Gå til innhold

Hvilket spill bør min kjæreste prøve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

liker hu ringenes herre trilogien fins det jo en haug av spill ang det...

atter en konge, to tårn(konsoll), the third age(konsoll), ringens brorskap og min favoritt; The battle for midle earth :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil foreslå Baldur's Gate 2, Eller Star Wars: Knights of the old republic, som er ganske likt Baldur's gate. Begge disse er ganske "jentevennlige" da man faktisk kan være jente, og deler av dem vil faktisk oppleves annerledes om du spiller som en jentefigur.

Skrevet

Gi henne et bra adventure spill!!! :thumbup:

*Broken sword serien... meget gode spill!

*Gabriel knight 3 (facinerende og bra historie)

*Runaway

*CSI serien funker bra... (men er lette å runne)

:yes:

Skrevet (endret)

PlaneScape: Torment, vanskelig å finne, men verdt hver krone!

The Elder Scrolls 3: Morrowind (+ Tribunal og Bloodmoon)

2 gode RPG spill med enormt stor "innlevningsmulighet" (?)

Om hun ikke liker sjangeren, så glemmer hun det etterhvert som hun får med seg historien, blir nesten som en 30-200timers film :p

Endret av BrAtTeRn
Skrevet
Oi! Det var et kjapt :thumbup: Vel, hun har vurdert det, men hun liker ikke å må betale 100-150kroner måneden for å spille et spill. Ellers så har hun også vurdert Middle-Earth Online når det kommer.

Andre tips?

Vær litt mann da, du betaler bare du :D

Skrevet
Tror CSI spillene skal være bra, er vel mest etterforskning og mindre skyting.

Anarchy online er jo OK men mye å lære og det tar enormt med tid.

Helt klart! CSI Seriene rocker! unntatt det første, hehe

Men da anbefaler jeg CSI:dark motives :w00t:

Skrevet

Jeg vil først og fremst takke for engasjementet deres! :thumbup: Det er ikke lett å være gutt å anbefale spill til jenter. Har nå lastet ned en demo av Myst IV, så vi får se om det faller i smak :D

Skrevet

Jeg viste dama mi åssen hu skulle spille Rome TW.. Det var det dummeste jeg kunne gjort, hu la omtrent beslag på dataen i 3 uker i strekk. Da fikk jeg nok og kjøpte meg feit bærbar :-)

Men nå er hu heldigvis lei av RTW også.

Skrevet
Jeg viste dama mi åssen hu skulle spille Rome TW.. Det var det dummeste jeg kunne gjort, hu la omtrent beslag på dataen i 3 uker i strekk. Da fikk jeg nok og kjøpte meg feit bærbar :-)

Men nå er hu heldigvis lei av RTW også.

Hun er dessverre ikke så glad i krig og dreping. Fikk henne litt hekta på demoen av Myst IV. Får prøve å skaffe fullversjonen :)

Skrevet (endret)

Stikk innom Trygames.com, der kan du laste ned gratis demoer, og om du velger å kjøpe spillet koster det som regel rundt £15 for full versjon (download).

Jeg digget The Settlers, dessverre er ikke den siste utgaven tilgjengelig i norge, så jeg skal kjøpe den fra DVDsoon eller andre steder med innbakt frakt. Det kommer jo allerede en utvidelse til det, for den saks skyld. Også Settlers 3 og 4 er virkelig morsomme. Det kule med Settlers er hvordan du kan se alt som skjer, hvordan nybyggerne hugger og samler tømmer, setter opp bygninger, finner gruver o.s.v., akkompagnert av liflig fuglesang og søte animasjoner. Jeg tror Settlers 4 hadde en del norsk-beslektede morsomme navn på karakterene, noe som fikk meg og andre til å flire godt.

Anyways.. :)

Åh ja, og Anarchy Online har veldig mange kvinnelige spillere og et godt rollespill miljø. Har konto der, men den er på is for tiden, skal reåpnes igjen neste måned for å holde liv i den. Savner det surrende bylivet i Tir på Rubi-ka, dog. Er ikke det samme lengre som det var før, men det er fremdeles en god del som spiller det (grunnen til at Tir ble lagt øde er at mission boothene fikk innført øvre levelgrense på 25 eller noe, slik at alle som er forbi newbie stadiet må gå andre steder - og Tir var et flott samlingspunkt med sladretorv og butikker pent samlet).

Edit:

Må også nevne Final Fantasy 7, som er en god nok grunn alene til å kjøpe en billig brukt PS One. Herlig kjærlighetshistorie og topp gameplay.

Edit #2:

Glemte å nevne: "Den lengste reisen". Et svært populært spill for jenter. Hadde det selv, og ser frem til oppfølgeren som kommer snart!

Endret av Sundiver
Skrevet

Final Fantasy VIII (7) finnes absolutt til pc, og det er det beste spillet hittils i verdenshistorien ca. ;)

Myst spillene er utrolig bra, alle sammen. Kjærsten min spiller også masse spill, like mye som meg nesten ^^ Men hun spiller Game Cube, men Animal Crossing.

Lykke til!

Skrevet
Final Fantasy VIII (7) finnes absolutt til pc, og det er det beste spillet hittils i verdenshistorien ca. wink.gif

Myst spillene er utrolig bra, alle sammen. Kjærsten min spiller også masse spill, like mye som meg nesten ^^ Men hun spiller Game Cube, men Animal Crossing.

Er ikke VIII 8?? mens VII er 7???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...