Gå til innhold

Asus A7N8X-X :Ustabil,restarter .


LeXUS_

Anbefalte innlegg

For noen dager siden kjøpte jeg et reserver hovedkort :

 

Asus A7N8X-X

Geil 512 x 2 Dual channel

WD 200 GB

Ati radeon 9600XT

Chieftec 360W

 

 

Dette hovedkortet er noe drit.Først hadde masse problemer med installasjonen,masse error osv.Så jeg bytta ram brikker,og klarte å installere XP.

Satte in en Apacer 256 MB PC2100,fikk installert XP.

 

Søkte litt på nettet her og der,fordi at ifølge feil geil sine sider så skal disse brikkene virke.Satte opp spenning til 2.8 Volt,og fikk installert XP,men ikke uten prob,måtte nedjustere til 166 for få det til funke,Men maskina var fortsatt ikke stabilt.

 

CPU temp : 32 grader

Hovedkortet : 21 Garder

 

Bra kjøling.men den restarte av seg selv hvis jeg driver med tyngere programmer.Jeg veit at det er minnet som problemet,siden den funka smertefritt med en Apacer 256 PC2100,men den skal funke med geil brikkene også.denne skiten er utrolig kresen på minne.

 

Noen som har noen tips for hva jeg kan som jeg må endre på biosen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psuen din suger jo eigentlig kraftig da... greitt nok at det skal være nok straum, men den psuen har øydelgat mange hk eg har vore borti... plutsele restart kan skldes for lite straum eller ustabil straum.... køyr memtest for å sjekke at minne er i orden viss du trur det er minne...

Lenke til kommentar
psuen din suger jo eigentlig kraftig da... greitt nok at det skal være nok straum, men den psuen har øydelgat mange hk eg har vore borti... plutsele restart kan skldes for lite straum eller ustabil straum.... køyr memtest for å sjekke at minne er i orden viss du trur det er minne...

Dette tror jeg ikke du har belegg for å si, chieftecs 360w psuer er faktisk noe av det beste som leveres med kabinetter etter min mening, har hatt flere psuer og har aldri hatt problemer. Akkurat nå har jeg en 360w Chieftec som står på et system med:

Athlon 64 3000 1800mhz@2650mhz

Geforce 6800gt @ 425/1150

2x 7200 rpm

3 dvdrommer/dvdbrenner

osv

 

Kjører DØNN stabilt.

 

Har hatt en chieftec 360w psu som lenge dro 10 7200rpm disker på en xp1900 uten prob.

 

Har også hatt samme hovedkort, og vil si att det er ganske bra, har kjørt xp2500@xp3200 med synkront minne og strenge timings i et halvt år.

Og til saken:

 

Sikker på att cpu ikke kjører synkront med minne, kan hende du har en cpu for 333 mhz buss (2x166), og prøver du da 400 kan det bli for hardt

Endret av D_KILLAH
Lenke til kommentar
psuen din suger jo eigentlig kraftig da... greitt nok at det skal være nok straum, men den psuen har øydelgat mange hk eg har vore borti... plutsele restart kan skldes for lite straum eller ustabil straum.... køyr memtest for å sjekke at minne er i orden viss du trur det er minne...

Dette tror jeg ikke du har belegg for å si, chieftecs 360w psuer er faktisk noe av det beste som leveres med kabinetter etter min mening, har hatt flere psuer og har aldri hatt problemer. Akkurat nå har jeg en 360w Chieftec som står på et system med:

Athlon 64 3000 1800mhz@2650mhz

Geforce 6800gt @ 425/1150

2x 7200 rpm

3 dvdrommer/dvdbrenner

osv

 

Kjører DØNN stabilt.

 

Har hatt en chieftec 360w psu som lenge dro 10 7200rpm disker på en xp1900 uten prob.

 

Har også hatt samme hovedkort, og vil si att det er ganske bra, har kjørt xp2500@xp3200 med synkront minne og strenge timings i et halvt år.

Og til saken:

 

Sikker på att cpu ikke kjører synkront med minne, kan hende du har en cpu for 333 mhz buss (2x166), og prøver du da 400 kan det bli for hardt

eg veit berre det at masse folk( overkant av 7stk) har kom til meg med chieftec kabinett med akkurat den psuen og har hatt øydelagt hk... kall det uhell elller ke du vil, men so mange øydelagte hk med den psu? kan jo so klart vore noken mandagsmodeller av hk og psu der, men litt for mange for min smak...

Lenke til kommentar

Så dere tror det er PSU.

 

Tviler på det,har testet med en annen PSU også,ikke at det hjalp.Det var en Q-TEC 450W,og dette systemet trekker ikke så mye strøm.

 

Det kommer bluescreen og ofte restart.

 

Bygde en pc for 3 mnd siden med Asus A7N8X-E Deluxe,samme minnet,virket som en kule.Ikke noe som helst form for problem.Merklig at denne her suger så jævlig.

 

 

 

Feilen ligger i en av disse (tror jeg):

 

- Geil brikkene

- ATI Radeon 9600XT

 

Ifølge disse her :

 

http://hardwareanalysis.com/content/topic/6302/?o=80

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...