Gå til innhold

Kjøp av DEll bærbar


Anbefalte innlegg

Har aldri kjøpt en bærbar pc før, og har dermed en del spørsmål angående spesifikasjoner til en bærbar.

 

Intel® Pentium® M Prosessor 730 (1.6GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)

 

Hva tilsier denne cpu'n i forhold til en cpu på en stasjonær?

 

 

8x DVD / 24x CD-RW COMBO med Decoder Software

 

SPiller denne de nyeste spillene som krever DVD-rom?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri kjøpt en bærbar pc før, og har dermed en del spørsmål angående spesifikasjoner til en bærbar.

 

Intel® Pentium® M Prosessor 730 (1.6GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)

 

Hva tilsier denne cpu'n i forhold til en cpu på en stasjonær?

 

 

8x DVD / 24x CD-RW COMBO med Decoder Software

 

SPiller denne de nyeste spillene som krever DVD-rom?

 

Takker for svar!

1,6 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 2.7Ghz Denne verdien er gjennomsnittlig.

Kilde Zepto

 

Denne kan spille av altså kopiere og lese av DVDen. Så ja, den spiller de nyeste DVD spillene. Det den ikke kan er å brenne DVD plater, men den kan brenne CD-RW format CDer med 24x (1x = 150KB vist jeg husker riktig)

Lenke til kommentar

Ville ventet til Dell Latitude D610 kommer. Latitude-serien har større kvalitetspreg enn Inspiron-serien, samt bedre minstegarantiordninger. Jeg kjøpte en Dell Latitude D600 og fikk kastet en 3 års internasjonal på-stedet-garanti neste arbeidsdag etter meg. Jeg kunne ikke velge en dårligere garanti.

Lenke til kommentar
Ville ventet til Dell Latitude D610 kommer. Latitude-serien har større kvalitetspreg enn Inspiron-serien, samt bedre minstegarantiordninger. Jeg kjøpte en Dell Latitude D600 og fikk kastet en 3 års internasjonal på-stedet-garanti neste arbeidsdag etter meg. Jeg kunne ikke velge en dårligere garanti.

Når kommer den da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mellom 13000 og 14000. Da PCWorld presenterte Centrino Sonoma, ble Latitude D610 brukt som testmaskin. Du kan lese mer her. Det står også noe om pris.

Det er nettopp en Latitude D610 jeg tror jeg satser på. Det eneste jeg venter på er en test av maskinen i PC world nr. 2 som kommer til neste uke. Den tidligere modellen D600 var vinner av PC-W test av bærbare i denne klassen da den var med såvidt jeg husker, men jeg ønsker å forvisse meg om at de ikke "slakter" D610'en dagen etter at jeg har bestillt og velger derfor å vente en liten uke til. Er det forøvrig noen som har resultatene fra denne testen allerede nå er det supert om dere kan dele denne med oss alle ;-) Thankyouverymuch!

Andre kommentarer til denne maskinen samt sammenligninger med andre i denne prisklasse som kan være noe å se på mens jeg venter på testresultatene er selvsagt også av interesse.

t.

Lenke til kommentar
Er det forøvrig noen som har resultatene fra denne testen allerede nå er det supert om dere kan dele denne med oss alle ;-) Thankyouverymuch!

Det tviler jeg sterkt på. Tror ikke vi vil se denne testen på nettet før om en god stund...

Testen blir vel kanskje ikke publisert på nettet sånn umiddelbart men den skal etter det jeg erfarer bli publisert i bladet som kommer i butikkhyllene om en ukes tid. Men ettersom bladet (PC World) sendes ut til abonnenter en uke/noen dager før dette vil jeg anta at dette snart havner i abonnentenes postkasser om ikke enkelte har mottatt det allerede.

BTW, ville du ha venet på denne testen eller bare hoppet i det? Jeg er jo kjent med den forrige modellen så jeg tviler på jeg går på en smell, men allikevel...

t.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du vil gå på en smell med denne maskinen. Jeg har hatt forgjengeren, Latitude D600 i 10 måneder og jeg har generelt lite å klage på. Kvaliteten er god, og skjermen er ekstremt god å se på over lengre tid. Det vet jeg, fordi jeg bruker laptop'en gjennomsnittelig over 6 timer daglig (mye av undervisningen foregår på PC).

 

I den tiden jeg har hatt PC'en, har jeg også fått bruk for reparasjon (hovedkortet måtte byttes grunnet fysisk feil med bluetooth-sokkelen inni maskinen, samt feil med harddisken). Begge gangene har feilen blitt rettet innen 2-3 dager (inkludert helg) ved at det har kommet en reparatør på døren. Den 3 års på-stedet-neste-arbeidsdag garantien er helt enestående. Og den er absolutt minstestandard på disse modellene (D6x0/D8x0).

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du vil gå på en smell med denne maskinen. Jeg har hatt forgjengeren, Latitude D600 i 10 måneder og jeg har generelt lite å klage på. Kvaliteten er god, og skjermen er ekstremt god å se på over lengre tid. Det vet jeg, fordi jeg bruker laptop'en gjennomsnittelig over 6 timer daglig (mye av undervisningen foregår på PC).

 

I den tiden jeg har hatt PC'en, har jeg også fått bruk for reparasjon (hovedkortet måtte byttes grunnet fysisk feil med bluetooth-sokkelen inni maskinen, samt feil med harddisken). Begge gangene har feilen blitt rettet innen 2-3 dager (inkludert helg) ved at det har kommet en reparatør på døren. Den 3 års på-stedet-neste-arbeidsdag garantien er helt enestående. Og den er absolutt minstestandard på disse modellene (D6x0/D8x0).

Takk for reply. Dette høres jo bra ut. Support'en til Dell pleier vanligvis ikke få så mye "skrøyd". Har kun vært i kontakt med Dell support via tlf. en gang for 3-4 år siden og det var ikke mye å rope hurra for; Jeg ønsket å sette inn en 128 mb minne brikke ekstra i en Inspiron 3500 og fikke beskjed om at en slik brikke ville koste meg mer enn hele maskinen var verd så det kunne jeg bare glemme. Jeg syntes dette var rart så jeg tok en sjangs å bestillte brikken (av typen "passer en del notebooks") fra Komplett og denne fungerte helt topp.

Denne maskinen hadde forøvrig ingen garanti-ordninger eller noe bare så det er sagt.

 

Jeg har vel bestemt meg for å kjøpe 610 maskinen, men jeg venter allikevel til PC World testen foreligger.

t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...