Bogge Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hei! Jeg kjøpte meg en ny Maxtor DiamondMax 10 300GB IDE ATA/133 harddisk i går. Fra før av har jeg en maxtor 160 gb. Jeg satte den i pcen nå. Når jeg satte den i tok jeg ut jumperen siden jeg skulle ha den som slave. Nå har jeg startet opp pcen, men jeg finner ikke harddisken på min datamaskin eller i diskbehandling. Men jeg finner begge harddiskene i "Device Manager" Hvis dere går på den linken jeg har lagt her: http://home.no/supreemgamers/diskbehandling.jpg Noen som vet hva problemet kan være? å hvordan jeg kan få brukt min nye harddisk? Endret 29. januar 2005 av Bogge
Bogge Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 Hvordan kan jeg formatere når jeg ikke vet hvordan jeg skal formatere en disk som ikke er der?
Texas Stovner Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Gå inn på devicemanager , lag en logisk stasjon av disken og formater denne. Når det er gjort finner du disken i utforsker ol. Edit: Høyre klikk på disken for å få menyen. Endret 29. januar 2005 av Texas Stovner
TaZ Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Først må du fixe windows så den tar større disker enn 128GB Legg inn denne http://home.broadpark.no/~lclura/bah/diskaxx.reg Velg KJØR--->Ja .. og reboot maskinen På bildet du posta er Disk1 den nye HDen.. Etter at du har lagt inn reg fila over og rebootet så blir den rett størrelse(ca 260-270GB) + du vil få en liten til som er resten av 160GBen din.. Bare høyreklikk på dem og velg formater..Det står "Unallocated" på dem som ikke er formatert Endret 29. januar 2005 av taz
Bogge Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 Hvordan lager jeg en logisk stasjon, og hvordan legger jeg inn diskaxx.reg? Får bare beklage hvis jeg spørr for mye om hvordan jeg gjør ting! er ganske noob når det gjelder harddisker ol.
Musty Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 hvis du må legge inn diskaxx.reg er det bare å dobbelklikke på denne, og så får du et par spørmsål, hvis du svarer rett så er det gjort... lage en logisk stasjon gjør du i disk manager.. høryeklikk på my computer->manage/behandle->disk manager (vet ikke hva den heter på norsk)...
TaZ Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Trykk på linken og velg kjør---Trykk ja vist den spør..Så sier den at regfila er lagt inn. Så reboot
Bogge Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 ja, men hvordan dobbel klikker jeg på fila når je ikke har den? å hvor må jeg klikke inne på "computer magagement" får å lage en ligisk stasjon?
TaZ Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 (endret) Glem dobbel klikk Trykk på linken og velg kjør---Trykk ja vist den spør..Så sier den at regfila er lagt inn. Så reboot..Glem så reg fila..Du er ferdig med den Se her Endret 29. januar 2005 av taz
Bogge Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 (endret) hmm, når jeg klikker på linken, kommer jeg videre til en ny webside hvor det står: REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\] "EnableBigLba"=dword:00000001 Skjønner ikke helt hvordan jeg kan klikke "kjør" der? Jeg kan helder ikke lage en logisk stasjon, for jeg får bare velge mellom primary og extended partition! logical drive går det ikke ann til å markere Endret 29. januar 2005 av Bogge
TaZ Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Noe gæli hos deg da.. Last ned fila og høyreklikk den og velg den øverste
Bogge Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 Sånn nå har jeg lagt inn registry filen! problemet var at jeg brukte opera til å åpne linken med! Nå ble disk 1 betydelig større! nå er den på 279 gb og på disk 0 fikk opp 22gb som er unallocated
Bogge Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 (endret) Takker alle sammen for hjelpen! nå fungerer alt fint! Mvh BoggE Endret 30. januar 2005 av Bogge
Bogge Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Skrevet 30. januar 2005 (endret) Fant ut av det Endret 30. januar 2005 av Bogge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå