Nå sitter jeg på 10mbit da, men pingen var stabil(!) og tror nok at folk med tregere linjer hadde god ping der.

Betalte 900kr/ 3måneder.

Skrevet
Og by the way, i testen på CS.nu VANT jo faktisk gamerserver...

Totalt sett, ja. Om du ser på kvalitet/pingtid så er Gameguard eneste som får 6/6.

Når det gjelder priser, så er publicservere en del dyrere. Mye fordi det bruker en del mer linje enn hva som warserver gjør, samt det er mer arbeid med å sette de opp. Folk vil kanskje se prisene til Gameguard og mene at de er veldig høye, noe jeg kanskje kan si meg en i, sammenlignet med f.eks Gameserver. Men du får absolutt det du betaler for.

I en klan er det som oftest 5 medlemmer. En server av typen War Normal fra GameGuard koster 2529 kroner (dette er den folk flest velger), for 6 måneder. Fordelt på alle i klanen blir dette da 505,80 kroner per person. Sinnsyke 84,3 kroner i måneden.

Tror du fatter poenget mitt..

Merk også at gameserver skriver at serverene du bestiller har -minst- 1GB DDR RAM etc. De oppgir ikke noe mer spesifikt enn det. Sammenlign med hva slags hardware Gameguard har på sine servere og du forstår også hvorfor det er stor prisforskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...