Martinabc Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Var så heldig å få Telenor ADSL får 3 uker siden. Problemet er at adsl detter ut noen ganger, ikke ofte, men irriterende nok. Når jeg spiller f.eks Battlefield 1942, opplever jeg å få "connection problems" og så falle fra serven, eller å bli drept av en eller annen fyr, får å så kunne fortsette. Vi har fått telenor til å sjekke linjen, og der er alt ok. Jeg har snakket i en havltime med Telenor kundeservice, og han jeg snakket med kom fram til at det var pappas hjemmelagde løsning som var årsaken til problemet. Pappa har skiftet ut den svarte ledningen som skal fra modemet til splitteren, pluss at han ikke har koblet lendingen inn i overgangen på telefonkontakten, siden det ikke var noen telefonkontakt der. Vi har 2 telefoner i huset, hovedlinjen som kommer inn i huset vårt, er koblet til splitteren, derav går det en linje som går til de 2 telefonene. Dette vet jeg er rett. Idag tok pappa og monterte en telefonkontakt på dataromet, samt han er byttet ut den 5 meters lednignen med en på 1/2 meter. Men jeg får forstsatt feilmeldinger når jeg går inn i modemet. Når jeg går inn i modemet (TOPCOM) står det: ADSL Status Information Showtime Firmware Version 3.46 Line State SHOWTIME Modulation G.dmt Annex Mode ANNEX_B Startup Attempts 1 Max Tx Power -38 dBm/Hz CO Vendor ALCATEL_NETWORK Elaspsed Time 0 days 5 hours 48 minutes 51 seconds Downstream Upstream SNR Margin 22.9 12.0 dB Line Attenuation 32.3 14.0 dB Errored Seconds 22 1 Loss of Signal 0 0 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 29 1 Data Rate 2464 256 kbps Latency FAST FAST Når jeg, som nå laster ned WoW betaen, der jeg later ned og uploader noe, gå pingen opp og ned nærmest hele tiden. Fra 30 til 1000ms. Det sier seg selv at jeg ikke kan gjøre så mye annet når jeg da laster ned noe. Hastigheten går også fra 2004kb/s til Ca 200kb/s. akkurat nå laster jeg ikke ned noe som helst, men jeg får alikevel nesten 200 i ping. Normalt sett får jeg 30-32 ms i ping. Vi har adsl på to maskiner, begge står på nesten hele tiden, men det er kun min som er ibruk, jeg har ingen søsken som konstant laster ned pr0n, eller andre stygge saker. Jeg håper jeg har forklart problemet mitt godt nok til at noen kan hjelpe meg, hvis ikke skal jeg prøve å forklare det bedre. Takk for all hjelp, mhv. gamemaster_001(et stygt nick, vet.) Endret 29. januar 2005 av gamemaster_001
Wooho Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Pappa har skiftet ut den svarte ledningen som skal fra modemet til splitteren Hva slags kabel var det faren din byttet den svarte kabelen ut med? Har selv Telenor ADSl og fornøyd med det, har ikke hatt noen problemer med det som du beskrev ovenfor(thanks gad). Endret 29. januar 2005 av Wooho
Martinabc Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 Han byttet den ut med en vanlig telefonkabel.
Wooho Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Tja da vet ikke jeg hva som kan være problemet? Dere har gjort det slik som på dette bildet?
Thorvald Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Det du beskriver kan godt stemme med feil montering av splitter. Du sier at han ikke har koblet seg inn på hovedlinjen men det går 2 tlf ut fra splitteren? Tror dere bør få en som er kvalifisert til og se på den løsningen der. Evnt, noen bilder som vi kan se på her av kablingen deres.
Martinabc Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hovedlendingen kommer inn i overgangen på telefonkontakten, en nettverkskabel gårr inn i splitteren, en telefonlinje går bort til telefonene og en teleflinje går til fra splitteren og inn i modemet/ruteren. Derreter går det en nettverkskabel inn i modemet og inn i Jensen Switchen. Slik som på tegningen. Endret 29. januar 2005 av gamemaster_001
Thorvald Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Sorry, kan hende eg er trøtt men eg klarer ikke og se det foran meg. Har du mulighet for og ta et bilde der splitteren er montert?
Martinabc Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 (endret) Noe slikt : http://img112.exs.cx/my.php?loc=img112&image=bilde4dm.jpg Bare at jeg glemte lendningen til switchen og lendingene som går til pc`cene, og Endret 29. januar 2005 av gamemaster_001
Admin'c Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Ser da riktig ut det, sitter ledningene riktig sted i splitteren? Da kan jeg bare tenke meg ødelagt splitter hvis de er riktig. Men når hopper linja ut? er det når du løfter av røret på en telefon eller tilfeldig?
Martinabc Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 ADSL detter ut ganske sjeldent, men igår datt det ut hele 3 ganger Skjer forskjellig, til forskjellige tider. Er ikke når telefonen ringer osv... Men hva betyr Errored seconds og CRC errors? De øker fra en tid til annen. I går var det helt oppe i 9000 på seconds, men det er nesten bare errorer på download.
Emerica Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Jeg hadde det samme problemet med at internett faller ut av og til (Telenor) Jeg snakka med en på kundeservice og han mente at grunnen var at strømkabelen til pcen ikke var kobla til ein kontakt som var jora. Jeg sjekka, og den var ikke jora. Skifta om til en som var det og alt var i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå